Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 22 Julai 2011

Tuduhan Palsu Mat Sabu: Polis nak ambil tindakan tapi Mat Sabu yang nak saman polis....

PENDEDAHAN pihak polis mengenai pembohongan dan penipuan Mat Sabu yang mendakwa dirinya dilanggar Land Rover polis semasa perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu menerima tindak balas daripada Timbalan Presiden Pas itu apabila beliau berhasrat menyaman polis kerana pendedahan itu.

Mat Sabu mahu mengemukakan saman terhadap Polis Diraja Malaysia kerana mendakwanya membuat tuduhan palsu dilanggar oleh kenderaan polis.

Beliau juga menuntut pihak polis memohon maaf atas dakwaan berkenaan. “Jika mereka masih mahu meneruskan penipuan ini... Saya tidak teragak-agak untuk saman pihak polis.

“Setelah mendapatkan nasihat daripada peguam saya, Hanipa Maidin. Saya lihat ini adalah keputusan terbaik.

"Dia (Hanipa) akan hantar notis kepada mereka (polis)," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi pada Jumaat.

Macam mana niii? Polis kata Mat Sabu menipu, sementara Mat Sabu pula kata polis yang menipu? Ini sudah jadi satu cerita beru yang sangat menarik.

Selain daripada memohon maaf secara terbuka, Mat Sabu juga mahu polis menarik balik kenyataan yang mendakwa dia membuat tuduhan palsu polis telah melanggar motosikal yang dinaikinya pada 9 Julai lalu itu.

Pada Khamis, polis memaparkan rakaman video yang menunjukkan pasukan keselamatan itu tidak melakukan sebarang kekerasan ketika meleraikan perhimpunan haram 9 Julai lalu.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Datuk Salleh Mat Rasid berkata adalah tidak benar apabila Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu mendakwa kenderaan polis telah melanggar motosikal yang dinaiki pemimpin PAS itu.

Sebaliknya daripada rakaman video yang dipaparkan itu menunjukkan motosikal yang dibonceng oleh Mat Sabu tidak dilanggar Pajero polis seperti didakwa tetapi ketika melakukan pusingan U motosikal itu terkena 'fender' Pajero polis di kawasan Perumahan Seri Persekutuan, yang akhirnya menyebabkan motosikal itu hilang kawalan sebelum terbabas di bahu jalan.

Justeru, Salleh berkata pihak polis juga tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan terhadap Mohamad kerana didakwa membuat tuduhan palsu.

Cerdik juga Mat Sabu ni main putar belit. Setelah juak-juak yang menyokongnya terkedu dengan paparan video dan penjelasan pihak polis, Mat Sabu mendahului tindakan polis dengan pengumuman akan menyaman polis jika pihak polis tidak meminta maaf kepadanya.

Ini sudah jadi dua kali tipu. Pertama tipu kata dilanggar Land Rover polis. Kedua tipu sekali lagi dengan tuduhan polis menipu demi menutup penipuan pertama.

Jangan ada yang panggil Mat Sabu sebagai Mat Tipu, sudahlahhhh!

Sama-sama kita nantikan apa pula ulasan pihak berkuasa polis dengan berita ini....

1 ulasan:

KL gangsters.. berkata...

mat TIPUSABUNMANDIJUBURANWARKITSIANGKARPALSIINKI

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog