Cina India Kaum Pendatang

Isnin, 11 Julai 2011

Lucutkan segera kerakyatan Ambiga - Ibrahim


IBRAHIM Ali menunjukkan salinan titah Sultan Selangor pada sidang akhbar di Kuala Lumpur, semalam.
PESERTA perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) di ibu negara pada Sabtu disifatkan sebagai penderhaka kerana mengingkari titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, malah, Datuk S. Ambiga sebagai penganjur Bersih juga perlu dilucutkan hak kerakyatannya.

"Ambiga sudah diberi peluang untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong tetapi akhirnya melawan titah Tuanku. Kalau di Thailand orang seperti ini sudah dihalau dan dilucutkan kerakyatannya," katanya pada sidang akhbar di Kuala Lumpur, Ahad.

Dalam pada itu, Ibrahim mendapat maklumat ada peserta perhimpunan haram itu dibayar upah.

"Kebanyakan peserta yang menyertai perhimpunan haram semalam bukan dari Kuala Lumpur. Mereka ini dari luar yang diupah bagi menyertai perhimpunan haram.

"Jika tidak dibayar, tiada siapa yang ingin datang turut serta," katanya.

Mengenai pembatalan perhimpunan yang dirancang Perkasa semalam, beliau berkata, keputusan itu diambil setelah mengambil kira semua nasihat bagi menjunjung titah Yang di-Pertuan Agong dan Sultan Selangor selain menghormati perintah larangan yang dikeluarkan oleh mahkamah.

"Sultan Sharafuddin menyampaikan salinan titah ucapan baginda kepada Perkasa sebelum solat Jumaat lagi. Kami berasa cukup serba salah untuk meneruskan perhimpunan ini.

"Tambahan pula, perkara ketiga tujuan penubuhan Perkasa juga adalah untuk memperkasakan institusi diraja," katanya.
- UtusanOnline

SATU MELAYU:
Memang wajar puak atau individu dari kaum imigran yang tidak patuh kepada kontrak sosial dilucutkan kerakyatannya.

Kalau dah negara ini tak bagus, tak baik, zalim pada pendapatnya, tunggu apa lagi? Carilah negara lain yang jauh lebih baik dan adil, seperti di India, Australia, USA, Britain atau di mana sahaja.

Apa nak bising dan buat kecoh? Sedangkan yang mengatakan negara ini aman dan sejahtera jauh lebih ramai daripada peserta demo Sabtu lalu.

Rakyat Malaysia ada 27 juta. Yang tunjuk perasaan hanya 10,000 orang, katakanlah 50,000 orang sebagaimana yang dikira oleh sasterawan negara melalui puisinya, tak sampai pun satu peratus.

Kalaulah negara ini tak aman dan rakyatnya menderita kerana ekonomi tak bagus, macam mana berjuta warga asing datang ‘cari makan’ ke sini hinggakan sanggup jadi pendatang haram?

Hanya orang bodoh dan bangang sahaja yang kata negara ini tak bagus dan tak baik. Sebenarnya orang yang paling tak bagus dan tak baik untuk negara ini ialah Anwar Ibrahim dan Ambiga yang sanggup jadi alat Anwar kerana dapat upah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog