Cina India Kaum Pendatang

Isnin, 30 Ogos 2010

Hasutan Anak Cina Bernama Namewee: KALAU TANYA NIK AZIZ, TENTU DIBOLEHKAN....


PEGUAM Negara diminta bertindak tegas terhadap pemuda dari Muar, Johor, Wee Meng Cheng atau lebih dikenali sebagai ‘Namewee’ sekiranya benar dia menghasilkan klip video yang berunsur perkauman atau hasutan. Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim (gambar) berkata, tindakan tegas itu perlu diambil bagi mengelakkan perbuatan tersebut menjadi amalan dan kebiasaan di negara ini.

Demikian ulasan dan saranan DS Rais Yatim mengenai seorang anak kaum imgran yang sejak sekian lama mempersenda dan mengHina orang Melayu, negara Malaysia dan agama Islam, serta berkempen membenci kerajaan BN sedia ada yang ditunjangi UMNO – Melayu.

Reaksi rakyat Malaysia, terutamanya kaum Melayu yang waras dan taat setia kepada negara, agama dan bangsa, semuanya marah dan meminta pihak berkuasa mengambil tindakan. Dan DS Rais selaku menteri telah pun menggesa supaya tindakan undang-undang dikenakan kepada ‘makhluk perosak’ itu.

Lebih hebat lagi bunyinya, PERKASA menggesa supaya Wee Meng Cheng di buang negeri. Ke mana? Negeri atau negara mana yang mahu menerimanya? Daripada dibuang negeri, lebih baik dibuang sahaja ke laut, biarkan dia jadi jamuan jerung. Selesai masalah....

Apapun di bahagian akhir kenyataan, Menteri berkenaan membuat perbandingan, “Kalau di England, rakyat mereka tidak akan conteng poster wajah Ratu Elizabeth, tidak akan hina lagu God Save the Queen.”

Kepada penulis, semua itu terjadi di negara kita kerana di Malaysia ini ada DAP, ada PAS dan ada pula PKR. Di sini ada Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng. Ada Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh Deo. Ada Nik Abdul Aziz Nik Mat – ulama tersohor yang terkenal dengan fatwa sesatnya. Yang penting, di negara ini ada Sheikh Anwar Ibrahim, manusia yang belum padam cita-citanya untuk jadi Perdana Menteri Malaysia.

Selain itu, di England tidak akan datang Lee Kuan Yew membuat kunjung hormat sebaik sahaja Pilihan Raya Umum tamat dan ketika parti pemerintahnya hampir tumbang.

Lagipun, di England kaum imigrannya terkawal dan tidak bercita-cita untuk mengambil-alih kuasa pemerintahan negara. Kaum imigrannya juga tidak berhasrat menjadikan negara ‘orang putih’ itu menjadi sebahagian daripada negara Cina.

Pendek kata, segala kekalutan fikiran dan kerencaman politik serta kekeliruan ajaran Islam tidak akan berlaku kalau ‘makhluk-makhluk perosak’ seperti mereka tidak wujud di negara bernama Malaysia ini.

Bagaimanapun, kalau ditanyakan masalah itu kepada Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am Pas yang sangat disanjung pendapatnya oleh puak-puak pembangkang, tentu dia kan berkata semua itu tidak mengapa dan dibolehkan dalam Islam. Dan juga semua itu akan dianggapnya sebagai ‘pendapat peribadi’ seorang warganegara yang telahpun berjinak-jinak dengan Islam.

Sebagaimana biasa, jika isu itu menimbulkan masalah kepada kerajaan dan pemerintah negara, maka Ulama Utama pembangkang itu akan memihak kepadanya. Tapi kalau si wee itu menyokong kerajaan sedia ada, taat dan setia kepada negara Malaysia serta Yang di-Pertuan Agong, maka Nik Aziz akan melabelnya sebagai ‘jahil dengan agama Islam’.

Begitu dan itulah Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am Pas dan Pakatan Rakyat yang menjadi ‘sumber inspirasi’ puak-puak yang sesat lagi menyesatkan.

Pak Sulung: Berharap pihak berkuasa seperti Peguam Negara atau sesiapa jua yang diamanahkan kuasa untuk mententeramkan negara dan rakyat Malaysia, supaya bertindak segera tanpa disuruh atau digesa oleh mana-mana pihak. Bertindaklah mengikut lunas undang-undang sedia ada dengan adil dan saksama, supaya negara kekal aman dan rakyat hidup sejahtera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog