Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 21 September 2011

Dr M sindir Nik Aziz laksanakan hudud di Kelantan.... 'Ada berani?'

Datuk Nik Aziz Nik Mat.... 'Ada dengarrrrr...?'
TUN Dr Mahathir Mohamad meminta Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat memperkenalkan hukum hudud di negeri itu sekarang memandangkan beliau tidak lagi menjadi perdana menteri yang dahulunya dianggap menghalang hasrat kerajaan negeri melaksanakannya.

"Saya bukan Perdana Menteri dah, pasal apa tak laksanakan (hudud). Pi la tanya Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak) kot dia nak bagi...ni dia (Nik Aziz) dok salahkan saya kononnya pasai saya, (PAS) tak dapat laksana hukum hudud," katanya ketika diminta mengulas hasrat Pas untuk melaksanakan hudud di negeri itu biarpun ditentang oleh rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan syarahan perdana Za'ba di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di Tanjung Malim, Rabu.

Nik Aziz, yang juga Mursyidul Am PAS, dilaporkan pernah berkata individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud adalah Dr Mahathir dan bukan pengerusi DAP Karpal Singh.

PAS dan DAP adalah rakan pakatan pembangkang bersama Parti Keadilan Rakyat.

Dr Mahathir turut menempelak kerajaan Kelantan yang disifatkannya sebagai beriya-iya untuk mengamalkan undang-undang Islam tetapi pada masa yang sama gagal mengawal penduduk Kelantan sehingga menjadi negeri paling tinggi mencatat kadar jangkitan HIV untuk tempoh dua tahun sejak 2008.

"Negeri lain tidak ada hukum hudud pun, macam mana kita kawal (rakyat). Ini dia tidak kawal, dia tidak ajar agama betul.

"Kalau kawal betul orang akan tolak perbuatan yang membawa kepada penyakit Aids...ini dia tidak ajar agama, dia ajar politik, tapi dia hendak salahkan saya," kata Dr Mahathir.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dilaporkan berkata kadar jangkitan HIV bagi tempoh 2008-2009 di Kelantan adalah hampir empat kali ganda berbanding kadar di seluruh negara.
- Bernama

SATU MELAYU:
 Apa lagi Pok Nik! Sahutlah cabaran Tun Dr. Mahathir itu. Laksanakanlah hukum hudud untuk Kelantan sepertimana yang pernah dilakukan di zaman kekuasaan Tun dahulu. Sekarang bukan Tun Dr. M lagi yang jadi PM. Lagipun, sekarang ini pembangkang dah ada banyak kuasa. Bukan macam di zaman Tun dahulu.

Kalau Kelantan buat, pastilah Kedah, Selangor dan Pulau Pinang akan ikut sama.

Sejak PRU 2008, kini dah lebih tiga tahun pakatan berkuasa tetapi tak pernah pun Pok Nik sebut nak laksanakan hukum hudud, waiman untuk negeri Kelantan sendiri.

Bagaimanapun, apabila tersiar berita bahawa rakyat Kelantan menjuarai jangkitan HIV AIDS, tetiba Pok Nik teringatkan hukum hudud dan salahkan Dr. Mahathir. Apa hal? Mimpi atau mengigau?

Dan kalau Karpal tidak menentang atau melarang hukum hudud dilaksanakan, silalah lakukan. Khas untuk negeri Kelantan pun dah cukup baik.... kalau berani.

Sanggup dan beranikah Nik Aziz berdepan dengan Karpal, Lim Kit Siang, Lee Kuan Yew dan Anwar Ibrahim jika Kelantan berani melaksanakan hukum hudud?

Takut nanti Pok Nik terkencing dalam kain mereka kerjakan.....

1 ulasan:

sazaleeahya berkata...

di akhirat nnti umat manusia akn di ltak kn dlm lima kumpulan.di ktuai oleh[1]Abdullah bin Ubai[2]Qarun[3]hamman[4]pmimpin yg zalim[5]Rasullah SAW.plih le mna satu yg nk di ikut.mahadey tk de!

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog