Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 19 Ogos 2011

Bakar kaki lima ibu pejabat parti: Sendiri bikin atau perbuatan khianat? Ada ' daging babi bakar' di sebalik mee?


Sesuaikah ibu pejabat DAP Pulau Pinang ditempatkan di bangunan buruk seperti ini?
SEBAIK sahaja bangunan ibu pejabat DAP Pulau Pinang dikhianati dengan simbahan cat merah dan cuba dibakar, Guan Eng pun terus menuduh Umno yang buat.

Sebagaimana yang diberitakan kebakaran yang berlaku tidaklah sebesar mana. Cuma dibahagian luar pejabat sahaja, bukan keseluruhan pejabat. Kerugiannya tak banyak manapun. Lagipun yang dibakar adalah ‘surat khabar lamaaa’ yang terkumpul di situ.

Nampak macam ianya sengaja dirancang untuk memburukkan Umno dan orang Melayu Pulau Pinang sambil menaikkan semangat kaum Cina di negeri itu untuk terus menyokong DAP.

Biasanya kerja menyimbah cat merah dan bakar membakar ni kerja parti komunis atau gangster atau along. Sedangkan ketiga-tiga golongan itu saling berkait antara satu dengan lainnya. Sementara DAP adalah parti kaum Cina yang bergerak dengan kekuatan tiga golongan itu.

Justeru, tidak mustahilkah yang menyimbah cat merah dan membakar longgokan kertas surat khabar lama itu adalah perbuatan ‘orang suruhan’ DAP dari kalangan berkenaan?

Kerja khianat bagi maksud mengalihkan sesuatu isu besar yang terkena kepada DAP, adalah mainan biasa puak cahuvanis yang sedikit tertekan buat masa ini kerana kemarahan orang Melayu/Islam akibat larangan membaca Quran menggunakan pembesar suara di masjid-masjid dalam negeri Pulau Pinang baru-baru ini.

Sebagai jalan mudah untuk mengalihkan isu, tidak mustahilkah pembakaran kecil di bangunan ibu pejabat parti itu sengaja dilakukan untuk menutup isu berkenaan daripada terus menjadi punca kemarahan orang Melayu/Islam terhadap pemimpin dan parti bernama DAP itu?

Ada kemungkinan Guan Eng takut kalau-kalau orang Melayu/Islam mengadakan bantahan beramai-ramai sebagaimana yang berlaku di Selangor gara-gara memurtadkan umat Islam oleh geng mereka di sana.

Apabila ada isu seperti tuduhan terhadap Umno membakar bangunan ibu pejabat DAP, sudah tentu kaum Melayu bangang dari Pas dan PKR yang menjadi lembu Guan Eng dan ayahnya akan menyokong DAP mengecam dan menuduh Umno.

Tidaklah seperti apa yang terjadi di Selangor, di mana ahli-ahli Pas pun turut serta dalam satu perhimpunan NGO-NGO Melayu/Islam membantah isu murtad yang masih belum selesai itu.

Kalau berlaku orang Melayu Pas dan PKR di Pulau Pinang menyokong gerakan membantah DAP dan Guan Eng dalam isu membaca Quran tanpa pembesar suara di masjid dan surau, maka malulah Guan Eng kerana gagal membuktikan kepada ‘bapa angkatnya’ di seberang Tambak Johor bahawa DAP telah berjaya melemahkan orang Melayu melalui projek pecah dan perintah seperti yang telah dilakukan itu.

Kalau Anwar Ibrahim tidak mahu dilihat oleh kuasa asing sebagai gagal merampas kuasa di Malaysia kerana bantuan wang yang telah diberikan, Guan Eng dan Kit Siang juga sama. Dua beranak itu tidak mahu dilihat oleh Lee Kuan Yew sebagai telah gagal meneruskan usaha melebarkan kekuasaan kaum Cina seperti di Singapura untuk Pulau Pinang.
Jangan lupakan asal usul DAP....

Kalau DAP melalui Guan Eng dan bapanya – Kit Siang, gagal menarik sokongan kaum Melayu terhadap perancangan besar mereka, maka terbantutlah cita-cita kaum Cina merampas kuasa di Perak, Negeri Sembilan dan Melaka pada PRU-13 nanti.

Lagipun sebagai sebuah parti pemerintah negeri, adalah agak memalukan kalau ibu pejabat DAP tidak gah dan hebat sebagaimana sepatutnya sebagai parti yang berkuasa di Pulau Pinang. Pejabat DAP negeri itu hanya ditempatkan di sebuah kedai dia tingkat dalam keadaan yang sangat tidak hebat. Tak padan dengan kuasa yang mereka telah dapat di pulau mutiara itu.

Oleh itu adalah peluang DAP Pulau Pinang membina bangunan baru ibu pejabatnya yang jauh lebih hebat dan lebih gah sesuai dengan kedudukan DAP sebagai parti kaum Cina yang telah berjaya merampas sebuah negeri yang sebenarnya adalah salah satu daerah di negeri Kedah yang dipajakkan itu.

Macam kaum Yahudi Amerika dengan bangunan World Trade Centre lerrrr. Mereka yang musnahkan, bangsa Arab yang dituduhkan. Dalam masa sama berpeluanglah mereka membina bangunan baru yang lebih tinggi, canggih dan gah kerana sebelum itu mereka kalah oleh bangunan-bangunan lain yang hebat-hebat di luar US.

Puak kafir harbi yang tidak ada iman dan tauhid dalam hidup mereka sudah tentu sanggup lakukan apa sahaja demi kejayaan apa yang mereka rancangkan.

Apapun, puak Melayu terencat akal yang masih khayal dengan janji manis puak kafir harbi itu masih terus menyokong dan bersekongkol dengan mereka walaupun pelbagai bukti jelas menunjukkan bahawa mereka sebenarnya sedang melebarkan usaha merampas negara milik orang Melayu ini, setelah mereka berjaya menjadi kaum yang menguasai ekonomi melalui pelbagai kegiatan haram.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog