Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 4 Jun 2011

Terima bayaran RM350 ribu dari Husam: SPRM siasat pengakuan Kickdefella

SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Jumaat mengesahkan sedang menyiasat pengakuan penulis blog, Syed Azidi Abdul Aziz atau dikenali sebagai Kickdefella yang dia menerima sejumlah wang daripada Exco Kerajaan Pas Kelantan, Datuk Husam Musa.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed berkata, pihaknya menjalankan siasatan berhubung kes tersebut sejak setahun lalu.

“Pengakuan penulis blog Kickdefella ini telah lama disiasat dan siasatan itu masih dijalankan sehingga sekarang.

“Jadi, biar siasatan dilakukan dahulu dan saya juga tidak mahu mencampuri urusan siasatan kerana ia sedang dilakukan,” katanya kepada pemberita selepas menutup kursus latihan asas Pegawai Pencegahan Rasuah Bhutan di Akademi Pencegahan Rasuah di Kuala Lumpur.

Syed Azidi semalam mengaku menerima wang tunai sebanyak RM350,000 daripada Husam secara berperingkat-peringkat melalui orang tengah.

Penulis blog itu menjelaskan, sebanyak RM50,000 diterima berkaitan pembayaran kos tertunggak selepas kontraknya di Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) ditamatkan pada November 2009 manakala RM300,000 lagi dipercayai wang pampasan.

Pada April tahun lalu, beliau mengaku menerima peruntukan lebih RM4 juta dalam tempoh tiga tahun bertujuan mewujudkan persepsi buruk bagi melemahkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan memastikan Pas terus kekal memerintah di Kelantan.
- Utusan

SATU MELAYU:
Apakah akan ada nanti tunjuk perasaan penyokong-prnyokong PAS-PKR-DAP membantah tindakan SPRM menyiasat kes ini?

Sebagaimana biasa, puak pembangkan cahuvanis Cina DAP selalunya akan hanya berdiam diri dan memerhati dari jauh segala isu yang menimpa rakan sekutunya dalam Pas atau PKR. Tapi bila ada isu yang menyentuh DAP seperti kes kematian Teoh beng Hock, para penyokong Pas dan PKR akan bermatian-matian menyokong atau turut campur.

Begitu juga dengan isu video seks dan kes liwat II Anwar Ibrahim, mana ada pemimpin DAP mahu campur. Yang ada cuma Karpal yang pernah berkata: ""Anwar Ibrahim mesti bertaubat....." ketika menyedari dirinya tertipu dengan 'projek 16 September."

Begitulah bangangnya Melayu PKR dan Pas yang terbukti telah dicucuk hidung oleh Lim anak beranak.

Tungguuuuuuuu....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog