Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 21 Oktober 2011

Sokong Humpunan Sejuta Ummah: Pemuda PAS Pusat Tak Akan Patuh Larangan - Nasruddin

"Pemuda PAS Pusat tidak akan patuh kepada arahan yang dikeluarkan oleh pemimpin tertentu parti itu."
PEMUDA PAS akan mencabar pimpinan PAS Selangor yang melarang ahlinya menyertai Himpunan Sejuta Ummah (Himpun) yang diadakan bagi menentang golongan yang cuba memesongkan akidah umat Islam.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan berkata mereka tidak akan patuh kepada arahan yang dikeluarkan oleh pemimpin tertentu parti itu.

“Kita akan menghadiri acara berkenaan, kerana pimpinan tertinggi PAS tidak ada mengeluarkan apa-apa arahan yang melarang ahlinya daripada menyertai acara tersebut sebagai hak individu berkenaan,” katanya sebagai respon kepada pimpinan PAS Selangor yang melarang ahlinya menyertai Himpunan Sejuta Ummah yang dijadualkan berlangsung di Stadium Shah Alam bermula pukul 2 hingga 6 petang Sabtu.

Sebelum ini, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu tidak akan menyertai himpunan tersebut. Bagaimanapun, Hadi tidak mengeluarkan arahan melarang semua ahli PAS daripada menyertai himpunan berkenaan.

Mengulas lanjut, Nasrudin berkata beliau turut menyokong kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon yang mahu Himpun terlibat dalam perbincangan bersama Jawatankuasa Khas Kabinet Antara Agama bagi mengelakkan kebimbangan masyarakat Islam dalam isu murtad.

“Bagaimanapun, perhimpunan tersebut perlu berjalan seperti yang dirancang kerana ia merupakan satu aktiviti untuk memperkuatkan akidah umat Islam.

“Himpun boleh mengemukakan usul untuk mengadakan wacana bersama Jawantakuasa Khas Kabinet Antara Agama,” kata Nasrudin.

Pengerusi Bersama Himpun, Dr Mohd Yusri Mohamad berkata perhimpunan tersebut tidak membabitkan parti politik dan mereka tidak akan membawa logo, kain rentang atau bendera mana-mana parti politik kerana mereka tidak mahu ada kaitan dengan politik.

Sementara itu, di Pulau Pinang, Pengerusi Dialog Antara Agama Asia Tenggara, Dr Mujahid Yusof Rawa berkata himpunan tersebut mungkin akan dieksploitasi oleh pihak yang mempunyai kepentingan.

“Dialog antara agama adalah lebih efektif untuk mengatasi masalah murtad di kalangan orang Islam,” katanya.
- Berita: mStarOnline

SATU MELAYU:
Orang Melayu/Islam, sama ada ahli parti politik atau tidak seharusnya menyertai himpunan ini.
Jangan dok bising dan tak usah kalut. Datang ajerr beramai-ramai.... Buktikan bahawa umat Islam di negara bertuah ini masih bersatu atau akan bersatu apabila akidah Islam cuba diganggugugat.
Lagipun apa yang dibuat adalah ‘halal’ di sisi undang-undang. Ianya bukan perhimpunan haram sepertimana Bersih 2.0 yang mengadakan perarakan di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur.
Ianya diadakan di stadium dan tidak akan ada apa jua bentuk perarakan.
Cuma nak satukan umat Islam. Itu sahaja...
Yang pemimpin Pas dan PKR jenis Melayu dok meroyan bagai nak gila tu apa hal?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog