Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 29 Jun 2011

BERSIH 2: Lebih 50,000 pengamal silat sedia 'bertempur'


OMARDIN Mauju bersama ahli-ahli pertubuhan silat menunjukkan laporan polis yang dibuatnya bagi membantah perhimpunan Bersih di Balai Polis Batu 6, Gombak, semalam.
LEBIH 50,000 pengamal silat di negara ini bersedia untuk bertempur dengan pihak yang terlibat dalam perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 9 Julai ini.

Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM), Tan Sri Omardin Mauju berkata, seramai 100 guru daripada pelbagai pertubuhan silat akan membuat kata sepakat pada pertemuan Sabtu ini demi mempertahankan keselamatan negara.

Tegasnya, sebagai benteng ketiga selepas tentera dan polis dalam menjaga keamanan negara, adalah menjadi tanggungjawab pertubuhan itu untuk berdepan dengan mereka yang cuba membuat kacau dan mengganggu gugat keharmonian negara.

''Kami tetap dengan pendirian untuk 'berperang' jika mereka mahu meneruskan perhimpunan haram itu.

''Jika benar ia berlaku, saya tidak boleh jamin untuk mengawal emosi anak-anak buah saya pada hari tersebut kerana mereka diajar untuk bertindak jika berdepan dengan pihak lawan.

''Bukan kerja kita hendak bersorak atau menjerit seperti mereka, tetapi kerja kami hanya untuk memastikan negara tidak susah,'' katanya kepada Utusan Malaysia di Kuala Lumpur pada Selasa.

Semalam, Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga bertegas tidak akan menukar pendiriannya untuk menganjurkan perhimpunan haram itu meskipun dihalang pihak berkuasa dan pihak lain.

Omardin berkata, Pertubuhan Silat juga tidak akan berganjak dengan pendirian mereka, bagaimanapun ia tidak bermaksud bahawa pertubuhan itu anti kaum atau agama selain Islam.
- UtusanOnline

SATU MELAYU:
Alhamdulillah! Masih ada orang Melayu yang sanggup berjuang mempertahankan negaranya walaupun terpaksa bertempur dengan ‘pengkhianat bangasa’ dari kalangan bangsa sendiri.

Apapun, janganlah hanya ikan-ikan bilis Bersih sahaja yang dibersihkan. Jerung yang berselindung disebalik pelbagai nama dan pertubuhan itulah yang patut dicari dan dimusnahkan. Mereka yang ada agenda itulah yang terlebih dahulu disesah secukupnya sebagai satu pengajaran daripada orang Melayu yang mempertahankan negaranya.

1 ulasan:

Megat Alam Gempita berkata...

hehehe

Rasanya ramai rakan-rakan Teman yang dah asah parang lading, wali jantan, keris luk sembilan... Bersedia menjunjung perintah demi agama, bangsa, negara dan raja!

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog