Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 18 September 2010

Freemasonary, Gerakan Menghancurkan Islam: PRINSIP FREEMASONARY

TERDAPAT tujuh prinsip utama Pergerakan Freemasonary:

1. Kerahsiaan.

KERAHSIAAN adalah asas terpenting dalan pergerakan ini. Para anggota wajib menjaganya dengan apa cara sekalipun daripada tersebar, sama ada di dalam bentuk tulisan, pergerakan dan simbol-simbol tertentu.

2. Kesetiaan.

ANGGOTA wajib memberikan taat setia seratus peratus kepada Yahudi dan dikehendaki memutuskan hubungannya dengan agama dan negara.

Dalam kitab Al-Yahudiyah dan kitab Al-Yahudiyah fi Aswabiha al Mu’asoroh terdapat bukti kaitan dengan prinsip yang kedua ini. Ianya menyatakan bahawa anggota Freemasonary dilarang sama sekali untuk terikat dengan mana-mana negara dan agama. Mereka meletakkan perjuangan Gerakan Freemasonary sebagai hadaf (matlamat) utama yang begitu suci mengatasi segalanya.

3. Memuliakan hanya keturunan Yahudi.

PROTOKOL ke-11 menyebut bahawa: Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi adalah bangsa yang terpilih dan keadaan mereka yang bertebaran di muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau di negara asing, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa sesuatu bangsa ke pintu kekuasaan di seluruh dunia walaupun pada pandangan orang yang cetek fikirannya perkara itu sebagai satu kelemahan.

Sementara di dalam protokol lain pula disebutkan bahawa: Sesungguhnya kita adalah pilihan Allah yang ditugaskan untuk memimpin dunia ini dan Allah telah menganugerahkan kepada kita kebijaksanaan yang luar biasa supaya kita mampu melaksanakan amanah itu.

4. Menyebar-luaskan kemungkaran dan mengagungkan hubungan sex.

PROTOKOL Freemasonary ayat ke-9 dan 13 yang disusun oleh Zionisme Brazil menyebutkan:
(Ayat 9) Moral generasi muda Goyim (bukan Yahudi) waktu ini sudah kita hancurkan dengan memperkenalkan prinsip-prinsip dan teori-teori palsu yang sudah sama-sama kita ketahui bahawa prinsip dan teori itu adalah rosak, lalu kini kita sematkan ke dalam benak akal mereka.

(Ayat 13) Untuk mencegah mereka (orang Goyim) daripada menemui langkah baru dalam politik, kita mesti membawa mereka ke kancah hiburan seperti judi, pesta hiburan, pesta seks dan mengadakan rumah-rumah urut dan pelacuran. Di samping itu, kita memuatkan iklan-iklan dalam akhbar bertujuan mempengaruhi para remaja untuk menggiatkan diri mereka dalam arena seni, sukan dan sebagainya. Pelbagai jenis hiburan ini lama-kelamaan dapat mengalih perhatian manusia daripada bangkit menentang kita sebagaimana yang berlaku sebelum ini sehingga mengganggu-gugat ketenteraman kita dan sebahagian manusia yang lain.

Seorang pemimpin tertinggi Freemasonary berkata: Kita hendaklah menguasai golongan wanita. Apabila kita berjaya menguasai mereka, maka kita sogokkan mereka dengan perkara-perkara yang haram. Kita juga hendaklah memisahkan pasukan tentera mereka daripada agama.

Manakala seorang pemimpin tertinggi imperialis berkata: Arak dan nyanyian merupakan dua unsur yang mampu menghancurkan umat Muhammad dengan berkesan berbanding 1000 laras meriam, maka untuk itu tenggelamkanlah mereka ke dalam kancah maksiat dan meterialistik.

Karl Marx, pengasas kepada sosialisme pernah ditanya tentang pengganti kepada akidah ketuhanan. Beliau menjawab: ‘Penggantinya ialah teater (panggung drama dan filem), maka palingkan mereka yang sibuk dengan amalan kerohanian ke arah pementasan teater.’

Mengulas mengenai persoalan ini, Abdullah Nasih ‘Ulwan berkata: Maka daripada kata-kata ini jelaslah bahawa Yahudi, Freemasonary, Sosialis, Solbiah, Kristianisasi dan Imperialis sentiasa berbincang, berpakat dan bekerjasama untuk merosakkan masyarakat umat Islam dengan cara menghidangkan arak, seks, teater, majalah, akhbar, rancangan tv, radio, buku-buku serta filem dan drama. Sesungguhnya mereka telah mencapai matlamat mereka yang buruk lagi jahat itu.

5. Memusuhi semua agama sehingga dapat menguasainya.

SEORANG pemuda Freemesonary berkata: Kita hanya mempunyai satu tujuan iaitu menghancurkan sendi-sendi agama Katholik. Kita orang-orang Freemasonary tidak boleh menghentikan usaha ini selagi masih ada penganut Kristian Katholik walaupun seorang yang masih hidup. Peperangan antara kita dan mereka adalah peperangan darah yang hanya dapat diselesaikan apabila kita mati ataupun mereka yang mati.

Sementara seorang pemimpin Freemasonary Muslim yang telah bertaubat, bernama Yusuf Al-Hajj berkata:
Bangsa-bangsa yang menjalin hubungan kerjasama dengan anggota Freemasonary umpama tuan rumah yang bekerjasama dengan pencuri. Sikap seperti ini juga seumpama seorang pejuang yang berdamai dengan musuh bersenjatakan tombak bermata dua yang akan digunakan untuk menusuk jantung atau hatinya tanpa disedari. Begitulah juga halnya apabila hubungan baik cuba dijalinkan dengan negara Israel. Peringatan ini khusus untuk umat Islam.

Proudon, salah seorang tokoh Freemasonary pernah berkata: Freemasonary adalah satu penyangkalan terhadap kepentingan agama. Apabila ada seorang Freemason yang berkata tentang kewujudan Allah, maka yang dimaksudkan itu adalah alam dan kekuatan material atau mereka menganggap Allah dan manusia sebagai satu benda.

6. Para anggota saling tolong-menolong antara satu sama lain.

DI DALAM buku Anzimatul Masuniyah (Peraturan-peraturan Freemasonary) ada menyebutkan bahawa setiap ahli baru yang menganggotai pertubuhan ini perlu mengingati lafaz yang diajarkan kepada mereka, iaitu:

‘Aku mesti bekerja dengan rajin dan tekun demi kepentingan keluarga Freemasonary. Aku mesti mencintai suadaraku anggota Freemasonary dalam keadaan mana sekalipun. Aku harus menjaga ketetapan dan rahsia gerakan yang menjadi dasar Freemasonary.

7. Mengadakan propaganda dan revolusi.

ARTHUR Edward, dalam bukunya Ensiklopedia Freemasonary ada menyatakan pendapat tentang peranan anggota-anggota Freemasonary Perancis:

Mereka telah menyusun strategi yang bertujuan menggulingkan kerajaan Perancis dan juga menghancurkan kepercayaan Katholik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog