Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 14 Mei 2011

Peneroka Felda Purun bantah ceramah Anwar esok. Felda bukan bapak dia punya....

Awas! 'si jahanam' ini mahu datang ke tempat anda. Dia datang bukan untuk kebaikan tapi mahu memecah-belahkan kesejahteraan hidup anda di kawasan Felda. Kalau dia datang juga tempikkan ditelinganya mengenai 'isu video seks', 'jam Omega' dan 'kes liwat II'. Sambut dia dengan kain rentang mengenai tiga perkara berkenaan. InsyaAllah dia akan rasa panas dan cabut lari....
KEHADIRAN Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim untuk menyampaikan ceramah Program Penerangan Isu-Isu Semasa di Felda Purun di Bera, Pahang pada hari Ahad dianggap sebagai satu langkah yang akan mengganggu keharmonian masyarakat peneroka.

Sehubungan itu, sekumpulan 100 peneroka termasuk golongan belia mengadakan demonstrasi aman dengan berjalan sejauh 150 meter sambil membawa sepanduk yang mendesak supaya program itu dibatalkan.

Pengerusi Generasi Kedua Felda Gugusan Bera, Mohd. Fauzi Jalaludin berkata, mereka tidak mahu seorang pemimpin yang tidak mempunyai pendirian tetap dan didakwa sebagai pengkhianat berada di tanah rancangan itu.

Tegasnya, tanah rancangan di sini sudah sedia aman, makmur serta sejahtera dan kerana itu mereka tidak memerlukan orang luar apatah lagi yang mahu mengeruhkan suasana tersebut.

"Terlalu banyak perkara negatif dikaitkan dengan Anwar dan kita tidak mahu perkara itu mempengaruhi masyarakat Felda terutamanya generasi muda di sini.

"Kehadiran beliau hanya akan meracuni fikiran generasi muda terutamanya hal-hal memfitnah kerajaan dan Felda disebarkan dalam program tersebut," jelas beliau kepada pemberita di Bera hari Jumaat.

Menurut Mohd. Fauzi, terdapat lima ahli panel pembangkang iaitu dari PKR, DAP dan Pas akan hadir membicarakan ceramah bertajuk 'Ubah Sekarang - Selamatkan Malaysia' pada program tersebut.

Katanya, kebajikan yang diterima peneroka hari ini adalah hasil usaha kerajaan dan pembangkang langsung tidak memberi sumbangan sebaliknya berusaha untuk menghuru-harakan keadaan.

Wakil Gabungan Wilayah Generasi Felda (GWGF), Ismayuddin Suib pula memberitahu, bantahan itu bertujuan mengelakkan pemikiran masyarakat Felda terpesong dan membelakangi kerajaan.

"Kerajaan telah banyak berusaha dan membantu warga Felda tetapi Anwar sewenang-wenangnya, masuk ke sini untuk merosakkan minda anak-anak bangsanya sendiri," katanya.

Wakil peneroka, Ahmad Abd. Rahman, 58, pula menegaskan, sebagai orang lama di tanah rancangan itu, beliau melihat kemakmuran penduduk semakin baik dari semasa ke semasa.
- UtusanOnline

SATU MELAYU:
Tahniah dan syabas diucapkan kepada anak muda Felda yang berani menyanggah kedurjanaan ‘setan gondol’ yang cuba menawan peneroka Felda di negara ini supaya menyokong kerja jahanam yang dilakukannya.

Felda ditubuhkan bukan hasil usaha dan idea ‘bapak’ dia. Dia tak tahu nak buat sesuatu demi kebaikan dan kesejahteraan rakyat. Yang dia tahu hanya mengacau dan merosakkan apa yang orang lain dah buat.

Selain penglhianat negara ini ada semua halau – jangan bagi dia masuk, peneroka yang membawanya masuk ke kawasan-kawasan Felda juga harus dinyahkan dari mana-mana rancangan Felda. Manusia yang tak tahu bersyukur dan tak sedar diri ini tidak layak menduduki tanah-tanah Felda yang diwujudkan bagi menjamin kesejahteraan rakyat.

Mereka itu semuanya ‘si bangsat’ yang dulunya hidup merempat dan papa kedana, bukan sahaja tidak tahu berterima kasih malah tidak mengakui rahmat dari Allah SWT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog