Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 7 Jun 2011

Video seks sebagai bahan bukti: Majlis Fatwa Diminta Beri ketetapan....

MAJLIS Fatwa Kebangsaan diminta mengeluarkan ketetapan sama ada rakaman video seks boleh dijadikan bahan bukti di mahkamah bagi meredakan isu berkenaan yang didakwa melibatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, ia bagi mengelakkan isu video seks itu terus menjadi polemik serta dipolitikkan pihak berkepentingan seperti dilakukan Pas baru-baru ini.

"Dalam perkara ini biarlah Majlis Fatwa Kebangsaan menentukan adakah video ini boleh dijadikan bahan bukti kerana dalam Islam perlukan empat saksi dan saksi itu mestilah saksi yang beriman.

"Saksi beriman ini adalah subjektif, adakah mereka yang sembahyang lima waktu sahaja atau mereka yang melakukan solat sunat melebihi orang lain. Hanya Allah sahaja yang tahu siapa sembahyang sunat lebih daripada orang lain, bukan berdasarkan dahi yang hitam," katanya.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata demikian selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Pertahanan, Penguatkuasaan dan Keselamatan pada Isnin. Hadir sama Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar.

Ahmad Zahid mengulas pendirian Pas yang mendakwa rakaman video seks dikaitkan dengan Anwar sebagai satu fitnah dan tidak boleh dijadikan bahan bukti di mahkamah kerana tidak mempunyai mata serta telinga.

Ketika menutup Muktamar Tahunan Pas Ke-57 semalam, Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, sesuatu klip video tidak boleh dijadikan bukti kerana parti tersebut berpegang kepada konsep empat saksi terutama dalam kes liwat dan zina.

Dalam pada itu Khalid menegaskan, penggunaan video seks itu sebagai bahan bukti akan ditentukan di mahkamah menurut Akta Keterangan sekiranya terdapat sebarang kes mengenainya.

"Sama ada bahan itu boleh dipakai atau tidak, mahkamah akan menentukannya dengan dipandu oleh Akta Keterangan, kita mesti rujuk kepada undang-undang," katanya.
- Utusan

SATU MELAYU:
Kalau Majlis Fatwa keluarkan fatwa pun orang Pas terutamanya para pemimpin jenis Asabiyah tu bukannya nak pakai.... Mereka hanya akan guna kalau fatwa itu menguntungkan puak dan politik mereka. Kalau tidak, jangan harap mereka nak iktiraf.

Pemimpin Pas dan juak-juaknya yang selama ini diasuh dengan didikan Asabiyah hanya akan dengar apa kata Nik Aziz yang tersangat tinggi ilmu agamanya mengatasi segala manusia yang ada di dunia ini.

Peliknya, Nik Aziz yang dianggap bagaikan memegang kunci syurga itu tergila-gila pulak nak letakkan Anwar Ibrahim jadi Perdana menteri Malaysia di Putrajaya.

Apakah Putrajaya itu jauh lebih hebat daripada syurga yang dikilik Nik Aziz?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog