Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 18 Julai 2010

IMIGRAN CINA HIDUPKAN PERJUANGAN LAMA....

KAUM imigran Cina di negara ini telah menghidupak kembali perjuangan mereka untuk merampas negara ini dari tangan bangsa Melayu. Usaha menjadikan Persekutuan Tanah Melayu sebagai sebahagian dari negara Cina masih membara. Usaha mereka tidak terhenti walaupun Tanah Melayu telah merdeka dari penjajah Inggeris pada tahun 1957.

Semasa orang Melayu sibuk menentang Malayan Union tajaan penjajah serta menuntut kemerdekaan dari British, orang Cina sibuk dengan gerakan komunis mereka yang dikenali sebagai ‘Bintang Tiga’.

Apabila Jepun menyerah kalah pada Perang Dunia ke-2, komunis Bintang Tiga telah merampas kuasa selama empat belas hari sebelum Inggeris datang buat kali kedua. Ketika itu pihak Bintang Tiga telah membunuh ramai orang Melayu yang menentang mereka, terutama orang Melayu yang ada jawatan semasa pemerintahan Jepun sebelumnya. Mereka mermbalas dendam dengan menyiksa pemimpin tempatan Melayu sebelum membunuhnya.

Kisah sedih berlaku dengan cepat dan sudah dilupakan. Generasi baru tidak tahu dan tidak faham apa yang tersirat disebalik peristiwa itu. Semoga generasi lama yang masih hidup dapat menceritakannya kepada generasi baru supaya mereka benar-benar faham. Mungkin ada generasi sekarang yang datuk mereka pernah menjadi mangsa gerakan Bintang Tiga itu.

Begitulah sikap kaum Cina bila ada kuasa. Hasrat mereka untuk merampas negara ini dari kaum Melayu masih belum padam hingga ke hari ini. Mereka tetap menanti masa dan ketika yang sesuai untuk bertindak.

Apabila Inggeris datang kembali menjajah Tanah Melayu kali ke dua – selepas perang dunia ke dua tamat, Bintang Tiga atau komunis melancarkan gerakan mereka dari dalam hutan. Perang gorila. Hanya pada tahun 1960 barulah Parti Komunis Malaya pimpinan Chin Peng setuju meletakkan senjata melalui perjanjian di Thailand.

Menurut Prof. Dr. Ramlah Adam, hampir tiga ribu askar Melayu gugur di tangan gorila komunis ketika menentang gerakan mereka. Sedangkan di pihak mereka cuma 800 jiwa sahaja yang terkorban.

Hakikatnya, walaupun mereka bersetuju meletaklkan senjata tetapi, perjuangan asal untuk merampas Tanah Melayu masih diteruskan. Mereka tidak lagi berjuang di hutan secara gorila tetapi memindahkannya ke bandar-bandar yang terdapat ramai penduduk kaum Cina. Gerakan mereka telah berubah corak. Mereka bergerak secara senyap dan tersembunyi melalui Kongsi Gelap dan NGO. Ribuan NGO kaum imigran Cina masih kekal hingga ke hari ini.

Justeru, selepas Singapura dikeluarkan oleh Tunku Abdul Rahman dari Gagasan Malaysia, Lee Kuan Yew – Perdana Menteri Singapura, telah mengarahkan Setiausaha Akhbarnya, Lim Kit Siang menubuhkan cawangan PAP pimpinannya di negara ini dengan nama DAP.

Lim Kit Siang berperanan sebagai Setiausaha Agung sedangkan Presidennya orang lain. Tetapi kuasa Setiausaha mengatasi Presiden. Sistem ini adalah sistem komunis. Dan ianya masih berkekalan hingga kini. Yang menggantikan Lim Kit Siang sebagai Setiausaha adalah anaknya Lim Guan Eng yang manaiki bot laju dari Melaka untuk menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

Sejak DAP ditubuhkan pada tahun 1964, maka parti politik itulah yang dijadikan alat untuk meneruskan perjuangan merampas negara ini dari tangan Melayu. Melalui DAPlah segala perancangan dan gerakan politik Parti Komunis Malaya digerakkan semula secara sah dan nyata.

Oleh kerana Perlembagaan Persekutuan memberikan hak istimewa kepada orang Melayu dan Raja-Raja Melayu, maka mereka terpaksa mencari helah bagaimana memperalatkan orang Melayu tertentu sebagai dalang atau topeng bernyawa untuk mereka.

Selepas Pilihan Raya Umum ke 12, peluang terbuka luas untuk mereka menzahirkan perjuangan mereka di mata kaum mereka sendiri. Pemimpin Melayu seperti Mohd. Nizar di Perak, Khalid Ibrahim di Selangor dan Anwar Ibrahim di peringkat nasional telah berjaya mereka peralatkan.

Apa yang berlaku ke atas Nizar di Perak yang akhirnya membolehkan BN kembali berkuasa adalah bukti nyata bagaimana gerakan kaum imigran Cina cuba memperalatkan pemimpin Melayu demi perjuangan mereka merampas negara ini. Nasib baiklah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah sedar akan hal ini dan bertindak bijak mengikut perlembagaan dan undang-undang sedia ada.

Kini, Khalid Ibrahim di Selangor sedang lemas dihimpit masalah kerana semua tindak-tanduknya sebagai ketua negeri di dalangi oleh DAP atau gerakan kaum imigran Cina berkenaan. Hanya Allah swt sahaja yang tahu apa kesudahannya nanti.

Sementara di Pulau Pinang, DAP sedang mengatur strategi memencilakn orang Melayu. Kampung-kampung Melayu cuba dibangunkan seperti apa yang mereka lakukan di Singapura. Melayu mahu dipencilkan dan kalau boleh mereka mahu Melayu meninggalkan negeri berkenaan.

Pulau Pinang akan jadi seperti Hong Kong. Tidak mustahil ketika itu semua masjid akan dirobohkn kerana orang Melayu telah tiada lagi di Pulau Mutiara. Dan tanah perkuburan Islam pun mungkin akan lenyapkan untuk dibangunkan sebagai tempat tinggal yang baru.

Apa yang sedang dan akan berlaku di negeri tumpah darah Anwar Ibrahim dan Abdullah Ahmad Badawi itu patut menjadi perhatian serius umat Melayu dalam menilai perjuangan dan percaturan politik kaum imigran Cina di negara ini. Semuanya berjaya mereka lakukan kerana mereka diberi peluang oleh bangsa Melayu sendiri.

Tidak mustahil semua itu mereka (DAP) lakukan adalah mengikut skrip yang telah disediakan oleh Lee Kuan Yew. Lawatan khas Lee Kuan Yew ke Pulau Pinang dan beberapa buah negeri lain termasuk Kelantan setelah PRU ke 12 dahulu mula menampakkan hasilnya.

Demikian secebis kisah ringkas perkembangan politik masa kini yang sedang menghimpit dan menekan orang Melayu di tanah airnya sendiri.

Malangnya tidak ramai yang sedar dan masih ramai pula yang menyokong gerakan sulit kaum imigran Cina itu tanpa memikirkan masa depan anak cucu mereka di kemudian hari. Adakah kerana mereka tolol atau buta politik atau tamakkan harta dunia serta kuasa yang tak seberapa atau kerana dendam kesumat sesama Melayu? Entahlah....

Pak Sulung: Bimbang negara akan menjadi huru-hara setelah BN hilang kuasa pada PRU akan datang.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Arwah Datuk saya pernah diugut bunuh oleh cina bintang tiga dan akhirnya datuk terpaksa lari ke singapura. Kenapa jadi begitu?

Kerana datuk saya semasa pemerintahan British ada satu2nya kontraktor Melayu yg mengambil kontrak menoreh getah dari ladang2 Sime Darby di Melaka & Negeri Sembilan kerana datuk saya ni pandai berbahasa Inggeris. Jadi ramailah org2 cina berasa irihati dgn beliau.

Apabila Jepun menyerang datuk menjalankan bisnes lain spt menjual beras & makanan. Menurut ibu saya keluarga mereka tak pernah makan ubi kayu masa Jepun di Malaya. Ini juga menjadikan datuk saya itu sasaran org2 cina yg berdendam dgnnya.

Bila bintang 3 memerintah datuk terpaksa lari ke Singapura dan tinggal di sana hingga akhir hayat. Kiranya datuk tidak lari ke Singapura kemungkinan besar dia akan dibunuh.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog