Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 13 Julai 2011

BERSIH 3.0: Mat Sabu kata akan diadakan, Ambiga kata tidak....

PENGERUSI Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Datuk S. Amibga, berkata beliau tidak melihat lebih banyak perhimpunan diadakan walaupun PAS berkata parti itu akan mendesak gabungan itu mengadakan satu lagi demonstrasi.

PAS sebelum ini berkata parti itu akan mendesak Bersih mengadakan satu lagi demonstrasi sekiranya kerajaan tidak mengendahkan tuntutan untuk membawa perubahan dalam proses pilihan raya di negara ini.

Pada wawancara dengan akhbar antarabangsa, Wall Street Journal (WSJ), yang disiarkan dalam laman web akhbar ituRabu, Ambiga berkata: "Saya tidak lihat ini (perhimpunan) berlaku dalam masa terdekat ini."

Beliau berkata demikian ketika ditanya oleh akhbar itu sama ada gabungan haram itu akan mengadakan lebih banyak perhimpunan seperti dianjurkan pada 9 Julai lalu di Kuala Lumpur.

Mengenai dakwaan bahawa Bersih hanya bertindak sebagai barisan depan untuk parti pembangkang berikutan peranan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada perhimpunan Sabtu lalu, katanya adalah tidak adil untuk mengaitkan dakwaan itu dengan gabungannya.

Katanya Bersih telah menjemput semua parti politik termasuk Barisan Nasional (BN) untuk menyokong perhimpunan itu.

Bersih mengadakan perhimpunan jalanan di ibu kota pada Sabtu lepas selepas gagal mengadakan permit polis untuk mengadakan perhimpunan di Stadium Merdeka.
- Bernama

SATU MELAYU:
Kata-kata Mat Sabu tak senada dengan Ambiga mengenai penganjuran lebih banyak perhimpunan haram Bersih. Mat Sabu kata akan lebih banyak lagi diadakan, manakala Amiga kata tidak.

Keadaannya samalah seperti kenyataan Anwar Ibrahim mengenai Presiden Pas, Abdul Hadi Awang yang kononnya di seret oleh polis semasa menghadiri perhimpunan haram pada Sabtu lalu. Pada masa sama Abdul Hadi kata dia tidak diperlakukan secara kasar, malah dihantar sendiri oleh pihak polis balik ke rumah.

Ini kira kes kantoi mereka gara-gara terlalu mempermainkan isu pembohongan dan kelentong untuk rakyat dan penyokong mereka yang bangang dan bebal.

Lagipun, Ambiga tak akan masuk Pas kerana dia sudah tentu tidak akan memeluk Islam. Sebagai seorang kafir harbi yang memusuhi Islam, takkanlah Ambiga nak masuk Islam kerana nak join Pas dan bertanding pada PRU-13 atas tiket Pas.

Lebih baik dia buat baik dengan Anwar Ibrahim, masuk PKR dan bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada PRU akan datang menggantikan Anwar yang ketika itu sedang beristirehat di Penjara Sungai Buluh.

Lagipun, Anwar kini lebih percayakan kaum India daripada orang Melayu. Kalau tak percaya, lihat sahaja barisan peguam yang membelanya dalam kes liwat II. Mana ada Melayu. Zulkifli Nordin dah konar baring dan menghentam Anwar siang, malam.

Justeru, harapan Anwar kini hanyalah kepada kaum India. Dan Ambiga adalah tokoh yang sedang digilap oleh Anwar untuk menjadi pemimpin penting PKR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog