Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 27 Mei 2011

Pelaku video seks sudah dipanggil.... Tindakan lanjut tunggu arahan Peguam Negara....


Anwar ketika datang beri keterangan kepada polis.....
ISU pendedahan siapa pelaku dalam video seks yang didedahkan Trio Datuk T semakin hampir untuk diketahui umum apabila Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar mengakui, pihaknya telah memanggil pelaku terbabit untuk membantu siasatan namun enggan mengulas lanjut tentang perkara itu.

Beliau juga enggan mendedahkan siapa pelaku tersebut.

“Seperti yang diberitahu Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar baru-baru-baru ini, kita telah kenal pasti dan sedang menyiasat. Itu termasuklah memanggil dia (pelaku) bagi membantu penyiasatan,” katanya.

“Kita menanti keputusan Pejabat Peguam Negara untuk tindakan susulan terhadap pelaku dan juga mereka yang mendedahkan video itu,” jelasnya.

Sejak rakaman video seks didakwa membabitkan pemimpin parti pembangkang yang pertama kali didedahkan pada 21 Mac lalu, pihak berkuasa polis beberapa kali memamaklumkan bahawa ‘polis masih menjalankan siasatan.....’, ketika ditanya wakil media.

Hakikatnya, Datuk Eskay selaku salah seorang ‘Trio Datuk T’ telah malakukan sumpah laknat dengan mendakwa bahawa pelaku lelaki dalam video seks berkenaan adalah Anwar bin Ibrahim.

Penjelasan dan pengakuannya jelas dan tidak pernah berganjak daripada mempertahankan apa yang didakwa dan didedahkannya itu. Hanya Anwar Ibrahim yang terkapai-kapai menafikannya dengan mengalih dakwaan itu kepada menuduh Datuk Seri Najib dan Umno melakukan konspirasi jahat dan jijik terhadapnya.

Anwar mengajak rakyat beramai-ramai bangun menentang kerajaan dan DS Najib melalui ceramah-ceramahnya di seluruh negara.

Bagaimanapun setakat ini sambutan rakyat semakin tawar dan juak-juak Anwar pun semakin malap. Buktinya, apabila AMK yang dikepalai ‘Sam Ketot’ cuba mengadakan bantahan dan tunjuk perasaan di hadapan pejabat akhbar Utusan Melayu, Jumaat lalu kantoi apabila para penyokong – terutamanya puak Pas, tidak mahu ikut serta sebagaimana biasa.

Walaupun apa yang dikatakan pihak polis agak samar kerana masih tidak mahu menyebut nama Anwar Ibrahim sebagai pelaku yang dimaksudkan, tetapi pihak polis memaklumkan bahawa pelakunya telah pun dipanggil memberikan keterangan.

Siapa yang kita ketahui telah memberi keterangan kepada polis selain Anwar Ibrahim dan Datuk Eskay?

Maknanya, kalau tidak Anwar Ibrahim yang jadi pelakunya tentulah Eskay! Tapi Eskay telah melakukan sumpah laknat dan mendakwa pelakunya ialah Anwar Ibrahim!

Takkan rakyat yang ada otak tak faham lagi siapa pelaku yang dimaksudkan?

Lagipun, setakat ini Anwar tidak pernah menyanggah atau manafikan kenyataan yang dibuat oleh Datuk Eskay sejak mula hingga kini dan mungkin selamanya.

Kononnya, Anwar takutkan Eskay kerana ada banyak lagi isu buruk mengenainya yang mampu didedahkan oleh bekas sahabatnya itu sepanjang persahabatan mereka. Dan Datuk Eskay pula bukannya calang-calang orang.

Masalahnya sekarang cuma pihak Peguam Negara masih belum mahu memulakan tindakan mendakwa atau menolak apa yang didedahkan itu, sedangkan urusan siasatan pihak polis telah selesai setelah beberapa kali berulang-alik antara dua jabatan berkenaan.

Kenapa pihak Peguam Negara masih membisu, tentulah ada sebab-sebab tersendiri yang hanya mereka sahaja tahu.

Rakyat umum yang ternanti-nanti dengan pendedahan isu ini kenalah bersabar. Biar mereka yang bertanggungjawab menjalankan tugas mereka dengan kemas dan sempurna.

Hingga ke saat itu, tunggggggggggggguuuuuuuuuuuuuuuu....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog