Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 19 Mac 2011

PRN SARAWAK: Tolak 'Hantu Dan Jembalang' Dari Semenanjung Ketika P/Raya Nanti - TS Muhyiddin


Mambang putig, mambang coklat dan mambang kelabu dari Semenanjung....
PENDUDUK Sarawak perlu menolak 'hantu dan jembalang' yang datang dalam jumlah yang besar dari Semenanjung ke negeri ini semasa pilihan raya negeri yang akan datang.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata ini kerana golongan ini boleh menggugat keharmonian dan perpaduan kaum sedia ada, yang merupakan asas terpenting kepada kestabilan politik.

"Kestabilan politik inilah yang kita perlukan untuk negeri ini, malah di seluruh negara untuk terus maju dan berkembang. Kita kini berada dalam kalangan negeri maju terbaik di dunia," katanya.

Beliau berkata demikian dalam majlis pemimpin bersama rakyat di rumah panjang Iban 29 pintu, Rh.Wilson Bada di kampung Gran B Stumbin, Lingga, kira-kira 20 kilometer dari Sri Aman hari ini.

Muhyiddin berkata hantu dan jembalang itu akan berbuat apa sahaja untuk memperdayakan rakyat supaya menyokong pembangkang.

"Kami bimbang sekiranya rakyat membenarkan diri mereka diperdayakan, tahap pembangunan akan menjadi perlahan. Pakatan Rakyat bukanlah pakatan sebenar.

Mereka hanyalah pakatan longgar yang tidak mempunyai program atau rancangan sebenar untuk membantu. Yang mereka ada hanyalah retorik dan janji," katanya.

Beliau berkata Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini lebih dikenali sebagai 'Parti Kian Runtuh' dengan pemimpin dan penyokongnya keluar dari parti itu setiap hari.

"DAP dan PAS mempunyai ideologi yang berbeza dan bercanggah. Sebaliknya, BN dengan 13 rakan politik yang berlainan mempunyai ideologi tunggal untuk berkongsi kuasa untuk membantu dan berkhidmat kepada rakyat," tegas beliau.

Muhyiddin berkata pemimpin BN juga menikmati hubungan kerjasama yang sangat akrab dan mesra di peringkat negeri serta persekutuan.

Mengenai Sarawak, beliau mengulangi bahawa kerajaan persekutuan sedar bahawa Sarawak sebuah negeri yang sangat besar dan memerlukan lebih banyak peruntukan pembangunan, malah lebih daripada sesetengah negeri.

DUN Sarawak akan dibubarkan Isnin ini
"Kami sememangnya sedar sebab itulah kami menghulur bantuan dan memberi lebih banyak peruntukan. Izinkanlah kami untuk terus membantu terutamanya dalam membawa lebih banyak kemudahan prasarana, pendidikan serta pembangunan sosial yang lebih baik lagi," katanya.

Muhyiddin berkata ia mudah dilakukan dengan hanya menyokong calon BN dalam pilihan raya nanti.

Pada majlis itu, beliau mengumumkan peruntukan RM60.82 juta untuk pembinaan SMK Lingga, RM18.5 juta untuk projek jalan Stumbin/Tanjung Bijat/Stirau sepanjang 15 kilometer, RM50 juta untuk menaik taraf jalan Sembau/Stumbin, RM1 juta untuk program tebatan banjir bagi manfaat lima kampung Melayu dan RM600,000 bagi beberapa kawasan rumah panjang.

Muhyiddin turut mengumumkan geran pembangunan kerajaan masing-masing RM580 bagi setiap 1,022 keluarga dari 51 rumah panjang di kawasan berkenaan.
- Bernama

SATU MELAYU:
Kalau rakyat Sarawak mahu berfikir lebih jauh lagi, sila ambil perhatian bahawa Sarawak adalah salah sebuah negeri di negara ini yang mempunyai hasil minyak.

Biasanya, bila sesebuah negeri atau negara itu ada hasil minyak, puak asing yang didalangi Yahudi akan berhempas pulas mahu menguasainya secara langsung atau tidak langsung.

Dalam konteks Sarawak, mungkin mereka kan menguasainya secara tidak langsung melalui kepimpinan pembangkang yang diketuai Anwar Ibrahim yang mendapat kerjasama dari DAP - anak PAP.

Justeru itu, pada PRN Sarawak nanti tidak mustahil kuasa-kuasa asing itu akan membantu dari segi kewangan kepada pembangkang dengan harapan kuasa politik Sarawak dapat mereka kuasai dan takluki.

Memanglah minyak di Sarawak tidak sebanyak yang terdapat di negara-negara Timur Tengah yang telah mereka kuasai dimana kekacauan dan huru-hara sedang berlaku sekarang ini. Tetapi kalau Sarawak dapat mereka kuasai, maka modal kewangan politik pembangkang akan jadi kukuh untuk seterusnya menyerang dan merampas negara Malaysia untuk dijadikan pengakalan zionis di Asia Tenggara bersama Singapork.

Fikir-fikirkanlah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog