Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 14 Oktober 2011

DENGAR! DENGAR! DENGAR! DAP kata: “Kakitangan kerajaan makan gaji buta, tiap tahun gaji mau naik....” Mereka hangin dengan Bajet 2012...


ADUHAI! Apalah malangnya nasib sesetengah kakitangan kerajaan yang sokong puak pembangkang di negara bertuah ini. Puak chauvanis yang mendominasi pakatan haramjadah yang sememangnya anti-Melayu/Islam tidak mampu lagi menyembunyikan DENDAM KESUMAT serta BENCI mereka terhadap orang Melayu yang majoritinya bekerja dengan kerajaan.

Sebagaimana yang dilaporan blog PISAU.NET, pemimpin DAP mengutuk dan mengecam kakitangan kerajaan sebagai ‘makan gaji buta’, pemalas dan tak buat kerja’, ‘tiap tahun mahu gaji naik’, Bonus pun nak tibai jugak’, ‘menghabiskan wang rakyat saja’ bla...blaa... blaaa...

Menurut PISAU, semasa ceramah DAP pada 9/10/11 di Medan Selera Pusat Penjaja Good, Jalan Alma, satu program ceramah umum menjadi medan menghentam kakitangan awam kerana makan gaji hasil wang yang dibayar oleh rakyat.

Di hadapan hadirin yang 98% berbangsa cina, para pemimpin pakatan berubah nada apabila memainkan sentimen perkauman dengan hasutan membangkitkan kebencian terhadap Melayu kakitangan kerajaan dan Melayu peneroka Felda.

Ceramah dimulakan dengan Sim Tze Tsin, ADUN Pantai Jerjak berbaur perkauman dan rasis apabila mempertikaikan bajet 2012 banyak membantu peneroka Felda yang keseluruhannya adalah Melayu.

 Malah beliau turut menghentam kerajaan kerana memberi perubahan tangga gaji dan bonus kepada kakitangan awam. Katanya, “Tindakan ini membazir wang kerajaan.”

Dr Toh Kin Woon bekas ADUN BN Macang Bubuk rakan baik Mat Sabu turut sama menghentam kakitangan awam. Katanya penjawat awam tiada kualiti dan menghalang pelabor asing melabur di Malaysia.

Katanya lagi parti Melayu UMNO harus dihapuskan. Ucapan rasis ini mendapat tepukan gemuruh daripada audien yang tidak sampai 100 orang itu.

Manakala baghal dan penjilat tegar Anwar Ibrahim, Dato Johari Abdul, MP Sungai Petani tak perlu Pisau ceritakan butir ceramahnya kerana ucapannya seperti biasa tak lebih daripada menjilat Anwar hinggakan audien hanya diam tanpa memberi respon apa apa-apa.

Setelah upacara menjilat Anwar diselesaikan oleh Johari, ceramah disambung dengan ucapan MP Bukit Mertajam, Chong Eng. Beliau sekali lagi menghentam kakitangan awam kerana menghabiskan wang pembayar cukai apabila bajet 2012 menaikkan tangga gaji dan bonus.

Barisan pemimpin DAP kemudian memberi laluan kepada ‘Adun Tong Gas’ Ng Wei Aik, gengster dan pemilik kelab malam Soju yang turut sama menghentam kerajaan kerana memberi bonus dan kenaikan tangga gaji. Katanya ini meningkatkan perbelanjaan kerajaan dan ia satu pembaziran.

Katanya lagi, rakyat membayar cukai tetapi yang mendapat faedah dan keuntungan adalah kakitangan awam. Sekali lagi kerajaan dihentam kerana membantu kakitangan awam oleh rasis chauvanis ultra kiasu ini.

Kesimpulannya kesemua pemimpin pakatan begitu anti kepada peminat mereka sendiri yang terdiri daripada kakitangan awam sendiri.

SM ucapkan terima kasih kepada PISAU yang memaparkan laporan ini. Semoga ianya dapat dijadikan ubat penyembuh ‘sakit kepala’ segelintir kakitangan kerajaan yang menyokong puak pembangkang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog