Cina India Kaum Pendatang

Ahad, 12 September 2010

NIK AZIZ SEMAKIN SESAT....


SEMAKIN hari semakin sesat dengan dakwah politik sendiri. Itulah hakikat sebenar yang mungkin sesuai diberikan kepada Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat berdasarkan kenyataannya yang meminta kaum Cina di negara ini pula yang berdakwah kepada umat Melayu Islam, sebagaimana diberitakan Bernama.

Tok Guru Pas itu selanjutnya berkata masyarakat Cina sama ada yang sudah Islam dan yang akan memeluk agama Islam perlu memainkan peranan berdakwah kepada orang Melayu. “Tidak salah orang Cina juga diberi peluang berdakwah kerana masyarakat Cina di negara China lebih dahulu menerima agama Islam berbanding orang Melayu di negara ini,” jekasnya.

Sah, Nik Aziz semakin nyanyok dan meraban teben dengan masalah sokongannya terhadap kaum Cina dari DAP yang diketahui umum diasuh dan dididik oleh Lee Kuan Yew.

Pada peringkat awal sekongkolannya dengan DAP, Nik Aziz kata dia dan partinya bertujuan mendekatkan Islam kepada kaum bukan Islam (Cina dan India). Kini setelah semuanya terbukti hanya cakap politik malah sebaliknya kaum bukan Islam (Cina) dari DAP pula yang masuk tempat solat di surau dan masjid, Nik Aziz jadi buntu. Popularitinya semakin menurun dan pemimpin lain dalam Pas membiarkan dia membebel keseorangan.

Kerana terdesak dengan komen orang Melayu yang meragui niat Pas bersekongkol dengan DAP, yang pemimpinnya terdiri daripada puak yang terbukti anti Islam dan anti Melayu, maka beliau sentiasa mencari-cari dalih untuk membetulkan dakwah politiknya kepada penyokong-penyokong Pas.

Dan inilah dalih terbaru Nik Aziz Nik Mat membetulkan dakwahnya. Dia ternyata telah sesat-larat dan tidak mampu keluar dari kepompong dakwah songsang yang diciptanya sendiri. Untuk membetulkan dirinya yang kelihatan terikat dengan kaum Cina dari DAP dan PKR, maka alasan bahawa orang Cina di negara China lebih dahulu memeluk Islam daripada orang Melayu, dijadikan alasan bebal yang melucukan.

Kalau nak dikirakan bangsa mana yang dahulu memeluk Islam, kenapa memilih bangsa China? Kenapa tidak memilih negara Arab? Apakah kerana dalam DAP dan PKR tak ada pemimpinnya berbangsa Arab, maka kaum Cina yang jadi pilihan?

Pak Sulung: Berasa kesal dengan kenyataan seorang yang dianggap ulama tetapi, masih berdegil dan sentiasa menegakkan ‘benag basah’. Sikap tak mahu kalah, tak sedia beralah, memandang rendah terhadap orang lain semakin menyelubungi diri Tok Guru Pas itu.

Setahu Pak Sulung, yang bersikap degil, memandang rendah terhadap orang lain kerana beranggapan dirinya lebih mulia dan lebih berilmu ialah Azazil. Umat Islam di seluruh dunia, dari dahulu diajar dan dimaklumkan mengenai kedegilan Azazil yang diperintah Allah supaya tunduk menghormati Adam. Kerana sikap sedemikian, dia akhirnya dilaknati Allah. Walaupun Allah SWT memberikan kebenaran kepadanya menyesatkan anak Adam yang ingkar perintah Allah tetapi, laknat Allah terhadapnya berkekalan sehingga kiamat.

Fikir-fikirkanlah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog