Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 7 Oktober 2011

KHALWAT: Razak nafi buat tak senonoh

PELAKON Abdul Razak Ahmad menafikan di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya pada Khamis bahawa dia melakukan perbuatan tidak senonoh seperti memeluk, mencium atau menyentuh seorang ahli perniagaan yang ditangkap khalwat bersamanya, lima tahun lalu.

Abdul Razak, 44, menyatakan mustahil dia melakukan perbuatan sedemikian kerana dia pergi ke stor tempat menyimpan pakaian di Seri Kembangan itu dengan niat mencuba pakaian yang ditaja oleh wanita terbabit, Selamah Sahudin, 45.

Menurutnya, dia berada di premis tersebut selama satu jam setengah sebelum diserbu oleh suami wanita itu dan beberapa anggota polis pada pukul 2.15 pagi, 1 April 2006.

Menurut Abdul Razak, dari pukul 1 pagi hingga 2.15 pagi, dia mencuba tiga pasang baju dan ketika serbuan dilakukan dia hanya memakai singlet tanpa lengan dan seluar kerana sedang mengeringkan peluh di dalam bilik utama premis itu.

Abdul Razak menyatakan demikian ketika pemeriksaan balas oleh Pendakwa Syarie dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Shafezan Rusli dalam prosiding bela dirinya atas tuduhan khalwat.

Ditanya sama ada tujuannya membuka baju adalah untuk 'bersama' dengan Selamah, Abdul Razak menafikan andaian Shafezan itu.

Pelakon tersebut bagaimanapun mengakui bahawa dia bukan mahram kepada Selamah dan tidak menegah Selamah menutup pintu utama selepas mereka berdua memasuki premis tersebut.

Menurut Abdul Razak, dia dan Selamah berjanji berjumpa di premis itu dan mereka bertolak dari rumah masing-masing.

''Saya bergerak dari Pelabuhan Klang pada pukul 12 tengah malam dan itu kali pertama saya ke sana, jadi saya beberapa kali menelefon Selamah bertanyakan arah dan jalan ke sana,'' katanya.

Abdul Razak sebelum itu mendakwa hubungan dia dan Selamah hanya sebagai penaja dan artis, tetapi selepas disoal beberapa kali oleh Shafezan, dia mengakui telah mengenali Selamah sejak 1982 ketika mereka menuntut di tingkatan tiga di sekolah yang sama.

Abdul Razak yang diwakili peguam syarie, Mohammad Azman Karim didakwa berada bersama Selamah dalam keadaan yang menimbulkan syak di No. A-4-19, Blok A, Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan pada pukul 2.15 pagi, 1 April 2006.

Ketika pertama kali didakwa pada 14 September tahun yang sama, Abdul Razak memohon dibicarakan tetapi Selamah didenda RM2,850 atau penjara tujuh bulan selepas mengaku melakukan perbuatan itu.

Jika sabit kesalahan, Abdul Razak boleh dihukum penjara maksimum dua tahun atau denda RM3,000 atau kedua-duanya.

Perbicaraan di hadapan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad bersambung 10 November ini.
- UtusanOnline

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog