Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 21 Julai 2010

APE HABOR MELAYU PERAK YG SOKONG PAKATAN....?

AKHBAR The Star hari ini melaporkan bahawa Kerajaan Negeri Perak telah meluluskan sebidang tanah seluar 1,012 hektar kepada sembilan buah sekolah persendirian Cina untuk dimajukan sebagai ladang kelapa sawit bagi menampung perbelanjaan sekolah-sekolah berkenaan.

Tanah berkenaan terletak di Besout, Sungkai dan akan diusahakan oleh Semangat Suwa Sdn. Bhd, sebuah syarikat yang ditubuhkan oleh sembilan sekolah Cina berkenaan.

Sembilan buah sekolah persendirian Cina yang mendapat hak atas tanah berkenaan ialah SM Shen Jai, SM Yuk Choy and SM Poi Lam (semuanya di Ipoh), SM Nam Hwa (Sitiawan), SM Yik Ching (Pantai Remis), SM Pei Yuan (Kampar), SM Hua Lian (Taiping), SM Sam Min (Teluk Intan) and SM Tsung Wah (Kuala Kangsar).

Berita ini menyebabkan Melayu pembangkang di Perak marahkan Dr. Zambry - MB Perak sekarang, kerana meluluskan tanah berkenaan. Kemarahan mereka diluahkan dalam blog-blog tertentu.

Inilah sikap atau perangai orang Melayu yang merugi dan menjahanamkan bangsa sendiri. Yang untung kaun Cina, yang bergaduh sesama sendiri Melayu. Elok sangat le tu.... Betullah kata sesetengah orang, ‘Bodoh orang Melayu ni tak habis-habis’. Tanpa usul periksa, terus menerpa menyalahkan MB dan kerajaan BN.

Wahai Melayu Perak yang jadi penyokong pembangkang, sedarlah bahawa tanah itu diberikan kerana ianya telah diluluskan oleh kerajaan negeri semasa Mohd. Nizar jadi MB Perak selama sebelas bulan sejak PRU-12 dulu atau semasa kerajaan Perak dibawah kuasa penjajah DAP yang diketuai Ngeh dan Nga.

Inilah salah satu keputusan kerajaan pembangkang Perak dahulu yang menyebabkan dua ADUN PKR lompat keluar parti, jadi ADUN bebas. Kalau ikutkan permohonan asal, mereka memohon 3,000 hektar tetapi, yang diluluskan pada peringkat awal hanyalah 1,012 hektar. Nasib baik mereka telah tidak berkuasa lagi. Kalau tidak banyak lagi yang mereka dapat....

Kalau benar-benar tidak setuju dengan pemberian itu, ada baiknya mereka mengadakan tunjuk perasaan membantah pemberian berkenaan. Apa lagi? Dulu suka sangat buat tunjuk perasaan membantah Sultan melantik BN menerajui kerajaan. Setiap minggu ada saja tunjuk perasaan. Siap sanggup baring atas jalan lagi.... Konon nak halang Sultan.

Punyalah bodoh.... Ketika itu nak halang Sultan untuk apa dan untuk siapa? Untuk bagikan negeri Perak ni kepada Cina? Untuk DAP dan Ngeh serta Nga jadi raja....?

Haaa.. Sekarang buat le pulak tunjuk perasaan membantah kerajaan Negeri Perak kerana memberikan 1,012 hektear tanah kepada sekolah persendirian Cina untuk dijadikan ladang kelapa sawit. Nak baring atas jalan ke.... buat le.... Jangan baring atas rel keretapi sudah le.... Nanti berkechaiiii.... pulak.

Kenapa? Tak boleh buat, sebab selama ini semua tunjuk perasaan itu ditaja oleh DAP atau oleh Ngeh dan Nga? Kalau tak ada DAP, Melayu pembangkang tak tau nak buat sendiri?

Kalau nak buat tunjuk perasaan pun nak harapkan pemimpin Cina, ghentikan le berpolitik dan berjuang demi agama, bangsa dan negara. Kalau dah tak ada sangat kerja nak buat, ambil pancing pergi le kat tepi lombong atau sungai atau pantai di mana-mana dalam negeri Perak ni, pancing ikan. Ianya lebih baik daripada meghapu tak tentu pasal, salahkan pemimpin yang tak sehaluan dengan pembangkang.


Pak Sulung: Sedang menunggu kisah curi pasir di Perak pulak. Dengor habornya, pasir dan batu dari negeri ini banyak dieksport ke Singapura. Sama ada pasior curi atau tidak, tak tau le... Tapi bukan boleh harap sangat dengan kaum imigran Cina ni. Di luor nampak macam urusan mereka berlesen, di dalamnaya penuh barang curi.... Pihak yang tahukan hal mereka diam.... tutup mata kerana sesuap rasuah.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Benor la bagai dikate... janganlah kite percaye pada puak immigran nuuuu... alamat tergadai le negare...

Arif Omar berkata...

sepanjang masa melayu pembangkang terus diperbodohkan.
dah dilinkkan. tq

Unknown berkata...

Bior benor tanah kampung teman bg dkt cina..kt besout tu semua felda org melayu yob..ada Melayu UMNO, PAS, PKR..apa he yg nizar bangang buat keputusan ni..abisla tanah felda tuyob..

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog