Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 19 Ogos 2011

Dr Mahathir Bimbang Umat Islam Di Malaysia Berpecah Tiga

BEKAS Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata umat Islam di negara ini kini berpecah kepada tiga dan jika ia berterusan ia akan memberi peluang kepada campur tangan asing di negara ini.

Katanya tiga puak orang Islam yang ada di negara ini sebenarnya "berperang" sesama sendiri walaupun tidak menggunakan senjata seperti di beberapa negaraIslam lain yang telah berpecah.

"Kerana berpecah belah kita menjadi lemah. Kita mungkin lupa 55 tahun dulu, semua orang Islam dan Melayu di negara ini berjuang untuk kemerdekaan dan(menentang) Malayan Union.

"Masa itu umat Islam memang lemah tetapi kita dapat tumpaskan Malayan Union kerana kita bersatu padu. Walaupun tiada wang ringgit dan kekuatan lain tetapikerana bersatu kita boleh mengalah Malayan Union," katanya pada majlis berbuka puasa di Masjid Al-Ehsan, Batu 3, Kodiang, Kedah, malam Khamis.

Turut hadir isteri beliau Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan anaknya Datuk Mukhriz, yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri dan Anggota Parlimen Jerlun.

Dr Mahathir berkata banyak negara Islam kini bermasalah seperti berperang sesama sendiri, berperang mempertahankan negara daripada orang asing dan berhadapan dengan masalah kebuluran.

"Inilah yang berlaku di kebanyakan negara Islam. Di negara-negara mereka, perpecahan berlaku di kalangan rakyat. Akhirnya umat Islam menjadi lemah dan orang asing ambil kesempatan kuasai orang Islam.

"Bila umat Islam berpecah mereka sebenarnya tidak dapat mempertahankan negara kerana tentera dan senjata tidak mencukupi, kewangan tak kukuh. Orang asing campur tangan dan cuba jatuhkan kerajaan-kerajaan itu," katanya.

Dr Mahathir berkata hanya perpaduan yang boleh menjadi benteng untuk mempertahankan negara ini daripada campur tangan kuasa asing.

"Kalau tak bersatu, kita akan jadi seperti orang Islam di negara-negara lain. Kita kena berusaha untuk menentukan nasib orang Islam tidak jadi burukkerana perpecahan kita," katanya.
- BernamaOnline

SATU MELAYU:
Bapak kepada segala punca perpecahan umat Islam di negara ini adalah PAS, iaitu Parti jenama Islam yang telah dengan suka relanya menjadi murtad. Sama macam Lina Joy atau 12 individu di GMDU tu....
Walaupun ianya kelihatan berpunca daripada ‘kaki kelentong’ nombor satu – Anwar Ibrahim, tetapi Anwar tidak akan jadi hebat kalau tidak disokong oleh pemimpin dan ahli Pas.
Contoh terbaru, Bersih 2.0 yang mengadakan perhimpunan haram baru-baru ini tidak akan dihadiri oleh hampir 10,000 peserta kalau tidak disokong oleh pemimpin dan ahli Pas.
Fikirkanlah....

2 ulasan:

Dot berkata...

pas= Penyokong anti Sejahtera!!

Unknown berkata...

Terbukti!! Semua negara Islam sekarang menghadapi krisis dalaman yang teruk. Setlah itu, mula kuasa asing masuk campur dan akhirnya negara itu jatuh dengan sendirinya!

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog