Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 29 Ogos 2010

KISAH POK NIK DENGAN ‘MAZHAB NIKAZIZZIAH’



TAK TAHULAH bala apa pula yang akan menimpa negara ini selepas Nik Aziz menghalalkan pula orang bukan Islam masuk ke dalam masjid (tempat solat) sama ada untuk berucap atau apa sahaja asalkan berpakaian sopan bagi bukan Islam dan menutup aurat bagi orang Islam.

Demikian intipati pendapat Mursyidul Am Pas itu ketika diminta mengulas mengenai tindakan Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching yang menyampaikan sumbangan dan tazkirah di ruang solat Surau
Al-Huda, Kajang Senteral, Ahad lalu, yang dititahkan oleh Sultan Selangor supaya pihak MAIS mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang terlibat.

Ekoran titah Sultan Selangor itu, Ahli Parlimen Serdang itu telah membuat kenyataan memohon ampun dan berhasrat menghadap Sultan untuk tujuan tersebut.

Sebagaimana yang diberitakan Bernama, kenyataan Ulama Agong Pas itu tidak menghairankan. Umum yang mengetahui perangai beliau tidak berasa pelik dengan kenyataannya itu. Sebaliknya jikalau beliau bersetuju dengan apa yang dititahkan Sultan Selangor itu, bererti dia dah pendek umur. Dah tebiat....

Oleh itu janganlah hairan dan sedih kalau selepas ini nanti lebih banyak dan lebih hebat lagi pencerobohan terhadap ajaran Islam dan rumah ibadat orang Islam oleh puak kufar daripada DAP dan PKR. Jangankan membaling dengan cat merah seperti yang berlaku di Seremban baru-baru ini, mungkin ada pula yang membakarnya nanti.

Apa mereka takut? Nik Aziz ada. Kalau pihak berkuasa menghukum mereka, Pas dan Nik Aziz sendiri akan membela mereka. Nik Aziz ada ‘karamah’ istimewa yang boleh dijadikan pembela.Mereka yang bukan Islam dibolehkan berbuat apa sahaja kerana dengan cara itu boleh mendekatkan mereka dengan ajaran agama Islam.

Cuma penulis nak tanya sikit pada Tok Guru Pas yang Maha Hebat itu. Sejak pakatan ditubuhkan dan sejak Nik Aziz jadi Ketua Ulama mereka, berapa ramai sudah kaum Cina dan India kufar yang masuk Islam kerana ajaran Nik Aziz? Dan sudah memeluk Islamkan Karpal Singh, Gobind Singh Deo, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Terasa Kok, Eli Wong, Ronnie Liu, Xavier serta sahabat-sahabat lain yang berada dalam kepimpinan DAP dan PKR?

Dan adakah kehadiran Lee Kuan Yew yang berjumpa dengan Nik Aziz di Kota Bharu, selepas selesai PRU-12 lalu itu adalah untuk memeluk Islam di hadapan Nik Aziz?

Selepas ini, khasnya dalam bulan Ramadhan yang mulia ini, penulis cadangkan supaya Nik Aziz selaku menteri Besar Kelantan serta Mursyidul Am Pas, menjemput atau menganjurkan satu majlis di mana-mana masjid di Kota Bharu, Kelantan, khas untuk pemimpin/Ahli Parlimen/ADUN kaum kufar dari DAP dan PKR memberikan tazkirah atau berucap dalam masjid sambil makan dan minum-minum.

Makan dan minumlah apa sahaja yang disukai oleh puak itu demi mendekatkan mereka dengan Islam. Kalau Nik Aziz tak tahu apa jenis minuman yang sesuai untuk mereka, sila rujuk atau minta pendapat Zaid Ibrahim.

Majlis seperti itu penting dibuat kerana dengan itu barulah betul dan bertepatan dengan pendapat Nik Aziz yang mengatakan: "Cuma apa yang dilihat (benda) itu sebagai pelik di zaman ini menunjukkan umat Islam kita terlalu jahil dengan agama.”

Ini pun satu amalan biasa bagi Nik Aziz. Melabelkan sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengannya sebagai ‘kafir dan jahil’ sememangnya mainan bibir beliau sejak dulu. Selagi beliau boleh bernafas di bumi Allah ini, selagi itu beliau akan melabel orang dibencinya sesuka hati.

Fatwa terbaru Nik Aziz untuk bulan Ramadhan al-Mubarak ini nampaknya ditujukan khas kepada Baginda Sultan Selangor? Secara direct Nik Aziz menganggap baginda jahil dengan agama kerana mengarahkan pihak MAIS mengambil tindakan terhadap penganjur dan juga YB berkenaan.

Fatwa ini juga agaknya demi kebangkitan Islam cara Pas atau Mazhab Nik Aziz. Dengan mengajak atau membolehkan rakyat melabelkan Sultan yang menjadi Ketua Agma Islam sebagai ‘jahil dengan agama’, maka akan berduyun-duyunlah orang kafir – kahsnya para penyokong DAP dan PKR akan memeluk Islam jenama Nika Aziz atau Mazhab Nik Aziz itu.

Nampaknya ajaran Mazhab Nik Aziz ini telah sampai ke kemuncaknya. Kalau dulu beliau hanya melabelkan pemimpin UMNO sahaja dengan pelabagi label yang mencela dan menghina, kini Nik Abdul Aziz Nik Mat melabelkan Sultan pula sebagai JAHIL DENGAN AGAMA.

Justeru, wajarlah segala ajaran dan fahaman Nik Aziz Nik Mat itu dilabelkan sebagai satu mazhab baru agama Islam di negara ini. Elok saja mazhab itu di namakan MAZHAB NIKAZIZZIAH.

Pak Sulung: Menanti ulasan dan tindakan Majlis Agama Islam Selangor, terutamanya daripada Dato’ Hassan Ali yang berkedudukan sebagai Exco Agama Islam bagi Negeri Selangor. Mari kita sama-sama tengok mahu kemana Hassan Ali kali ini. Tersepitkah dia dengan kenyataan Nik Aziz itu? Menyokong Sultannya atau pemimpin parti politik yang dianggotainya? Mari kita lihat siapa yang kenaaaa.....

1 ulasan:

Abu Garcia berkata...

Hasil "kehebatan" pentadbiran PAS.....

BACHOK 27 Ogos - Sudahlah menjadi mangsa nafsu serakah abang kandung, bapa yang diharapkan menjadi tempat mengadu pula membelasah mereka.

Sukar hendak digambarkan penderitaan yang ditanggung lima beradik berumur 5 hingga 16 tahun di Kampung Saador dekat sini sejak lima tahun lalu.

Setiap kali mengadu dirogol oleh abang kandung sendiri, mangsa akan dipukul dan dibelasah teruk oleh bapa mereka berusia 43 tahun yang dipercayai penagih alkohol dan dadah.

Selain dirogol dan dipaksa melakukan seks oral, kemaluan mangsa turut disumbat dengan botol arak oleh abang mereka yang berumur 18 tahun, malah diugut bunuh jika cuba melawan.

Kejadian itu dikatakan berlaku semasa ibu mereka keluar bekerja di sebuah pasar raya dekat sini.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog