Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 16 Jun 2011

Pilihan Raya Masjid: Berapa buah masjid yang DAP dah bina sejak berkuasa? Kalau tak ada, tak payahlah Guan Eng sibuk ganggu perpaduan Melayu di masjid....

Siapa yang bina Masjid Negeri ini? DAP atau Guan Eng atau Kerajaan BN? Mana satu masjid yang DAP telah bina di Pulau Pinang?
BERAPA buah masjid yang telah dibina oleh kerajaan DAP Pulau Pinang di negeri itu sejak dapat kuasa pada 2008 lalu? Kalau tak ada sebuah pun, tak payahlah Guang Eng dan DAP sibuk nak atur dan buat kerja jahanam untuk pecah-belahkan orang Melayu di masjid-masjid yang dibina atau dibantu pembinaannya oleh kerajaan terdahulu.

Punya haram jadah dan tak pemalu, bina masjid tak pernah, tiba-tiba nak memandai-mandai atur pentadbiran masjid yang selama ini berjalan dengan baik dan teratur, tanpa campur tangan politik.

Apa tujuan Guan Eng dan DAP mengadakan ‘pilihan raya masjid’ di Pulau Pinang kalau bukan untuk memecah-belahkan perpaduan orang Melayu melalui amalan agama?

Kalau dah dasar penyamun dan penyangak, semua benda mereka nak rompak. Sekarang masjid pulak mereka nak rompak.

Sedarkah DAP dan Guan Eng bahawa Pulau Pinang itu adalah sebuah daerah yang dipajakkan oleh Kedah sahaja hingga kini. Bila-bila masa sahaja Kedah boleh ambik semula.

Sebagaimana yang dijealaskan Datuk Zainal Abidin Osman, Pengerusi Badan Pergubungan UMNO Pulau Pinang, seperti tersiar di Umno Online, beliau sangat kecewa dengan sikap Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) kerana bertindak mengikut telunjuk kerajaan DAP yang terang-terangan merancang kehancuran dan memecah belah orang Melayu.

Tegasnya, ini berikutan senarai nama yang dipaparkan untuk pilihan raya masjid jelas tidak adil. Setakat ini enam buah masjid di Seberang Prai Selatan telah mengeluarkan senarai calon dan calon-calon yang mempunyai jawatan dalam UMNO ataupun ada kena mengena dengan kerajaan pusat semuanya ditolak.

“Walaupun calon tersebut sebelum ini memang memegang jawatan di dalam kariah namun pencalonan mereka ditolak tanpa sebarang alasan kerana mereka adalah orang UMNO.

‘”Mereka yang selama ini telah berkhidmat bertahun-tahun lamanya tanpa sebarang prejudis walaupun berlainan fahaman politik, disingkirkan hanya kerana mereka orang UMNO. Inilah yang saya kesalkan dan telah menduga dari awal akan terjadi. Kerajaan DAP Pulau Pinang mempunyai agenda politik terancang apabila mewujudkan pilihan raya masjid ini”, katanya.

Ibarat ‘sudah terang lagi bersuluh’ beliau seterusnya menegaskan DAP sebenarnya hanya mahu memecah belahkan umat Islam dan orang Melayu di negeri ini.

“Adakah mereka rasa orang UMNO tidak layak untuk mentadbir masjid?  Sebelum ini, sesiapa sahaja yang layak boleh memegang jawatan tanpa dikira fahaman politik.

“Mereka mentadbir masjid dengan baik tanpa ada unsur politik. Tetapi apa sudah jadi sekarang ini. Adakah kita sebagai orang Melayu harus membiarkan DAP memperkotak katikkan kita dan juga rumah ibadat kita yang menjadi tempat perpaduan ummah selama ini,” ujarnya.

Beliau yang juga Ketua UMNO Nibong Tebal seterusnya  menjelaskan, UMNO Pulau Pinang sedang mengumpul maklum balas dari 300 buah masjid yang terdapat di 13 buah Parlimen di negeri tersebut memandangkan senarai nama calon dikeluarkan secara berperingkat.

“Setakat ini, enam buah masjid telah dikenal pasti berlakunya ketidak-adilan malah ada masjid yang bertukar teraju kepimpinan tanpa bertanding selepas pencalonan penyandang jawatankuasa kariah sedia ada ditolak. Saya benar-benar kesal dengan apa yang terjadi. Tindakan DAP ini amat keterlaluan dan melampaui batas.

“Ternyata DAP telah memanipulasikan sistem pilihan raya masjid ini agar agenda kotor mereka tercapai.

“Selepas ini, apa akan jadi terhadap masjid-masjid ini.  Sudahlah mereka derhaka dan tidak menghormati Yang Dipertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin selaku Ketua Agama Islam, sekarang mereka tolak calon yang ada kena mengena dengan UMNO.

“Kita amat berharap, pilihan raya masjid ini ditangguhkan dan seterusnya dibatal demi menjaga keamanan dan perpaduan Umat Islam di Pulau Pinang,” katanya.

“Di masjid, kita dapat lihat perpaduan ummah tanpa ada campur tangan politik. Kita boleh menyelesaikan masalah walau berlainan fahaman politik. Kini, segalanya berubah dek kerana DAP yang terlalu takutkan umat Islam bersatu padu.  Mereka tahu, sekiranya umat Islam bersatu, mereka pasti akan tumbang. Oleh itu, mereka merancang pilihan raya masjid ini kerana inilah kunci untuk memusnahkan umat Islam,” jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog