Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 19 Oktober 2011

Gambar Fitnah: Apa lagi Guan Eng? Saman saja blogger yang memfitnah anak kamu itu....

Inilah gambar fitnah berkenaan. Sebenarnya wanita ini adalah Anya Sun Corke, 21, sedang main catur.
Corke, yang kini menuntut di Wellesley College, adalah pemain catur yang terhandal dan menjadi wanita pertama yang mewakili universitinya dalam Liga Catur Amerika Syarikat.
BERITA di portal Malaysiakini dengan bangganya mengatakan bahawa penulis blog yang dikaitkan dengan Umno menggunakan gambar palsu bagi memfitnah anak ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang hanya berusia 16 tahun meramas buah dada teman sekolahnya.


Menurut setiausaha publisiti DAP, Tony Pua, gambar yang digunakan oleh penulis blog berkenaan dikenalpasti sebagai Anya Sun Corke, 21, seorang warga Britain. Gadis itu juga dikatakan tidak mempunyai kaitan dengan Pulau Pinang mahupun pernah berhubungan dengan anak Lim, kata Pua.



"(Beliau) sekarang pelajar tahun ketiga di sebuah kolej di Amerika Syarikat. Semua ini membuktikan bahawa dakwaan oleh cybertrooper Umno adalah pembohongan,” katanya.

Pua menyifatkan tindakan keji penulis blog berkenaan yang mengheret anak Lim itu sebagai “memalukan bangsa, agama dan negara” mereka dan bertujuan memusnahkan masa depan remaja itu.

"Malah, penulis blog cuba memberi kredibiliti pendustaan mereka dengan menyiarkan gambar gadis muda itu,” kata Pua merujuk blog yang turut memuat-naikkan gambar mangsa-mangsa berkenaan.

Menurut Pua, tembelang penulis blog itu berjaya dibongkar oleh pengurus IT DAP Goh Kheng Teong yang mengesan identiti gadis itu selepas gambarnya dimuat-naikkan di blog mereka.

“Tidak ada sesiapa di sekolah anak Lim yang mengenali siapa gadis itu, termasuk pengetua dan guru-guru.

“Tidak memeranjatkan kerana gadis itu tidak pernah belajar di Pulau Pinang dan bukan juga warga Malaysia,” katanya.

Ok! Sekarang Guan Eng sepatutnya memfailkan saman terhadap blog atau blogger yang dikatakan memfitnah itu. Terutamanya blog yang siarkan gambar wanita yang tidak ada kena-mengenai dengan warga Malaysia.

Dah ada bukti! Saman lerrr.... Apa tunggu lagi?

Tapi sebelum saman Guan Eng dan Tony Pua atau siapa sahaja yang jadi ‘punahsihat’ Guan Eng harus fikir dua kali. Dari mana mereka dapat kisah anak VVIP ramas nenan itu kalau tidak dari orang rapat atau member dalaman DAP sendiri?

Sama-sama kita semua tunggukan, berani atau tidak Guan Eng saman blog dan blogger berkaitan.... Kalau berani ada ruang dapat dengan kisah ramas nenen yang sebenar. Tapi kalau tak berani saman, bermakna apa yang didedahkan itu benar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog