Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 25 Mei 2011

Datuk Eskay bukan calang-calang orang, itu sebab 'Anwar Pandikutty' tak berani saman....

Apa yang Anwar mampu lakukan terhadap Eskay selain hanya tersengeh dalam kepedihan hati?
KAKI saman menyaman, Anwar Ibrahim dicabar supaya menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah berhubung segala pendedahan dan dakwaan yang dibuatnya terhadap Ketua Pembangkang itu.

Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Datuk Ahmad Maslan berkata jika Anwar merasakan segala tuduhan dan dakwaan yang dibuat itu tidak benar seharusnya beliau berani menyaman Eskay seperti apa yang pernah dilakukan olehnya sebelum ini terhadap bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad.

“Anwar memang kita kenali suka menyaman sesiapa sahaja yang membuat tuduhan terhadap dirinya, tetapi apabila membabitkan Datuk Eskay mengapa dia tidak berani menyamannya.

“Eskay ini bukan calang-calang orang, jika tidak takkan dia dilantik oleh kerajaan Thailand sebagai wakilnya di sini (Langkawi), tiada sebab untuk dia berbohong membabitkan orang lain,” katanya kepada UMNO-online.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung pendedahan yang dibuat oleh Eskay kepada media mengenai apa yang berlaku di antaranya dengan Anwar ketika mereka berdua berkawan rapat.

Eskay... bukan calang-calang orang....
Dalam pendedahan itu, Eskay turut menceritakan mengenai apa yang berlaku ketika mereka berada di Thailand serta dakwaannya mengatakan emosi Anwar tidak stabil dan menyifatkannya sebagai pemimpin yang lemah.

Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri seterusnya berkata, jika benar apa yang dikatakan oleh Eskay itu tidak benar sudah pasti Anwar akan beriya-iya menafikan apa jua yang dikatakan itu tetapi sehingga sekarang Anwar masih mendiamkan diri mengenai perkara itu.

“Saya sehingga kini ternanti-nanti bilakan Anwar ingin menyaman Eskay, tetapi sehingga kini tiada apa pun dilakukan oleh Anwar terhadap Eskay, malah beliau tidak pun menyahut atau menjawab yang dibuat oleh Eskay,” katanya.

Beliau berkata, Anwar tidak boleh menyalahkan sesiapa jika ada pihak yang membuat pelbagai andaian terhadap perkara itu kerana sehingga kini Anwar tidak menjawab apa jua perkara yang dilontar oleh Eskay terhadap dirinya.

Tak sangka seorang manusia hebat yang kelihatan tidak pernah takut dengan sesiapa, waiman dengan Tuhan sekalipun itu, terkantoi dan terkedu apabila berdepan dengan pendedahan dan dakwaan Datuk Eskay yang selama ini digunkan oleh Anwar sebagai orang perantara mencari pelacur untuk memuaskan nafsu seksnya yang meluap-luap pada masa-masa tertentu.

Yang hanya mampu Anwar lakukan ialah berceramah menafikannya dengan mengalihkan isu sebenar kepada menuduh DS Najib memfitnahnya. Pusing sana pusing sini, balik-balik tuduh Perdana Menteri dan Umno melakukan kerja jijik memfitnahnya dengan isu seks.

Kalau dah memang betul kamu itu golongan ‘gila seks’, macam mana kamu nak nafikan. Bukan sekali. Bukan dua kali, malah berkali-kali isu seks kamu terdedah satu semi satu oleh bekas orang-orang yang pernah berada di sekeliling kamu, apa pasal nak tuduh DS Najib yang fitnah.

Kalau dah kamu itu jenis umat Islam ‘munafik’, janganlah ajak rakyat yang tak tahu apa-apa mengenai diri kamu turut terseret dalam permasalahan yang kamu lakukan sendiri.

Terkedu dan sepi seribu bahasa kerana Eskay....
Antara penampilan diri dan kata-kata kamu yang lunak didengar telinga orang awam ketika berceramah tidak sama dengan apa yang kamu lakukan di luar pengetahuan mereka. Yang mereka tahu hanyalah apa yang mereka nampak dan apa yang mereka dengar dari kamu sejak lebih 20 tahun lalu.

Drama swasta yang kamu tayangkan mengenai diri kamu selama ini telah tidak lagi mampu menjadi modal untuk kamu meraih sokongan majoriti rakyat.

Tepatlah sebagaimana kata Datuk Eskay, Anwar Ibrahim itu sebenarnya seorang pemimpin yang lemah.

Gelaran baru yang diberikan rakyat kepada kamu ialah ‘Anwar Pandikutty’.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog