Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 19 Mac 2011

PENYELEWENGAN DI YAYASAN SELANGOR: Memadaikah hanya dengan pengakuan MB?


AKHIRNYA Menteri Besar PKR Selangor, Khalid Ibrahim megakui berlaku kepincangan dalam pengurusan Yayasan Selangor termasuk perbelanjaan tidak berhemah menyebabkan kos penganjuran sambutan ulang tahun ke-40 yayasan itu, November tahun lalu mencecah hingga RM1 juta.

Memadai dan berbaloikan jika Khalid hanya mengakui kelemahan yang wujud dengan hanya menamatkan kontrak jawatan mereka yang terlibat melungkupkan wang Yayasan Selangor? Tahu dan sedarkah si Khalid untuk apa kerajaan terdahulu menubuhkan Yayasan Selangor?

Apakah Khalid tidak faham bahawa Yayasan Selangor itu ditubuhkan oleh kerajaan terdahulu adalah bagi tujuan memantapkan lagi pembangunan ekonomi dan sosial orang Melayu di negeri Selangor melalui sebuah yayasan?

Kenapa perkara itu boleh berlaku? Sedangkan Khalid dan kerajaan PKR yang yang kononnya menjadi tunjang ‘pakatan haram’ di negara ini beriya-iya menggesa rakyat melakukan perubahan kerajaan semasa kempen PRU 2008 lalu?

Inikah jenis perubahan yang diuar-uarkan dahulu itu? Berubah untuk menghancur dan meruntuhkan agensi atau apa jua agensi dan institusi yang ditubuh khas untuk menambahbaik pembangunan sosial dan ekonomi orang Melayu di Selangor?

Bagaimana agaknya kalau seluruh Malaysia ini dikuasai oleh puak pakatan haram yang dianggotai tiga parti yang matlamat perjuangannya bertentangan antara satu sama lain, iaitu DAP, PKR dan Pas?

Khalid! Khalid!.... Apalah yang kamu telah lakukan untuk rakyat Selangor?

Semasa Umno Selangor membangkitkan isu ini – isu salahguna kuasa dan penyelewengan di Yayasan Selangor, kamu bukan main melenting dan menafikan jumlah perbelanjaan tanpa perancangan seperti di dakwa sebanyak RM800,000. Kamu minta bukti dan macam-macam alasan menepis dakwaan ketika itu. Kamu kata cuma RM300,000 sahaja yang digunakan.

Sekarang apa dah jadi? Pandai pulak kamu mengaku yang salahguna kuasa dalam penyelewengan itu berjumlah RM1 juta. Malah kamu juga mengakui bahawa Yayasan Selangor mengalami defisit sebanyak RM7.41 juta sehingga November tahun lalu.

Apa jenis kulit muka kamu ni?

Wahai Khalid anak Pak Berahim, sedarkah kamu bahawa pemimpin DAP yang menguasai kamu itu adalah musuh agama Islam dan bangsa Melayu? Tahukah kamu bahawa DAP itu anti-Islam dan anti-Melayu?

Apabila kamu terus menerus mengikut telunjuk DAP dalam mengurus dan mentadbir negeri Selangor, itulah jadinya. Institusi yang bertujuan memantapkan pembangunan ekonomi dan sosial kaum Melayu di Selangor telah berjaya mereka (DAP) runtuhkan melalui ‘kebangangan dan ketololan’ kamu sebagai MB bangsa Melayu kelahiran Kuala Selangor yang hanya memikirkan soal kedudukan, jawatan dan RM.

Kalau kamu sayangkan bangsa kamu – Melayu dan negeri kelahiran kamu, Selangor, lebih baik kamu berundur diri dari jadi MB dan bertaubat sambil bermuhasabah diri mengenai kehancuran di negeri Selangor gara-gara kamu yang jadi MB dimana politik kamu berada dibawah telunjuk DAP.

Relakah kamu secara berterusan diperalat oleh DAP? Walaupun kamu sebagai anak Melayu yang jadi ketua mentadbir negeri Selangor, tetapi apa yang berlaku di negeri kamu jauh lebih teruk daripada apa yang dilakukan Lim Guan Eng di Pulau Pinang.

Apakah kamu berhasrat menjadikan negeri Selangor seperti Pulau Pinang?

Berbalik kepada isu Yayasan Selangor yang kamu akui kehancurannya, apakah kamu fikir memadai hanya dengan ‘mengakui dan menamatkan kontrak jawatan’ mereka yang terilbat sahaja? Begitu mudah dan senang sekali kamu menyelasikan masalah?

Kalau begitu amalan dan tindakan kamu, maka semakin banyaklah lagi penyelewengan yang akan dilakukan oleh puak-puak yang kononnya menyokong kamu tetapi sebenarnya mereka mahu menjadi ‘perompak dan penyamun’ bertauliah di Selangor.

Selepas didedahkan segala penyelewengan dan ribuan juta ringgit mereka sapu bersih dalam pelbagai peluang yang ada, mereka kamu pecat atau tamatkan kontrak jawatannya dan biarkan Selangor papa kedana kerana semua hartanya telah disapu bersih oleh kroni DAP.

Kroni kaum Melayu, kalau ada pun sekadar dapat lelehannya sahaja. Dapat kuah. Yang balun isinya ‘kaw-kaw’  ialah puak DAP dengan cara ala gangster mereka.

Insafkan hakikat ini....
Apapun, diharapkan SPRM akan tolong menyelesaikan isu penyelewengan puak ‘haram jadah’ di Selangor itu dengan lebih serius lagi, walaupun DAP telah cuba melemah serta menjatuhkan moral SPRM Selangor melalui kes kematian Teoh Beng Hock yang hingga kini masih disensasikan oleh parti anti-Melayu dan anti-Islam itu.

Mereka yang melakukan kerja-kerja ‘merompak dan menyamun’ secara terhormat itu mesti diheret ke muka pengadilan dan dihukum seberat-beratnya kerana kesalahan yang telah mereka lakukan.

Puak dan jenis manusia ‘kurang hajar’ seperti itu mesti diajar secukupnya.

Untuk itu rakyat negeri Selangor yang cintakan agama Islam dan bangsanya mesti segera bangun beramai-ramai membersihkan anai-anai yang merobek negeri anda melalui PKR, DAP dan PAS.
- YopMan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog