Cina India Kaum Pendatang

Isnin, 17 Oktober 2011

PUTAR... PUTAR! Kisah 'Ramas Nenen': Yang dedahkan blogger pro-Umno, yang kena cabar UMNO... Haramzade....

KETUA Menteri chauvanis DAP Pulau Pinang mencabar UMNO supaya menerbitkan dakwaan ‘anak lelaki seorang kenamaan di negeri itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanitanya’.

Dia tak mahu komen dan tak mahu layan apa yang didedahkan oleh banyak blog. Dia kata dia ada bayak kerja lain yang lebih penting.

Sebagaimana dilapor  portal pro-pembangkang Malaysiakini, dengan nada sombong dan angkuh Lim berkata: "Biarkan Umno menerbitkan berita itu dulu, kemudian anda boleh saksikan apa yang akan kami buat.

"Apa yang berlaku sekarang, mereka baling batu, sembunyi tangan. Mengapa harus saya menjawab mereka setiap kali?” soalnya pada sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini.

Amaran nya itu membayangkan betapa ego dan angkuhnya Ketua Menteri Pulau Pinang itu bagaikan negaranya datuk nenek dia yang punya. Dia tak tahukah negeri yang dia jadi Ketua Menteri itu adalah milik negeri Kedah? Lupakah dia pada setiap tahun dia kena bayar sewa kepada negeri Kedah?

Harami...

Apapaun, SM harap kekawan yang tahu kisah ini dan ada bukti dapat dedahkan segera kisah ‘ramas nenen’ itu dan juga kisah ‘rasuah penutup mulut sebanyak RM200 juta’.

Jangan bagi malu dan kantoi bro!

Sekurang-kurangnya kalian boleh sahkan mengenai perpindahan sekolah anak VVIP berkenaan daripada Jabatan Pendidikan Negeri. Takkan tak ada rekod? Takkan secara tetiba anak VVIP itu tukar sekolah tanpa sebab?

Setelah semuanya berjaya didedahkan melalui blog, maka bolehlah akhbar milik UMNO petik beritanya untuk disiarkan. Lepas itu kita sama-sama tunggu Guan Eng saman akhbar berkenaan dan semuanya didedahkan di mahkamah. Amacam...!

Si haraminya dah terlalu lama angkuh dan kurang ajarnya semakin menjadi-jadi. Anak Melaka yang berjaya menjadi ketua kepada orang Penang itu perasan dirinya hebat sangat dan dia mampu merampas Pulau Pinang daripada sebahagian Semenanjung Tanah Melayu.

Nampaknya, kerana yang dedahkan secara perlahan-lahan isu ‘ramas nenen’ itu adalah para blogger pro-Umno, maka UMNO pulak yang jadi sasaran kecaman anak Lim Kit Siang itu. Sedangkan UMNO tidak tahu menahu mengenainya.

Inilah yang dikatakan ‘tak dapat tanduk, telinga dipulas’. Apa saja yang menyentuh mengenai pemimpin mereka, maka semuanya kerja jahat UMNO. Sedangkan kerajaan UMNO itu yang sehingga kini masih membenarkan parti mereka berdaftar sebagai sebuah parti politik yang sah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog