Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 7 Jun 2011

Golongan Anwarinas: UMNO tak bimbang, malah Pas semakin mudah ditewaskan....

UMNO tidak bimbang dengan penguasaan kumpulan Anwarinas atau golongan profesional dalam Pas malah, yakin tugas untuk menewaskan parti itu pada pilihan raya umum akan datang semakin mudah.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, beliau lebih bimbang sekiranya golongan ulama menerajui parti itu kerana golongan tersebut mendapat sokongan rakyat berbanding profesional.

"Kami tidak bimbang malah, ia memudahkan tugas kita pada pilihan raya umum nanti. Kami lebih bimbangkan kepimpinan ulama kerana sedar masih wujud elemen dalam masyarakat Melayu bahawa perjuangan Pas untuk negara Islam adalah betul.

"Sekiranya mereka masih mengekalkan kepimpinan ulama, kami akan menghadapi perlawanan yang sukar dan sengit tetapi apabila pucuk pimpinan beralih kepada golongan profesional, kami yakin tugas akan menjadi semakin mudah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat pemberian biasiswa 1Malaysia Development Bhd., di Kuala Lumpur, Isnin.

Beliau ditanya mengenai kepemimpinan baru Pas yang kini dikuasai oleh golongan profesional atau kumpulan Anwarinas pada pemilihan parti itu baru-baru ini.

Menurut Mohamed Nazri yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Pas akhirnya mengakui bahawa apa yang dilakukan oleh UMNO dalam membangunkan negara selama ini adalah tepat.

Katanya, kini Pas mengalihkan perhatian mereka untuk membina sebuah negara berkebajikan walaupun sebenarnya konsep tersebut telah dilaksanakan oleh UMNO dan Barisan Nasional (BN) sejak 60 tahun lalu.

"Kita sudah laksanakan konsep negara yang menjaga kebajikan rakyat 60 tahun lalu sedangkan mereka mula sedar mengenai perkara tersebut pada muktamar parti itu yang ke-57," jelasnya.

Menurut Mohamed Nazri, tujuan utama Pas mengubah konsep perjuangannya daripada pembentukan sebuah negara Islam kepada negara berkebajikan adalah kerana parti itu yakin akan memenangi pilihan raya umum akan datang.

"Ahli-ahli parti itu kini begitu dahagakan kuasa dan yakin akan memenangi pilihan raya akan datang. Oleh itu, mereka berusaha mengubah pendekatan perjuangan dengan cuba memberi keutamaan kepada rakyat seperti yang telah lama dilaksanakan oleh UMNO," ujarnya.
- UtusanOnline

SATU MELAYU:
Kebajikan apa yang dimaksudkan Hadi? Dia ingat rakyat tak cerdik macam dia ke?

Kebajikan apa yang Pas berikan kepada para peniaga di Bazar Tok Guru, Kota Baharu? Kebajikan jenis apa yang Hadi telah buat semasa menjadi MB Terengganu apabila semasa berkuasa semua Tabika/Tadika dan Kelas Kemas ditutup dan dikunci premisnya?

Kebajikan apanya yang diberikan Pas Kedah kepada UUM apabila berkeras menaikkan kadar cukai tanah institusi  yang mendidik anak bangsa itu baru-baru ini?

Pendek kata terlalu banyak bukti ‘tidak ada kebajikan’ yang telah ditonjolkan Pas. Malah, yang rakyat nampak dan alami ialah ‘menyiksa rakyat’ kerana dendam kesumat terhadap Umno/BN.

Yang mungkin boleh diterima oleh rakyat sebagai kebajikan hanya satu, iaitu kebajikan oleh pemimpin Pas yang bermati-matian membutakan mata, memekakkan teliga serta mengkembiri minda sendiri kerana menyokong Anwar Ibrahim dalam isu salahlaku seks yang kronik. Kebajikan untuk rakyat tak pernak ada dan tidak terbukti pun....

Pi mabuklah Hadi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog