Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 20 Julai 2011

Kes intipan telefon: Kematian pemberita disiasat, web akhbar kena godam siar berita palsu Murdoch meninggal

Kematian Sean Hoare disiasat...
KRISIS pengintipan menggunakan telefon oleh akhbar News of The World (NOTW) membuat kejutan baru apabila bekas wartawan yang mendedahkan perkara itu ditemui mati manakala laman web akhbar berkenaan yang digodam menyiarkan berita kematian pemiliknya, Rupert Murdoch.

Bekas wartawan berkenaan, Sean Hoare ditemui mati di kediamannya kelmarin, tidak sampai setahun selepas beliau dinamakan sebagai pemberita yang menuduh bekas pengarang NOTW, Andy Coulson tahu mengenai perbuatan mengintip perbualan telefon.

Polis menyifatkan punca kematiannya belum diketahui dan mencurigakan. Bedah siasat dijalankan semalam.

Hoare, 47, dilaporkan menghadapi ketagihan arak sejak memulakan tugas sebagai wartawan hiburan yang mencari berita eksklusif di kalangan selebriti di London.

Beliau pada mulanya membuat dakwaan mengenai Coulson itu tahun lalu ketika diwawancara akhbar The New York Times dan Perbadanan Penyiaran Britain (BBC).

Coulson yang menjadi pengarang NOTW pada 2003 hingga 2007 kemudian menjadi ketua komunikasi Perdana Menteri, David Cameron.

“Ramai orang yang takut. Jika kamu perlu dapat berita itu, kamu mesti dapatkannya tidak kira dengan apa cara sekalipun. Itulah budaya di News International,” katanya, merujuk kepada empayar media Murdoch yang memutuskan untuk menutup operasi NOTW awal bulan ini.

Dakwaan Hoare diserahkan kepada Scotland Yard tahun lalu tetapi beliau enggan memberi bukti. Sejak itu, Coulson ditahan dan dikenakan ikat jamin mengenai tuduhan berkenaan selain memberi rasuah kepada polis.

Web The Sun yang digodam dgn berita palsu....
Dalam perkembangan lain, laman web News International lumpuh semalam selepas kumpulan penggodam Lulz Secuiry menceroboh webnya dan menyiarkan berita palsu kematian Murdoch, 80.

Akhbar The Sun segera memadamkan laporan bahawa pemiliknya ditemui mati di taman rumahnya tetapi pelawat yang pergi ke laman web akhbar itu dibawa ke ruang Twitter milik Lulz Security yang mengakui membuat ‘serangan’.

News International dipercayai sudah menghentikan operasi semua laman web beritanya sebagai langkah keselamatan.

“Kami memiliki The Sun/News of the World – berita itu adalah fasa 1, serangan baru diteruskan,” menurut mesej kumpulan itu.
– AFP/BH Online

SATU MELAYU:
Demikian perkhabaran mengenai kebebasan akhbar yang diperjuangkan puak zionis. Segalanya halal untuk mereka sahaja, tetapi tidak untuk orang lain.

Kisah pendedahan yang kemudian diikuti dengan berita kematian atau pembunuhan adalah mainan biasa kuasa Barat yang didalangi Yahudi dalam usaha mereka menguasai dunia dalam semua lapangan.

Justeru, tepatlah firman Allah SWT yang melabelkan Yahudi sebagai kaum yang dilaknatiNya.
Dan yang jadi masalah kepada masyarakat dunia hari ini ialah kebodohan mereka yang mempercayai dan bersekongkol dengan zionis Yahudi.

Tidak keterlaluan kalau dikatakn, apa jua kekacauan dan huru-hara yang timbul di mana-mana negara dalam dunia ini adalah gara-gara campur tangan zionis Yahudi atau agen-agennya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog