Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 4 Oktober 2011

Anwar gagal jadi PM kerana tiada keredaan Allah....


"Kenapa? Kerana tidak berkat... perjuangan Permatang Pauh (Anwar) tidak berkat walaupun dia telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi Perdana Menteri. Kenapa tidak berkat? Sebab hati dia tak betul, perjuangan Permatang Pauh tak betul.

AHLI Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman berpendapat kegagalan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri sehingga kini bukan disebabkan penganiayaan, sebaliknya kerana tiada keredaan Allah.

Katanya, walaupun ketua pembangkang itu berusaha bersungguh-sungguh dan pernah satu ketika terlalu hampir untuk memegang tampuk pemerintahan negara, tetapi Allah tetap tidak mengizinkan hajat Anwar menjadi kenyataan.

"Kenapa? Kerana tidak berkat... perjuangan Permatang Pauh (Anwar) tidak berkat walaupun dia telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi Perdana Menteri. Kenapa tidak berkat? Sebab hati dia tak betul, perjuangan Permatang Pauh tak betul.

"Sebab itu, jangan suka menyalahkan pihak lain. Jangan nak salahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan sebagainya. Kalah menang dalam pilihan raya ini kuasa Tuhan. Allah yang menentukan segalanya, jangan kita terlalu yakin sangat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mencelah semasa perbahasan bagi membahas usul Penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Dengan Penambahbaikan Proses Pilihan Raya di Dewan Rakyat, pada Isnin.

Terdahulu, Anwar semasa membahaskan usul yang sama telah melemparkan pelbagai tuduhan kepada SPR dan menganggap suruhanjaya itu sebagai gagal menyediakan sebuah platform pilihan raya yang bersih dan adil, terutamanya kepada pembangkang.

Dalam pada itu, Tajuddin berkata, tuduhan pembangkang kononnya SPR bersekongkol dengan Barisan Nasional (BN) bagi menyenaraikan pendatang asing sebagai pengundi baru dalam senarai daftar pemilih adalah syak wasangka yang tidak berasas.

"Semua tuduhan ini tak berasas. Ini semua perangai syak wasangka kerana dalam hati mereka takut. Jangan kita ingat kalau boleh ubah daftar pemilih kita menang dalam pilihan raya. Allah sahaja yang boleh menentukan siapa dan parti mana akan menang," jelasnya.

Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) ketika membahaskan usul yang sama turut menempelak pembangkang yang tidak habis-habis menuduh SPR tidak menjalankan proses pilihan raya yang telus dan adil.

"Lihat sahaja Pilihan Raya Umum 2008, Kedah dia (pembangkang) menang, Kelantan dia (pembangkang) lagi menang, Perak dia pernah menang dan Selangor dia sapu. Tidak adil lagikah?" soalnya.
- UtusanOnline

SATU MELAYU:
Selain kerana ‘hati tak betul’, Anwar juga mungkin menerima bala atau laknat dari Allah swt kerana selama ini dia memperalatkan Islam untuk menonjolkan dirinya sebagai seorang umat yang warak. Sedangkan apa yang beliau lakukan di sebaliknya adalah sangat bertentangan dengan akidah dan ajaran Islam.

Amalan agama bagi Anwar ialah ‘semua agama sama’ – plurelsime.

Gaya hidup seks sangat bertentangan dengan ajaran Islam sebenar seperti yang diperintahkan Allah swt. Depan belakang dia sapu. Anak bini orang dia tutuh. Lebih dahsyat lagi dia sanggup ‘termengandungkan’ bini sahabat yang sangat setia dengannya sehingga melahirkan.

Apabila dia ada kuasa, perbuatan rasuah yang dilakukannya tersangatlah hebatnya hinggakan Tun Dr. Mahathir terpaksa tarik balik penggunaan wang kertas RM1,000 dan 500 kerana telah dilarikan ke Indonesia sebagai himpunan wang rasuah dan salah guna kuasa semasa jadi Menteri Kewangan.

Pendek kata terlalu banyak yang buruk daripada kebaikan yang Anwar lakukan semasa dia diberikan Allah sedikit kuasa dan kejayaan politik.

Kepada Anwar, segala kejayaannya satu ketika dulu adalah kerana kebijaksanaan dan kepandaiannya semata-mata. Sedangkan sebagai seorang Islam sebenar, dia seharusnya sedar bahawa semua itu adalah ‘ujian’ daripada Pencipta dirinya.

1 ulasan:

Jeepers Creepers berkata...

anwar tak dapat terima ketentuan Allah kita boleh faham lagi sebab dia ni jenis gila dunia..

tu puak PAS yang dok laung islam islam. Masih tak dapat terima ketentuan Allah pasal apa?

Baik tak payah mengaku parti islam kalau ketentuan Allah pun mereka tak boleh terima.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog