Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 10 Ogos 2010

Janji Yang Membawa Akibat: PAS LEBIH TAKUTKAN DAP DARIPADA ALLAH SWT?

INSYAALLAH.... esok umat Islam di negara ini akan mula menyambut kadatangan bulan Ramadhan al-Mubarak dengan amalan berpuasa. Bulan yang dijanjikan Allah swt sebagai bulan penuh kerahmatan untuk umat Islam yang beramal soleh. Setiap umat Islam ada peranan dan tugas masing-masing dalam melakukan amal soleh di bulan mulia ini. Pemimpin dengan kepimpinannya dan individu dengan tangungjawab individunya.

Memahami prinsip ini, tergerak di hati penulis untuk bertanya kepada para pemimpin Pas, terutama tokoh Pas Selangor – Dato’ Hassan Ali, mengenai cabaran Dato’ Noh Omar yang menggesa Pas Selangor mengeluarkan arahan supaya semua rumah urut, pusat perjudian, kelab hiburan dan tempat menjual arak menutup perniagaan mereka sepanjang bulan Ramadhan ini.

“Sebulan Ramadhan ini pun cukuplah. Tak payah tutup terus sebagaimana yang pernah dijanjikan semasa kempen PRU-12 lalu,” kata Dato’ Noh semasa berceramah di Gerakan SSDE di Kg. Jalan Kebun, Klang, malam Ahad lalu.

“Tutuplah selama sebulan puasa ini jika benar-benar Pas memperjuangkan Islam,” tambahnya.

Ye tak ye jugak! Dulu Pas pernah janji akan tutup semua kilang arak yang ada di Selangor jika pakatan berkuasa. Tapi hingga ke hari ini – dah lebih dua tahun berkuasa, tidak ada pun janji itu dilaksanakan. Yang ada hanyalah Khalid Samad pergi lawat kilang arak di Bati Tiga, Shah Alam. Tutupnya tidak, tapi pergi melawat pulak ke kilang berkenaan menjelang bulan Ramadhan. Kenapa ekkk...?

Oh...! kata juak-juak Pas, kenapa BN tidak arahkan tutup semua premis maksiat di negeri-negeri yang BN kuasai?

Punya le baghal.... BN tidak pernah berjanji untuk tutup premis berkenaan. Apa lagi berjanji semasa kempen pilihan raya. Untuk tipu umat Islam supaya beri undi. Kita suruh Pas bertindak begitu kerana Pas yang buat janji berdegar-degar semasa kempen PRU dahulu. Itu aje.... Ada faham....? Cukup dan jangan le terlalu lama nak perbodohkan orang Melayu. Sendiri yang bsghal, jangan ajak orang lain ikut sama jadi baghal. Cukup.... cukup.... dan cukup....

Rakyat Melayu/Islam di negara ini, khasnya di Selangor sangat arif dan faham selok-belok pentadbiran peringkat negara dan juga negeri. Yang meluluskan dan berkuasa menutup atau memberi lesen kepada premis maksiat berkenaan adalah Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Buklan Polis dan bukan juga Majlis Agama Islam Negeri.

Dalam hal di Selangor, Exco yang menjaga PBT ialah Ronnie Liu, ADUN Pendamaran. Beliau ini sednag panas dengan isu-isu jenayah yang sedang terdedah satu demi satu dalam partinya – DAP. Dan semua rakyat Selangor tahu, Exco inilah yang merencanakan kelulusan premis maksiat di Selangor yang berkembang biak bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Exco ini jugalah yang mempertahankan penjualan arak secara terbuka di premis 7-eleven di Shah Alam hingga menjadi isu menyebabkan Hassan Ali dan Pas Selangor terkantoi.

Bukan sahaja Pas Selangor, hinggakan Nik Aziz dan Hadi Awang pun terkantoi sama. Masih ingatkah anda semua?

Sekarang Pas Selangor, khasnya Hassan Ali selaku Exco yang bertanggungjawab mengenai agama Islam dicabar supaya beertindak mengotakan sebahagian dari janji PRU dahulu. Maksud sebahagian ialah tutup sepanjang bulan Ramadhan sahaja. Tak payahlah tutup terus.

Soalnya sekarang, beranikan Hassan Ali bertindak sedemikian? Beranikah dia menyusahkan Ronnie Liu yang bertanggungjawab menjaga dan memebela kaum imigran cinanya dalam usaha membanyakkan premis maksiat di negeri Selangor?

Kalau dulu Hassan Ali terkencing dalam seluar bila ditengking oleh Ronnie Liu pasal isu arak, sanggupkan Hassan berdepan Tok Dalang kerajaan pakatan Selangor itu sekali lagi?

Yang pasti, seluruh rakyat Selangor tahu bahawa Dato’ Hassan Ali, pakar motivasi yang tersohor itu tidak akan berani berkata sesuatu, menyanggah kepentingan kaum imigran cina dalam DAP.

Kenapa? Tak lain tak bukan kerana kuasa memerintah Selangor melalui pakatan. Jika DAP marah, kalau tak arwah pun, DAP akan keluar pakatan. Jika DAP keluar pakatan, kerajaan Selangor yang ada sekarang goyang. Tanpa sokongan DAP, Pas dan PKR tak tahu nak tadbir negeri.

Kesimpulannya, Pas kahsnya Pas Selangor, lebih takutkan pemimpin DAP daripada Maha Pencipta Alam ini serta diri mereka sendiri, iaitu Allah swt.

Wallahhualam....

Pak Sulung: Sedang menunggu siapa pemimpin Melayu/Islam Selangor yang berani keluar tinggalkan parti masing-masing sebagaimana dilakukan Jamaluddin Radzi dan Osman Jailu di Perak dahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog