Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 30 September 2011

DAP tidak tentang hukum hudud tetapi, hanya halang PAS laksanakan hudud...

BENAR! DAP tidak menghalang atau membantah hukum hudud. Mereka bukan manusia Islam. Macam mana mereka dikatakan menghalang hudud. Apa yang Guan Eng dan Karpal tahu pasal hudud.

Itu dan begitulah kira-kiranya maksud jawapan merapu pemimpin Pas, terutamanya Nik Aziz dan Tuan Ibrahim mengabui telinga dan kepala hotak orang Pas setelah pemimpin tertinggi pakatan haramjadah selesai bermesyuarat kelmarin.

Biasalah! Kalau tak salahkan Umno apa lagi alasan yang boleh mereka lakukan? Mereka tidak pernah berfikir untuk majukan rakyat, tingkatkan syiar Islam, apatah lagi tinggikan ekonomi umat Islam. Yang mereka tahu hanyalah berfikir bagaimana nak kenakan Umno, salahkan pemimpin Umno dan kuatkan sokongan orang Melayu bangang terhadap parti jenama Islam itu.

Bukankah semua mereka itu mempunyai dendam kesumat terhadap pemimpin Umno sejak Pas mula ditubuhkan 60 tahun lalu?

Cerita kecewa dan menyalahkan orang lain adalah mainan wajib yang mesti tertanam di hati pemimpin dan juak-juak Pas sejak dulu, kini dan selamanya. Hanya orang kecewa dalam hidup sahaja yang sokong puak pembangkang berkenaan. Tak percaya cuba selidiki setiap masalah peribadi mereka.

Sebagaimana kita semua tahu tiga parti yang bersekongkol dalam pakatan haramjadah adalah parti-parti yang ditubuhkan kerana atau atas dasar ‘kecewa’.

PAS tertubuh kerana pengasasnya gagal merebut jawatan Yang Di Pertua (Presiden) Umno pada tahun 1951 setelah kalah bertanding dengan Tunku Abdul Rahman, apabila Dato Onn Jaafar letak jawatan.

DAP juga begitu. Ianya ditubuh sebagai cabang atau serpihan kepada PAP pimpinan Lee Kuan Yew di Singapura apabila Singapura dikeluarkan daripada Persekutuan Malaysia pada 1965.

PKR lagi lerrr! Parti hak milik kekal Anwar Ibrahim itu ditubuh setelah ‘Si Peliwat Tegar’ itu dipecat daripada Umno dan kabinet kerajaan Umno/BN kerana salah laku moral yang sangat teruk dan menjijikkan.

Justeru, apalah nak dihairankan sangat ketika-tiga kumpulan pemimpin dalam pakatan haramjadah itu sentiasa mencari alasan untuk menyalahkan Umno?

Cuma yang mereka terlupa nak sebuat mengenai kesalahan Umno/BN ialah ‘kenapa kerajaan Umno/BN izinkan ketiga-ketiga parti itu ditubuhkan?’

Kalaulah Pendaftar Pertubuhan yang dikuasai oleh kerajaan Umno/BN tidak mengizinkan tiga parti politik itu ditubuhkan, akan wujudkah mereka seperti yang ada sekarang?

Berbalik kepada soal hudud, memang DAP tidak menentang hukum hudud tetapi, DAP menentang PAS melaksanakan hudud jika pakatan haramjadah itu nanti berkuasa selepas PRU-13.

Jangan salah tafsir ‘putar belit’ lidah bercabang para pemimpin Pas yang kini diibaratkan telah ‘tergigit getah’ apabila pucuk pimpinan pakatan melarang Pas laksanakan hudud sebagaimana yang dikehendaki DAP.
Wallahhualam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog