Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 5 Ogos 2010

Di Penang Guan Eng Kena Lempang, Di Selangor Anwar Kena Belasah...!


KISAH Guan Eng kena lempang masih panas. Ianya jadi bahan perbualan seluruh negara, terutamanya di kalangan kaum Melayu. Kaum imigran cina pun tidak kurang juga. Biasanya, yang sejengkal akan jadi sedepa. Tetapi di pihak Guan Eng dan kaumnya, yang sedepa jadi sejengkal.

Mereka rasa malu dan tak mahu dihebohkan. Biasalah... kaum imigran tu bukannya macam orang Melayu. Mereka senyap dan bertindak pun secara senyap. Sedar-sedar, hak Melayu terlingkup je.... Orang Melayu bagikan ayam lepas bertelor sementara orang cina macam penyu bertelur.

Bertindak senyap dan tanpa kesan. Menyorok dan sembunyi-sembunyi. Sedar-sedar anak penyu ‘berkesoi’ keluar dari lubang tempat ibunya bertelur. Banyak dan secara senyap juga berenag ke laut dalam. Membesar dan akan jadi ibu untuk membiakkan keturunannya ditempat sama.

Kalau Guan Eng hebat kisahnya di Penang, Anwar Ibrahim pula hebat ceritanya dari Selangor. Ceramah-ceramah SSDE yang telah berlangsung menyaksikan Anwar Ibrahim dibelasah seteruk-teruknya oleh Senator Ezam Mohd. Noor, bekas general Anwar di zaman reformasi.

Ceramah-ceramah Ezam dengan jelas memberitahu bahawa Anwar Ibrahim sememangnya seorang peliwat. Kata Ezam, dia berani berkata begitu kerana yang memberitahu beliau adalah Wan Azizah sendiri - isteri dan Presiden PKR. Dan kerana itulah beliau meninggalkan Anwar dan PKR. Bukan sahaja meninggalkan parti yang memperjaungkan Anwar itu tetapi, mendedahkan segala kelemahan, penipuan, pembohongan dan lakonan Anwar Ibrahim.

Pendek kata, semua kerja mungkar Anwar Ibrahim di dedahkan Ezam kepada umum. Semua orang boleh dengar dasn semua orang boleh faham. Bahasanya mudah dan tidak berbelit-belit.

Kesemua ceramah Ezam dalam siri SSDE, membelasah peribadi Anwar Ibrahim dengan cukup hebat. Tidak cukup dengan itu, semua ceramah Ezam disiarkan melalui you tube oleh kebanyakan blog yang menentang pakatan.

Maknanya, kini seluruh negara boleh dan telah mendengar apa yang Ezam dedahkan. Dan intipati pendedahannya mengatakan ‘Anwar Ibrahim memang peliwat’. Beberapa kali diulang-ulangnya kebertanggungjawaban beliau dengan apa yang dikatakan itu.

Di masa sama, Ezam juga mencabar Wan Azizah menafikan kata-katanya dan mencabar Anwar Ibrahim mendakwanya di mahkamah. Selain apa yang didedahkannya itu, Ezam juga mendakwa akan mendedahkan pelbagai salahlaku lain Anwar Ibrahim jika kedua suami isteri itu menafikan apa yang ceramahkannya itu.

Hakikatnya, hingga kini Anwar dan Wan Azizah membisu. Tak ada komen sedikit pun. Pendek kata, keduanya tak berani bersuara mengenai apa yang diceramahkan Senator Ezam Mohd. Noor itu.

Inilah yang menjadi tanda tanya umum. Kalau hal lain Anwar dengan garangnya akan menyaman siapa yang mencabarnya, kena dengan Ezam dia terkedu. Tak Berbunyikkkk....

Kalau Guan Eng cuba membuat kenyataan dalih mengenai Pak Ali yang melempangnya, Anwar Ibrahim langsung tak berani bersuara. Kelantangan dan kepetahan pidato Anwar tidak mampu menentang Ezam. Kehebatan belitan Anwar tak terdaya menyanggah apa Ezam dedahkan.

Tidak keterlaluan kalau dikatakan Anwar Ibrahim telah bertemu ‘buku dengan ruas.’

Kalau dibandingkan antara Guan Eng dan Anwar Ibrahim, rasanya belasahan Ezam lebih teruk dan hebat daripada lempangan Pak Ali. Cuma yang berbeza, kes Pak Ali baru berlaku sementara belasahan Ezam adalah perkara lama.

Pak Sulung: Ucap tahniah dan syabas kepada Senator Ezam kerana keberaniannya terang-terangan mencabar dan mendedahkan perangai buruk Anwar Ibrahim. Kalau kesalahan biasa boleh diterima umum, bagaimana dengan pengesahan bahawa Anwar Ibrahim benar-benar peliwat? Apa komen para penyokong dan teman setia Anwar Ibrahim? Bagimana pulak dengan Nik Aziz Nik Mat, Hadi Awang, Mahfuz dan Mat Sabu yang mecipta istilah ‘Anwar al-Jubori’?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog