Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 18 Mac 2011

Pembangkang Cuma Tahu Bersandiwara – Prof. Khoo


PAKATAN pembangkang yang dianggotai oleh Pas, Dap dan PKR cuma tahu bersandiwara dalam usaha mereka untuk mencapai agenda bagi mendapatkan kuasa, pangkat dan kedudukan, kata tokoh akademik, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim.

Katanya, pembangkang tidak pernah serius memikirkan masa depan negara sebaliknya apa yang terjangkau dalam pemikiran mereka adalah untuk menumbangkan kerajaan yang ditunjangi Barisan Nasional (BN) biarpun ada rakyat yang akan menderita dan tertindas.

“Mereka ini hanya tahu buat kacau saja tidak kiralah dimana mereka berada sedangkan sewajarnya mereka tunjukkan kebolehan untuk menawan hati rakyat termasuklah dengan menandingi apa yang BN lakukan tapi terbukti pembangkang sangat mengecewakan,” katanya.

Jelas beliau lagi, pakatan pembangkang telah diberi peluang oleh rakyat untuk mentadbir negeri-negeri seperti Kelantan, Selangor, Kedah dan Pulau Pinang tetapi sehingga hari ini mereka gagal melakukan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang telah dilaksanakan oleh BN.

“Pembangkang ini tidak boleh buat apa-apa biarpun mereka berpakat sesama sendiri kerana bukan hanya idealogi berbeza malahan cara dan pendekatan yang diambil juga seringkali bertentangan, jadi bagaimana untuk mentadbir negara?”

Khoo berkata demikian dalam mengulas berkaitan usaha berterusan pakatan pembangkang yang cuba menghasut rakyat dengan menolak kerajaan melalui demonstrasi jalanan.

Tindakan sedemikian diinspirasikan oleh pembangkang dengan meniru kebangkitan masyarakat di Timur Tengah seperti yang sedang berlaku di Libya, Mesir, Yaman, Iran dan lain-lain lagi.

“Pembangkang tidak boleh membandingkan negara ini dengan apa yang berlaku di Timur Tengah termasuklah mana-mana negara luar sekalipun kerana Malaysia mempunyai cara dan pendekatan tersendiri.

“Kita mempunyai hubungan kaum dan keharmonian yang akrab, saling memahami dan mampu melahirkan rasa tolak ansur sesama bangsa bagi memastikan kejayaan terus dicapai malahan ia telah dibuktikan melalui persefahaman untuk mencapai kemerdekaan negara pada tahun 1957 lalu,” katanya.

Pakatan pembangkang mula membangkitkan propaganda untuk menumbangkan kerajaan kononnya melalui suara rakyat sejak pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, Johor dan kemudiannya diikuti oleh DUN Kerdau, Pahang dan DUN Merlimau, Melaka.

“Rakyat tahu apa yang berlaku dan walaupun pembangkang cuba untuk menghasut dan melakukan pelbagai fitnah kepada kerajaan tetapi telah terbukti mereka ditolak dengan bukti kemenangan dalam PRK terbabit sebaliknya sokongan pengundi bertambah dengan majoriti lebih besar diperolehi oleh BN.”

Dalam hal ini, katanya telah memberi gambaran jelas kepada pembangkang bahawa keseluruhan rakyat tidak menyokong tindakan radikal apatah lagi untuk mengganggugugat kesejahteraan dalam negara.

“Kalau betul pembangkang ini bersikap matang, maka tunjukkanlah kebolehan dengan idea-idea baru dan bukannya hanya tahu berpura-pura, buat kacau dan mengganggu masyarakat untuk hidup dengan tenang,” katanya.
– MediaUMNO

SATU MELAYU:
Sebagaimana yang kita semua ketahui, Prof. TS Khoo adalah seorang pakar sejarah dan ahli akademik yang disanjung tinggi pandangannya.
Pendapat atau pandangannya yang berteraskan sejarah sering dirujuk dan ambil perhatian oleh rakyat dan juga pemimpin negara.

Justeru, kalau begitulah komen beliau apabila diminta pandangannya mengenai peranan dan kerjalaku puak pembangkang – DAP, PAS dan PKR, di negara ini, apa lagi yang boleh diharapkan kepada kerelevenan mereka sebagai pilihan rakyat dalam memimpin pembangunan negara bangsa bernama Malaysia?

Hanya orang-orang tolol yang hatinya bersarang sifat kecewa sahaja yang masih kekal bergantung harap kepada tiga parti pembangkang berkenaan.

Cukuplah mereka sekadar jadi pembangkang sahaja kerana setelah cuba diberi kuasa oleh rakyat di beberapa negeri melalui PRU 2008, terbukti mereka tak tahu buat kerja, tak gheti mentadbir malah lebih banyak menyusah daripada menyenangkan rakyat.
 Janji tidak pernah dipenuhi dan kesepakatan antara mereka pula sering terkantoi gara-gara matlamat perjuangan parti masing-masing tidak sehaluan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog