Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 24 Mei 2011

Anwar hanya jadi PM, yang berkuasa Lim Guan Eng, buktinya ini dia....

PEMIMPIN cahuvanis kaum imigran yang juga Setiausaha Agung DAP – Lim Guan Eng, mengusulkan supaya kesemua negeri Pakatan tidak membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing jika pilihan raya umum diadakan tahun ini.

Kenyataan ‘kurang hajar’ anak haram ini membuktikan bahawa DAP mempunyai kuasa dan kata pemutus dalam apa jua keputusan yang akan dibuat oleh pakatan ‘haram jadah’ itu. Kalau Anwar yang akan jadi PM tu yang cakap tak hairan lerrr.... Ini DAP dan Lim Guan Eng....

Dengan angkuh dan yakin semua pemimpin pakatan – PAS dan PKR, diyakini akan mengikut telunjuk DAP, ketika cucu angkat Lee Kuan Yew itu menyuarakan supaya rakyat negara ini berpecah-belah dengan mengingkari perkenan Yang di-Pertuan Agung dan Raja-Raja Melayu.

 Biasanya pembubaran Dewan Rakyat dilakukan dengan perkenan Yang di-Pertuan Agong atas nasihat Perdana Menteri. Berikutan dengan itu, Raja-Raja Melayu atau Sultan dan Yang di-Pertua Negeri akan turut sama membubarkan Dewan Undangan Negeri atas nasihat Menteri Besar atau Ketua Menteri.

Kini DAP melalui Lim Guan Eng mencadangkan supaya negeri-negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor menyanggah kebiasaan membubarkan DUN apabila Parlimen dibubarkan oleh Yang di-Pertuan Agong.

Kurang hajar punya cadangan.... Inilah satu bukti bagaimana secara halus cahuvanis Cina DAP menanamkan benih perpecahan di kalangan orang Melayu. Biarkan Melayu berpecah sesama sendiri, sementara kaum mereka bersatu menanti masa merampas kuasa pemerintahan.

Keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Jawatankausa Eksekutif Pusat DAP Petaling Jaya malam tadi, sebagaimana diberitakan mStar.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, ketika mengumumkan keputusan tersebut kepada para pemberita pada pagi Selasa menegaskan, pucuk pimpinan parti itu lebih cenderung untuk tidak membubarkan DUN bagi membolehkan pemusatan tenaga dan jentera ditumpukan dalam menghadapi Barisan Nasional di peringkat parlimen.

Guan Eng juga berkata bahawa langkah itu juga akan dapat memastikan usaha Pakatan Rakyat untuk memenangi semula Perak dapat ditumpukan sepenuhnya.

Sambil mahu menyelamatkan pakatan daripada kalah teruk pada PRU-13 nanti gara-gara kurangnya sokongan rakyat setelah menyedari segala janji pembangkang pada PRU 2008 adalah janji koeong, Guan Eng juga bermaksud melaga-lagakan pemimpin dan orang Melayu dengan Raja-Raja Melayu.

Dia mahu menguji apakah orang Melayu dalam Pas akan mahu terjebak dengan strategi chauvanis Cina mengetepikan peranan dan kedaulatan Raja-Raja Melayu?

Sejak Pas menguasai Kelantan lebih dua puluh tahun lalu, tidak parnah parti itu mengingkari membubarkan DUN apabila diadalam pilihan raya umum. Sekarang DAP mengajak Pas bertindakan mengikut telunjuknya.

Kalau tak silap, baru-baru ini Presiden Pas – Abdul Hadi, ada mengatakan bahawa Umno/BN takut untuk mengadakan PRU lebih cepat kerana takut kalah teruk?

Sekarang siapa yang takutkan PRU-13 diadakan tahun ini? Umno/BN atau sekutu utama pakatan, iaitu DAP yang jadi tuan kepada PAS dan PKR?

Apapun, keputusan yang diambil DAP itu jelas membuktikan bahawa mereka yang sebenarnya lebih berkuasa dalam ‘pakatan haram jadah’ itu. Yang konon akan jadi PM tak bersuara pun.... DAP yang memandai-mandai...

Anwar Ibrahim mereka gula-gulakan dengan sokongan supaya jadi PM, sedangkan yang akan benar-benar berkuasa nanti adalah puak DAP sebagaimana yang pernah mereka lakukan di Perak selama sebelas bulan selepas PRU 2008 lalu.

Nizar yang terkinja-kinja jadi ‘beruk mat yeh’, manakala Ngeh dan Nga mengatur strategi mentadbir negeri Perak mengikut cara DAP yang anti-Melayu dan anti-Islam.

Dengan kejayaan demi kejayaan yang DAP perolehi kerana sokongan PAS dan PKR yang ‘bangang’ sejak PRU lalu, DAP yakin mereka benar-benar telah berkuasa. Benar-benar telah menjadi tuan dalam ‘pakatan haram jadah’.

 Keadaan DAP kini samalah seperti bagaimana Parti Komunis Malaya berkuasa selama 14 hari selepas tentera Jepun menyerah kalah pada Perang Dunia Kedua tahun 1945 dahulu. Mereka mengganas dan menyiksa sesiapa sahaja yang mereka anggap menghalang cita-cita mereka untuk menguasai Tanah Melayu ketika itu.

Kini sejarah berulang. Cuma nama Parti Komunis Malaya itu sahaja yang bertukar menjadi DAP dan caranya lebih berdiplomasi, iaitu melalui demokrasi pilihan raya. Cita-cita teap sama dan cara juga tatp serupa. Rampas negara ini dari tangan Melayu sebagaimana berjayanya mereka merampas Singapura.

Kepada Melayu-Melayu bangang yang masih tak sedar diri dan buta sejarah bangsa dan negaranya, sedarlah bahawa chauvanis Cina DAP kini sedang menyuap pisang ke mulut sambil mencangkok onak di bontot orang Melayu.

Menyokong DAP bererti mengkhianati agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia.
- SM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog