Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 16 September 2010

Freemasonary, Gerakan Menghancurkan Islam: DITUBUH UNTUK KEPENTINGAN YAHUDI


MENURUT pengarang kitab Tabdid Azzolam, pergerakan rahsia ini telah diasaskan pada tahun 45 Masihi. Peregrakan ini ditubuh hasil cetusan idea daripada dua lelaki Yahudi bernama Aheram Abyob dan Muab Lavi yang juga penasihat kepada raja Herod’s Akriba. Manakala pengarang kitab Rahsia Gerakan Freemasonary & Kelab Rotary pula mengatakan, gerakan ini telah ditubuhkan pada tahun 37 Masihi.

Tujuan asal penubuhan gerakan sulit ini adalah untuk menyekat pengaruh ajaran Al-Masih (Nabi Isa a.s.) dan untuk menjaga keselamatan serta kepentingan kaum Yahudi.

Umumnya, gerakan ini ditubuh dan dirancang oleh kaum Yahudi berdasarkan kitab Talmud untuk memusihi semua agama, khasnya Kristian Katholik ketika itu. Kemudiannya, setelah agama Islam berkembang, mereka mengalih perhatian kepada agama Islam sebagai musuh utama.

Fokus mereka ketika itu ialah menyebar-luaskan fahaman Komunisme dan Sekularisme setelah kejatuhan agama Kristian di zaman revolusi Eropah sekitar kurun ke-17.

Penentangan secara langsung terhadap agama Islam bermula pada 1717M, apabila gerakan rahsia ini mengadakan seminarnya secara rasmi di kota London. Dalam seminar tersebut, seorang anggota Freemasonary bernama Anderson telah meletakkan agama Islam sebagai musuh utama mereka. Anderson secara rasmi adalah ketua Gereja Protestan tetapi hakikatnya dia adalah seorang Yahudi.

Di awal penubuhannya, gerakan ini dianggotai oleh sembilan orang anggota yang telah bersumpah taat setia dengan nama tuhan dan Taurat untuk menjaga segala rahsia pergerakan. Sumpah taat setia mereka adalah seperti berikut:

‘Saya sipolan bin sipolan bersumpah dengan nama tuhan dan Taurat serta dengan penuh penghormatan saya, sesungguhnya saya telah menjadi salah seorang daripada anggota yang sembilan mengasaskan pergerakan ini (Secret Power).

‘Saya berjanji tidak akan mengkhianati saudara seanggota dengan apa-apa bentuk kemudharatan berdasarkan ketetapan pergerakan.

‘Saya berjanji untuk mengikuti segala ketetapan (peraturan) yang telah disepakati bersama dengan penuh ketaatan, amanah dan berusaha melakukan dengan sebaik-baiknya. Saya berjanji untuk berusaha menambahkan bilangan keanggotaan.

‘Saya juga berjanji untuk memesongkan sesiapa sahaja yang mengikut ajaran Al-Masih dan berusaha sedaya upaya saya untuk membunuh mereka yang menyebarkan ajaran ini.

‘Saya berjanji tidak akan membocorkan mana-mana rahsia yang tersimpan antara kami seanggota kepada anasir luar mahupun daripada kalangan seanggota kami (yang berpaling tadah).

‘Sekiranya saya telah didapati khianat dengan cara membocorkan rahsia pergerakan mahupun perkara-perkara yang harus diselindungi antara kami seanggota, maka saudara seanggota saya berhak untuk membunuh saya dengan apa cara sekalipun.’

Sebaik selesai sumpah taat setia tersebut, maka anggota kumpulan itu mula menubuhkan markaz mereka yang pertama yang diberi nama ‘Markaz Jerusalem’, bertempat di istana Herod’s Akriba. Nama istana tersebut ialah ‘De Haliza’ yang secara rahisa dijadikan pusat operasi pergerakan itu.

Langkah pertama yang mereka ambil ialah dengan menubuhkan pertubuhan-pertubuhan yang melambangkan kamanusiaan atas pelbagai nama dengan tujuan yang satu. Langkah seterusnya ialah dengan melakukan perubahan pada sumpah taat setia yang asal untuk mengaburi manusia dalam usaha menarik lebih ramai anggota menyertai pergerakan itu. Caranya ialah dengan menubuhkan pertubuhan-pertubuhan yang cenderung kepada keamanan dan sosial pula.

Sumpaha taat setia ke dua ialah:
‘Saya sipolan bin sipolan bersumpah dengan nama tuhan dan dengan sepenuh keimanan serta penghormatan saya, sesungguhnya saya bersatu bersama saudara seanggota untuk melakukan segala apa yang telah disepakti oleh kami semua. Sesungguhnya saya berjanji akan saling tolong-menolong dan akan sehati-sejiwa hingga ke akhir hayat.’

Perbezaan antara kedua-dua sumpah taat setia tersebut ialah dari segi balasan orang yang mengkhianati perjanjian tersebut. Pada sumpah pertama ianya dinyatakan secara jelas, manakala pada sumpah yang dipinda (kedua) ianya tidak dinayatakan.

Sumpah kedua ini dipendekkan agar tidak terdedah secara jelas isi sumpah tersebut. Antara pertubuhan-pertubuhan yang digerakkan oleh gerakan ini ialah Kelab Rotary, Lions, St. John serta pertubuhan-pertubuhan kewanitaan, persaudaraan, kesihatan dan kanak-kanak sedunia.

Kepada umat Islam, Allah SWT telah memberikan peringatan melalui firmanNya di surah Al-Imran, ayat 85 yang bermaksud: Dan sesiapa yang mencari selain Islam sebagai Din (peraturan hidup) maka sesekali tidak diterima dan ia di akhirat kelak dari golongan mereka yang rugi.

1 ulasan:

Wake UP! berkata...

Ingat Khairy, Ingat Al Juburi.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog