Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 23 Julai 2010

MELAYU SEMAKIN HILANG MARUAH DAN DARJAT AGAMANYA....



GAMBAR ini diambil diperkarangan Masjid Kampung Tasek, Ipoh pada hari Jumaat minggu lalu.

Ceritanya adalah bagaimana 2 ekor Cina berseluar pendek bersama beberapa ekor kerling dengan begitu barani mengedarkan risalah terbitan Pakatan Pembangkang (DAP) kepada umat Melayu/Islam yang keluar dari masjid selepas selesai solat Jumaat.

Tanpa segan silu dan tanpa rasa hormat si kafir menerjah masuk ke kawasan masjid orang Islam mengedarkan risalah politik kepada orang Melayu/Islam.

Dan si Melayu pun menerimanya dengan baik. Tanpa banyak soal.
Kenapa boleh jadi macam tu?

Jawapan yang penulis dapat adalah kerana di kawasan itu kebanyakan orang Melayunya adalah penyokong Pas. Kepada orang Cina atau DAP Perak, Melayu di situ adalah kawan mereka dan kesempatan diambil ketika orang Melayu sedang berkumpul untuk solat Jumaat bagi menyampaikan risalah politik secara mudah dan terjamin mencapai sasaran.

Begitulah sikap tolak ansur orang Melayu dengan kaum lain. Dengan mudah mereka boleh terima, asalkan bertepatan dengan ‘dendam kesumat’ membenci UMNO/BN. Cina ke keling ke tak kira. Yang penting mereka memusuhi UMNO/BN dan sedang bersekutu menumbangkan kerajaan sekarang pada PRU akan datang.

Yang peliknya, tidak pulak terlihat atau terdengar ahli-ahli Pas menyebarkan risalah politik Islam mereka kepada kaum imigran Cina atau India di mana-mana tokong atau kuil ketika kaum itu berkumpul menghadhiri upacara agama mereka?

Itulah Melayu. Dari dulu, kini dan selamanya bodoh dan bebal. Kerana bermusuh sesama sendiri sanggup merendahkan maruah diri dan darjat agamanya.

Nyatalah yang Islam hanya pada nama parti tetapi tidak di hati penyokongnya

Pak Sulung: Hanya mampu geleng kepala dan mengucap Istighfar bila gambar ini ditunjukkan....


**Gambar diatas diambil dari facebook:
http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?pid=113161&id=100001071917617

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog