Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 3 September 2011

Pertikai Sejarah Bangsa: Melayu sama Melayu bertelagah, Karpal dan DAP tunjuk baik....

SETELAH Mat Sabu dikipas hingga masak bagaikan sate oleh Guan Eng dan DAP, Pengerusinya – Karpal Singh, tunjuk baik apabila secara terbuka menggesa Mat Sabu menarik balik kenyataannya mengenai Tragedi Bukit Kepong. Kononnya Karpal tak bersetuju dengan kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden Pas itu.

Cantek...! Sekali lagi orang Melayu kena main oleh Karpal dan DAP. Selaku tonggak ‘pakatan haramjadah DAP-PAS-PKR’, Karpal mahu membersihkan pakatan kerana bimbang sokongan terhadap puak pembangkang terutamanya DAP akan terjejas disebabkan kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu itu.

Setelah segelintir Melayu yang meragui kepimpinan Pas beralih angin berjinak-jinak dengan DAP, tetiba Mat Sabu yang jadi ‘sate terlebih bakar hingga hangus tak boleh dimakan’ itu buat hal dengan kenyataan keterlaluan. Ianya memungkinkan Melayu yang bakal menyokong DAP akan tekan berek dan tukar ke gear gostan.

Justeru, karpal terpaksa buat kenyataan membersih diri dan seterusnya membiarkan orang Melayu – Pas dan Umno serta penyokong kerajaan bercakaran sama sendiri sebab mempertikai sejarah perjuangan bangsa mereka yang dicetuskan oleh orang Melayu sendiri – Mat Sabu.

Kaum Cina, India dan Benggali tak perlu buat dan kata apa. Mereka hanya tengok dari tepi padang seperti menonton satu pertandingan sukan. Mereka gelak dan ada ketikanya bertepuk tangan. Sementara Melayu yang sedang bertarung itu bermati-matian mempertahankan kubu masing-masing.

Begitulah bijaknya Karpal dan DAP memainkan peranan memperdaya orang Melayu yang mudah melenting dan gemar bergaduh sama sendiri kerana politik kepartian. Kalau dalam kes liwat II, Karpal memainkan peranan utama dalam menangguh-nangguhkan perbicaraan supaya Melayu sesama Melayu terus bercakaran kerananya, kini kenyataan Mat Sabu pun mendapat taktik sama dari Pengerusi DAP itu.

Matlamat utama DAP adalah memecahbelahkan perpaduan orang Melayu supaya sekurang-kurangnya separuh daripadanya menyokong DAP dalam memberikan undi pada PRU akan datang, setelah PKR dan Pas berjaya dilumpuh dan dileburkan pengaruhnya.

Inilah hasil usaha DAP....
Sesungguhnya DAP sangat-sangat memerlukan sokongan orang Melayu dalam menjayakan cita-cita dan hasrat kaum imigran itu mengambilalih kuasa di negara bertuah ini.

Sementara pemimpin chauvanis Cina DAP yang menguasai parti itu – Lim dua beranak, tidak bersuara. Mereka membiarkan benggali boneka yang diletakkan sebagai Pengerusi DAP itu yang membuat kenyataan. Mereka berdiam diri dan mengatur strategi untuk fasa seterusnya.

Cina tetap Cina. Mereka bertindak dengan penuh tipu daya dan muslihat. Jangan ingat apabila mereka mengangguk itu tanda bersetuju. Dah jadi sifat semula jadi mereka ‘pepat di luar rencong di dalam’. Dalam angguk ada geleng. Senyum dan tunduk hormat terbongkok-bongkok itu hanyalah muslihat.

Yang tetap terus bangang dan bebal kerana hasad dengki dan dendam kesumat adalah umat Melayu/Islam yang kecewa seperti para ahli dan penyokong Pas.

Oleh kerana Pas itu ditubuhkan atas dasar ‘kecewa’ kerana tidak dapat merampas kepimpinan Umno, hingga ke hari ini sejak tahun 1951, Melayu Melayu kecewalah yang bersarang dalam parti berkenaan. Dan hati mereka adalah ‘jenis hati kaulu’.

InsyaAllah, kalau Melayu sama Melayu terus bercakaran begini, Malaysia ini akan jatuh ke tangan DAP akhirnya....
Wallahhualam.
Bila Melayu spesis ini bertambah, InsyaAllah! negara ini akan jatuh ke tangan chauvanis Cina DAP....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog