Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 19 Oktober 2011

PELIK TETAPI BENAR! Guan Eng merayu minta belas kasihan blogger?

TERLEBIH dahulu SM ucapkan tahniah dan syabas kepada para blogger hebat seperti Dr, Novandri – MiM, Parpu Kari, MPP, Kedah ke KL, Duke of UMNO, Unspinners, Flying Kick dan lain-lain yang mungkin tak tercapai baca, kerana dengan berani dan bersistematik mendedahkan isu cabul anak lelaki Ketua Menteri Pulau Pinang, hingga beliau menggigil kecut.

Mungkin segala-galanya jadi kecut gara-gara pendedahan kalian mengenai kisah nakal anak lelakinya yang berumur 16 tahun tetapi ganas bagaikan anak singa. Tidak mustahil segalanya terjadi kerana budak nakal itu merasakan dirinya sangat hebat berbanding orang lain di seluruh Pulau Pinang kerana ayahnya Ketua Menteri, datuknya Ahli Parlimen dan ibunya ADUN di negeri asal mereka - Melaka.

Mana ada keluarga dalam dunia ini yang sama macam keluarga dia. Datuk, bapa dan ibu semunya orang penting politik yang ada jawatan penting.

Kalian hebat kerana berjaya tundukkan ego pemimpin chauvanis yang anti-Melayu dan anti-Islam itu.

Kepada kita semua yang mengikuti perkembangan politik anak Lim Kit Siang itu, tentulah agak terperanjat mendengarkan kata-kata rayuannya memohon belas kasihan, walaupun ianya dibuat ketika kenyataannya menafikan anaknya terlibat dengan apa yang dihebohkan.

Dalam rayuan memohon belas kasihan itu Guan Eng berkata: "Emosi anak saya sangat terganggu dengan penipuan itu. Dia juga tidak ke sekolah selama dua hari. Saya sedih kerana tidak dapat melindunginya.

"Jika anda mahu menghancurkan saya, lakukan apa saja pada saya tetapi jangan melibatkan anak-anak saya yang tidak berdosa.”

Mungkinkah sekarang baru dia sedar dan faham bahawa langgit itu tinggi dan sesuatu yang naik pasti akan turun. Tak ada yang naik tak turun-turun.

Selama ini Guan Eng dengan nada ego dan bongkak sering memprovokasi maruah orang Melayu dan agama Islam sewenang-wenangnya. Kalau ada tuduhan terhadapnya dia akan saman di mahkamah untuk menutup supaya kes itu tidak terus disuarakan.

Kini, bila para blogger melalui media baru mendedahkan apa yang berlaku mengenai anak lelainya, Guan Eng terkedu. Tak mampu lagi nak saman. Dia juga kelihatan tertekan dengan kes anak lelakinya itu.

Kerana ini keluarga Guan Eng tak nyenak tidur....
Besar kemungkinan apa yang didedahkan itu adalah benar. Tidak ada yang tidak benar, melainkan benar belaka. Justeru, Guan Eng tak berani saman. Sebaliknya dia memilih jalan damai. Dia melentuk-liuk memohon belas kasihan terhadap nasib anaknya.

Dalam penafian itu Guan Eng tidak menyentuh mengenai rasuah tutup mulut bernilai RM200 ribu seperti yang didakwa...

Bagaimanapun, sebaik sahaja Guan Eng menafikan keterlibatan anak lelakinya dalam isu meramas buah dada rakan sekelasnya itu, para pemimpin pembangkang yang seangkatan dengannya pun turut bersuara mengecam dan mengutuk pendedahan itu.

Dan yang berlagak juara dalam isu ini ialah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang tersangat bergantung nyawa politiknya dengan DAP. Tanpa DAP Anwar mampoosss...

Mahu tak mahu, maka bersuaralah di peliwat itu dengan kata-kata: “Serangan peribadi berhubung isu moral terhadap seorang pelajar sekolah demi kepentingan politik merupakan satu tindakan yang menjijikkan dan memalukan.

Beliau segera melabelkan pengendali-pengendali laman blog tersebut sebagai pro-Umno.

Tegas beliau, permainan politik seharusnya mempunyai had tertentu dan tindakan bloger berkenaan sudah melampaui batasan kerana sanggup menjadikan seorang remaja sebagai sasaran.

“Kita kutuk sekeras-kerasnya tindakan ini, politik sebegini harus dihentikan. Kami berharap keluarga Guan Eng bersabar menghadapi serangan teruk yang amat keji ini," katanya pada sidang media di bangunan Parlimen, Selasa.

Ewahhh! Bagitulah muluknya nada sokongan Anwar terhadap Setiausaha Adung DAP yang ditimpa bencana itu. Layakkah Anwar Ibrahim berbicara soal moral? Moral dia macam mana? Tak mustahilkah budak itu teruja dengan video seks anwar-China doll?

Dalam pada itu Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga tumpang sekaki. Dia juga banyak bergantung nyawa politik kepada DAP. Katanya, “Tindakan tidak bertanggungjawab berkenaan merupakan perlakuan yang sering dilakukan apabila tibanya musim pilihan raya.

"Demi nak dapatkan sokongan politik, mereka sanggup lakukan apa sahaja termasuk memfitnah, inilah yang mereka lakukan sejak dahulu.

"Inilah yang kita panggil 'penyakit' dalam Barisan Nasional (BN)," katanya.

Sementara datuk budak itu yang juga Penasihat DAP - Lim Kit Siang berkata, tindakan tersebut jelas satu penipuan dan pembohongan yang tidak berasas.

“Saya ingin bertanya dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, apakah yang akan mereka lakukan sekiranya anak atau cucu mereka dituduh dengan teruk seperti itu? Bagaimana mereka boleh benarkan bloger-bloger ini melakukan tuduhan sekeji itu?

Mereka kata kisah yang klian paparkan itu semuanya fitnah dan kerja jahat penyokong Umno. Nampaknya Umno telah terserat sekali lagi dengan apa yang kita semua dedahkan itu. Kita semua bertanggungjawab membuktikan apa yang dikisahkan itu adalah benar.

Teruskan dedah apa yang sebenarnya demi menjaga nama baik Umno....
Wallahhu’alam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog