Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 1 Julai 2011

Kerajaan Diminta Beri Imuniti Kepada Saksi Aktiviti Penggubahan Wang Haram Oleh Pemimpin Pembangkang - Gobala

ANGGOTA Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan meminta kerajaan memberikan imuniti kepada beberapa pihak yang didakwa boleh menjadi saksi terhadap aktiviti penggubahan wang haram membabitkan seorang pemimpin pembangkang.

Beliau berkata imuniti itu bagi membolehkan saksi terbabit tampil mendedahkan kebenaran tentang pemimpin berkenaan tanpa rasa takut berhubung keselamatan mereka.

"Jika itu boleh dilaksanakan, saya bersedia menjadi orang tengah antara pihak berkuasa dengan saksi-saksi terlibat. Saya percaya kerajaan tiada masalah untuk berbuat demikian kerana mereka juga pasti tahu kegiatannya," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen pada Khamis.

Gobalakrishnan berkata demikian pada sidang akhbar mengenai penubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Pertubuhan Kebajikan Dan Perpaduan Masyarakat Malaysia (Perkemas) yang dipengerusikannya.

Sementara itu, beliau mengingatkan masyarakat agar tidak terus dipergunakan pemimpin pembangkang tertentu bagi memenuhi agenda peribadinya dengan menyertai perhimpunan haram yang dijadual berlangsung 9 Julai depan.

"Saya 12 tahun berjuang di jalanan, tetapi akhirnya sedar ia tidak membawa apa-apa kebaikan.

bukan Nuar jer, terompah pun menang
"Kalau pilihan raya negara ini tidak adil, saya tidak akan menang dengan majoriti lebih 11,000 di Padang Serai, dan (Ketua Pembangkang Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) juga tidak akan berada di Parlimen hari ini," katanya.

Mengenai Perkemas, Gobalakrishnan berkata penubuhan NGO itu bertujuan menyediakan platfom bagi menyelesaikan masalah masyarakat tanpa mengira bangsa, agama dan ideologi politik.

"Saya percaya dan yakin Perkemas akan membawa kepada satu perubahan positif dalam pendekatan membantu pembangunan masyarakat.

"Kesejahteraan yang kita idamkan hanya boleh dikecapi jika kita mula menolak perbezaan dan berganding bahu dalam segala inisiatif demi kepentingan masyarakat," katanya.
- Bernama


SATU MELAYU:
Demi ekonomi negara dan demi mendedahkan penyelewengan terbesar ‘anak har..’ yang bertopengkan imej baik, bersih dan adil, sewajarnya pihak berkuasa kerajaan memberikan perlindungan atau kekebalan kepada mereka yang bersedia mendedahkannya.

Tunggu apa lagi? ‘Anak har..’ itu semakin menyusahkan rakyat dan negara. Siang malam dia berusaha mencemar dan memburuk-burukan imej dan ekonomi negara melalui pelbagai cara dengan sokongan DAP, PAS dan NGO anti-Melayu/Islam yang bercambah di negara ini.

2 ulasan:

Tun Teja berkata...

Apa lagi tunggu? Masukkan ke ISA. Anwar pengkhianat negara, raja pembohong, penzina, peliwat, hapuskan keturunan sibangsat pemimpin PKR ini. Kerana dia mahu negara melayu ini menjadi kocar-kacir selepas dia gagal menjadi PM pada 2008 lepas. Ada tengok filem P.Ramlee 'Sarjan Hassan' tak? Pengkianat Melayu akhirnya jatuh ketangan Sarjan Hassan dan INGAT KATA-KATA beliau terhadap sipengkhianat petualang itu yang menjadi spy kepada penjajah Jepun.

Pak Sulung berkata...

Assalammualaikum wmt Teja,
Saya ingat jangan sumbat dulu sipeliwat tu dlm ISA. Biar kawan-kawan dia dedahkan segala penyelewengannya dulu supaya rakyat tahu dan benar-benar faham siapa jembalang bernama Anwar anak lelaki Ibrahim itu.

Masa akan menentukan segalanya.

Terima kasih Teja. Lama tak bersua dimedia saiber. Teman ni adalah Hang Lekir. Masih ingat dengan nama tu?

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog