Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 29 September 2011

HUDUD: Melayu haprak dalam Pakatan tak boleh buat apa.... DAP menang... Nik Aziz kecundang dan lari lintang pukang...

Nanti duluuuuu! Ambo dok cari moda baghu pulok... Moda hudud ni dah tak laku...
AL-SYEIKH Anwar Ibrahim yang mempengerusikan mesyuarat Pakatan Haramjadah di Kuala Lumpur pada Rabu memaklumkan bahawa ‘Majlis Pimpinan Pakatan Pembangkang’ TIDAK AKAN melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan PAS kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga.

Satu keputusan yang telah diramal oleh majoriti rakyat yang faham dan tahu setakat mana kemampuan Melayu-Melayu haprak yang jadi pemimpin dalam pakatan haramjadah itu.

Alasan mudah dan kantoi yang diberikan Ketua Pembangkang itu ialah pihak pembangkang menghormati pendirian PAS tetapi, pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.

"Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat berkenaan.

Kenyataan ‘dua alam’ itu menegaskan bahawa pakatan haramjadah menghormati pendirian Pas seperti yang dilagukan semula oleh Nik Aziz. Tetapi dalam masa sama pakatan yang tak sepakat itu juga menerima bantahan puak DAP kerana terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan.

Depan boleh guna, belakang pun boleh pakai.... 

Maknanya, DAP menang dalam perbicaraan yang dihakimkan oleh Anwar Ibrahim itu. Nik Aziz sebagaimana diramal sebelumnya kecundang dan terkantoi untuk kali yang entah ke berapa. Kantoi... kantoi dan kantoi untuk selama-lamanya selagi parti itu bersekongkol dengan DAP dan PKR.

Hakikatnya, Pas bersendirian tanpa sokongan DAP dan PKR. Mana ada jalan kalau dua lawan satu. Sampai arwah pun Nik Aziz dan Hadi tak akan mampu berbuat apa. Manakala Anwar yang mewakili parti pelbagai kaum miliknya sudah tentu tidak mampu menentang kehendak dasar majmuk parti ciptaannya itu.

Sebagaimana dilaporkan Bernama mereka yang hadir pada mesyuarat itu ialah Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Pengerusi DAP, Karpal Singh; Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Lim Guan Eng dan Nik Aziz tak nampak bayang.

Peliknya, Nik Aziz selaku orang penting yang mahu melaksanakan hukum hudud itu tak ada. Tak tahulah sama ada beliau tak berani datang atau memang tak mahu datang kerana sudah tahu apa keputusan yang bakal dipersetujui dengan suara majoriti pada mesyuarat yang entah apa-apa itu.

Apa yang diputuskan itu menggambarkan betapa pemimpin kaum Melayu/Islam yang ada dalam pakatan haramjadah itu tak mampu berbuat apa ketika berdepan dengan kaum imigran yang mendominasi dasar perjuangan pakatan haramjadah berkenaan. 

Walaupun diberitakan Nasrudin Tantawi selaku Ketua Pemuda Pas pada satu ketika menghentak tangan ke meja kerana bertekak dengan Anwar Ibrahim, ianya hanya panas seketika. Panas dalam mesyuarat. Di luar mesyuarat sejuk dan kantoi se kantoi-kantoinya.

Kononnya, ketika Nasrudin bertekak dengan Anwar mengenai pelaksanaan hudud seperti yang dinyanyikan semuala Nik Aziz itu, Hadi Awang tak boleh kata apa. Hanya diam dan menganggunk-anggukkan kepala. Entah apa yang dianggukkannya entahlah...


Begitulah nasib pemimpin Melayu/Islam Pas dalam pakatan haramjadah yang didominasi oleh Cina DAP.

Sampai dunia kiamat pun mereka tetap akan kalah atau tunduk dengan kehendak puak kaum imigran yang memperalatkan orang Melayu untuk merampas kekuasaan negara ini melalui PRU-13 nanti.

Inikah barisan kepimpinan negara bernama Malaysia yang sangat diinginkan oleh orang Melayu di tanah airnya sendiri?

Kalau ikutkan cakap Nik Aziz bukan main garang dan tegas lagi. ‘Hudud mesti dilaksanakan. Ianya hukum Allah, bukannya hukum manusia... bla... bla... blaa...’

Akhirnya, sebagaimana yang diramalkan, apa yang dikatakan Nik Aziz selaku Mursyidul Am Pas itu tak kemana pun... Sendiri dok telan kata-kata sendiri.

Hasrat Pas untuk menjadikan hukum hudud sebagai modal politik murahan pada PRU akan datang tak menjadi. Belum pun mampu dilaksanakan dah tewas. Bukan tewas kerana musuh politik tetapi, kecundang kerana tidak dipersetujui rakan sepakatan sendiri.

Ambik kau! Berkawan dan bersekongkol lagi dengan puak chauvanis kaum imigran yang anti Melayu dan anti Islam itu.

Pi mai pi mai, tang tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog