Cina India Kaum Pendatang

Isnin, 9 Ogos 2010

KHALID BERKIRA-KIRA MAHU JUAL HARTA YAYASAN SELANGOR?

MINAT untuk menulis mengenai inti pati ceramah Gerakan SSDE yang penulis dengar sendiri malam kelmarin di Kg. Jalan Kebun, Klang masih membara. Ianya masih mekar diingatan. Masih terngiang-ngiang di telinga dan sangat meresahkan.

Walaupun penulis bukannya anak Selangor tetapi, kerana pernah terlibat secara langsung di zaman Dato’ Harun Idris memimpin Pemuda UMNO dahulu, rasa dekat dengan orang Melayu Selangor masih tertanam di hati.

Justeru, penulis paparkan satu kisah lagi yang terjadi di Selangor, sebagaimana yang diceramahkan oleh bekas Menteri Besar, TS Mohd. Khir Toyo.

Katanya, “Menteri Besar pakatan, TS Khalid Ibrahim sedang berkira-kira untuk menjual semua harta Yayasan Selangor selepas Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Sabak Bernam di tutup. Bangunan milik yayasan itu di Kuala Lumpur sedang di peringkat rundingan dengan pembeli dari Singapura.

“Bila ditanya kenapa mahu jual bangunan-bangunan itu, Khalid kata ianya dilakukan mengikut prinsip perniagaan. Bila ada orang mahu beli dengan harga yang tinggi lagi meguntungkan, maka ianya harus dijual,” kata Khir menjelaskan kerakusan kerajaan pakatan Selangor sekarang.

Nampaknya semua harta milik yayasan yang dibangun untuk membela nasib kaum Melayu di Selangor mahu dihapuskan. Sudah tentu tindakan itu bukannya kerana keuntungan semata-mata tetapi, hakikat sebenarnya ialah mahu melenyapkan institusi yang dikhaskan untuk pembangunan kaum Melayu/Islam di negeri itu yang diusahakan UMNO/BN sebelum ini.

Menyentuh mengenai perkara itu, PKR dan PAS tidak berani bersuara. Mereka tunduk dan patuh kepada kehendak dalang yang menguasai mereka, iaitu DAP.

Nyatalah bahawa PKR dan PAS sedang diugut oleh DAP. Jika mereka menentang kehendak DAP, kerajaan pakatan yang sangat dibanggakan itu akan runtuh jika DAP menarik diri keluar dari pakatan yang menjahanamkan orang Melayu.

Kerana kuasa dan kedudukan politik yang tak seberapa, Melayu PAS dan PKR terpaksa akur dengan ugutan dan gertakan DAP. Sejak mereka berkuasa, kedua-dua parti itu sentiasa dibayangi ketakutan kalau-kalau DAP menarik dari dari pakatan.

Kerana ugutan itu juga, Anwar Ibrahim dan Nik Aziz yang sangat mendendam UMNO sanggup membelakangkan perjuangan untuk agama, bangsa dan agama mereka. Kuasa dan kedudukan menjadikan mereka hilang pertimbangan sebagai Melayu dan juga Islam.

Keadaan sama berlaku semasa pakatan berkuasa di Perak dahulu. ‘Nizar Lambai’ dan Khalid Gagap berada pada kedudukan yang sama. Iaitu takut hilang kuasa kerana ugutan DAP yang mahu keluar pakatan jika kehendak mereka tidak dipatuhi.

Mahu tidak mahu, mereka terpaksa akur walaupun terpaksa menggadaikan agama, bangsa dan negeri sendiri.

Kepada penulis, yang tersangat jahat dan sepatutunya dihukum seberat-beratnya ialah pemimpin bangsa Melayu yang jadi pengkhianat agama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia - dalam kontek ini, negeri Selangor.

Selanjutnya Khir berkata,” Sebelum PRU-13, pemimpin pakatan bersepakat mahu menyapu bersih semua harta dan kekayaan negeri Selangor semahu-mahunya. Mereka telah merasakan bahawa pada PRU akan datang, mereka akan hilang kuasa. Akan kalah dan BN akan kembali berkuasa.”

Kenyataan itu disambut dengan tepukan gemuruh oleh para hadhirin yang hadhir.

Hakikatnya, rakyat Selangor, khasnya kaum Melayu/Islam perlu melakukan sesuatu bagi menghalang dan menyekat hasrat pimpinan Pakatan Rakyat merompak dan menyamun harta serta kekayaan negeri Selangor. Tepuk dada, atur strategi. InsyaAllah....

Pak Sulung: Yakin Gerakan SSDE ini mampu dan berkeupayaan menjadi penggerak utama untuk BN merampas kembali Selangor dari tangan PR. Dan para pemimpin Melayu yang mengkhianati negerinya kerana tunduk kepada kaum imigran Cina – DAP, akan dihukum setimpal dengan pengkhianatan mereka. Aminnnnnn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog