Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 6 Ogos 2011

Mampukah Anwar tarik kuasa asing untuk lanyak Malaysia seperti yang berlaku di Libya?

KELENTONG dan temberang Anwar Ibrahim di Malaysia telah basi. Ianya dah tak laku. Usahkan untuk menerimanya, mendengarnya pun orang dah tak mahu. Dah meluat, benci dan getek. Keadaan ini menyebabkan Anwar terpaksa berkelana menjual temberangnya ke luar negara. Dan setakat ini, negara yang boleh dikoyoknya ialah Indonesia dan terbaru di Filipina lerrr pulak.

Sebagaimana biasa temberang dan kelentong yang dijualnya ialah memburuk-burukkan kerajaan Malaysia dan kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri yang sangat tidak disenangi oleh Anwar.

Semua orang tahu, sama ada di dalam mahupun di luar negara yang mengikuti perkembangan politik hamba Allah bernama Anwar Ibrahim ini bahawa dia kini sangat tersepit dengan kes liwat yang terpaksa dijawabnya di mahkamah pada 8 Ogos nanti dan juga isu video seksnya dengan China Doll yang menjijikkan.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), cuba memberi gambaran buruk tentang Malaysia di luar negara apabila membuat kenyataan kepada media di Filipina bahawa demokrasi di Malaysia semakin terhakis. Kenyataan Anwar itu dilaporkan akhbar The Philippine Star pada Jumaat ketika Ahli Parlimen Permatang Pauh itu melawat ibu pejabat akhbar itu di Manila.

Anwar berada di Filipina bagi menyampaikan satu syarahan mengenai pengaruh Dr. Jose Rizal dan Ninoy Aquino serta kepimpinan ASEAN di University of the Philippines di Diliman, Quezon City.

Menurut laporan akhbar yang disiarkan melalui blog http://anwaribrahimblog.com itu, Anwar berkata, beliau amat menghargai sokongan rakyat Filipina kerana terus menyokong perjuangan demokrasi di Malaysia.

"Terima kasih kerana menyokong kebebasan dan demokrasi, ia amat bermakna," kata Anwar kepada pengarang-pengarang dan kolumnis ketika melawat ibu pejabat akhbar itu.

Dalam kenyataannya kepada akhbar itu juga, Anwar berkata, demokrasi di Malaysia semakin terhakis dan rakyat negara ini tidak mendapat pilihan raya umum yang bebas selain media yang juga tidak bebas dalam melaporkan berita.

Anwar turut mendakwa kes liwat keduanya yang akan bermula semula pada Isnin ini berkemungkinan akan dilengah-lengahkan sehingga pilihan raya umum akan datang.

Beliau juga mendakwa pihak berkuasa Malaysia berkemungkinan akan melakukan penipuan bagi membolehkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kembali berkuasa selepas pilihan raya umum nanti.

Anwar berkata, pihaknya menerima laporan bahawa terdapat 200,000 warganegara Indonesia yang telah didaftarkan sebagai pengundi pada pilihan raya umum di Malaysia.

SM agak tertarik dengan dakwaannya bahawa kes liwat keduanya akan dilengah-lengahkan sehingga pilihan raya umum akan datang, sedangkan kita semua tahu tertangguhnya kes liwat II sebanyak 65 kali dalam masa tiga tahun itu adalah kerana karenah yang beliau sendiri timbulkan melalui peguamnya.

Rakyat Malaysia tahu dan makhluk seluruh dunia pun tahu. Mungkin segelintir manusia seperti yang terdapat di Filipina dan Indonesia sahaja yang tak tahu kerana mereka tak mahu tahu.

Kepada SM ada dua perkara yang mungkin boleh diambilkira dalam menilai sebab si Nuar ni memburuk-burukkan negara dan DS Najib di Indonesia dan Filipina itu.

Pertama, mungkin kerana dah tersangat frust dengan kedudukan kes liwatnya yang semakin hari semakin hampir untuk bertapa di Sungai Buloh, maka dia mengambil jalan berkelana di negara-negara jiran sambil memujuk hati dengan menjual kelentong yang hanya menyedapkan dirinya sendiri. Orang mendengarnya tak ambil pot pun.

Kira macam ‘memujuk hati dan diri sendiri’ sebelum ditimpa bala yang dia sendiri tahu bila akan berlakunya.

Kedua, ada kemungkinan Anwar sedang merancang satu kuasa besar asing akan melanyak Malaysia atas dakwaan pilhan rayanya tidak telus dan menipu. Ada kemungkinan seperti apa yang sedang dilakukan Nato di Libya.

Segala dakwaan bahawa pilihan raya di Malaysia tidak bersih sengaja diuar-uarkan awal-awal lagi sebelum PRU sebenar berlaku. Bermakna Anwar sedang memberitahu dunia bahawa pilihan raya umum ke-13 yang bakal di adakan nanti adalah tidak sah dan penuh dengan penipuan.

Justeru itu, satu gerakan rakyat mestilah diusahakan bagi menentang keputusan PRU-13 nanti sebagaimana yang telah diuji melalui perhimpunan haram Bersih 2.0.

Biasanya, kuasa asing akan hanya masuk campur setelah sesebuah negara itu berlaku huru-hara dan rakyat bangun memberontak.

Sebagaimana kita semua sedar, kejayaan pembangkang pada PRU 2008 tidak mungkin akan berulang atau menjadi lebih memihak kepada mereka. Mereka tahu mereka akan kalah teruk setelah rakyat sedar siapa mereka dan apa kerja yang mereka telah lakukan setelah mendapat sedikit kuasa di beberapa buah negeri.

Lagi pun PRU-13 bukan macam PRU 2008. Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional serta Presiden UMNO di kedua-dua pilihan raya itu berlainan orangnya. Bukan sama. Dulu lain, sekarang lain.

Oleh itu, apabila mereka kalah teruk, alasan telah diberinya sekarang iaitu pilihan raya tidak adil dan tidak bersih. Dia dah sediakan jawapan sebelum pilihan raya yang benar-benar menumbangkan pakatan pembangkang PKR-DAP-PAS nanti.

Kerana menyokong pemberontak, Nato serang Libya....
Persoalannya, akan adakah rakyat negara ini yang mahu menyertai perarakan atau bantahan atau apa jua tunjuk perasaan membantah keputusan pilihan raya akan datang itu nanti? Kalau tidak ada huru-hara, walaupun Ketua Pemberontaknya ada, masakan kuasa asing seperti Nato yang melanyak Libya masakini boleh datang? Kena cetuskan huru-hara dan bantahan besar-besaran rakyat dahulu, barulah bolehhhhh!

Walaupun ini sesuatu yang bersifat andaian, tetapi kemungkinan tetap ada dan perhatian untuk mencegahnya parti juga telah tersedia. Sediakan payung sebelum hujan.

Bagaimanapun berdasarkan rekod, khanya rekod peristiwa ‘Anwar Dengan Projek 16 September 2008’ yang kantoi itu, besar kemungkinan apa yang ada dalam kepala hotak Anwar sekarang pun bertaraf sama. Meracau macam orang gila meroyan.

Anwar Ibrahim benar-benar telah gila.... gila kuasa dan gilakan jawapan PM hinggakan dia benar-benar jadi gila....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog