Cina India Kaum Pendatang

Selasa, 14 Jun 2011

Pengguguran Hasan Ali disambut baik DAP. Sahlah Hasan diterajang kerana DAP....

AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan daripada DAP, Ng Suee Lim menganggap pengguguran Datuk Dr. Hasan Mohamad Ali sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor akan memantapkan hubungan pakatan pembangkang di negeri ini.

Menurutnya, ini memandangkan Hasan yang juga Exco Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri itu dikatakan tidak membantu dalam usaha mengukuhkan parti pembangkang di negeri ini.

''Bukan kita (DAP) tidak suka (Hasan), tetapi saya dengar dia tidak bagus dan jarang turun padang. Namun, saya yakin dengan perubahan pimpinan Pas negeri ini akan memantapkan parti pembangkang di Selangor.

''Hasan juga dilihat berbeza daripada pimpinan Pas negeri yang lain kerana dilihat lebih cenderung kepada UMNO dan dikatakan menyokong kerajaan perpaduan sebelum ini," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Suee Lim berkata, pihaknya juga yakin bahawa perubahan dalam jawatan Exco kerajaan negeri akan berlaku ekoran pelantikan ADUN Meru, Dr. Abdul Rani Osman selaku Pesuruhjaya Pas Selangor yang baru bagi menggantikan Hasan.

''Difahamkan bahawa Hasan tidak begitu memainkan peranan dalam usaha sedemikian kerana tidak aktif turun padang di peringkat akar umbi selaku Pesuruhjaya Pas negeri dan Exco kerajaan negeri.

''Bagaimanapun, perubahan itu sebenarnya terpulang kepada keputusan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berdasarkan perbincangan di antara Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP," katanya.

Sementara itu, Yang Dipertua Pas Shah Alam, Khalid Abdul Samad menerima baik pelantikan Dr. Abdul Rani sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor yang baru sebagaimana diumumkan oleh Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang semalam.

Katanya, perubahan kepimpinan Pas negeri dilihat bagi membolehkan semua pemimpin Pas Selangor termasuk Hasan selaku Exco kerajaan negeri memberikan tumpuan penuh kepada usaha mengukuhkan parti pembangkang di Selangor.

''Soal jawatan Exco yang disandang Hasan sama ada berubah atau kekal tidak timbul kerana tumpuan yang sebenar ialah untuk mengukuhkan parti. Tidak ada perbincangan pun mengenai perkara itu," katanya.

Mengenai kemungkinan berlaku rombakan dalam Pas Selangor selepas ini, beliau berkata, ia terpulang kepada Pesuruhjaya Pas negeri yang baru.

Sementara itu, Hasan gagal dihubungi bagi mendapatkan ulasan mengenai pelantikan Dr. Abdul Rani sebagai Pesuruhjaya Pas negeri.
- Utusan

SATU MELAYU:
Maka sahlah Pas kini benar-benar dikuasai oleh DAP. Bila DAP tak suka seseorang pemimpin dalam Pas, dia akan dipecat secara halus sebagaimana yang diterima oleh Datuk Hasan Ali.

Kalau perjuangan Islam pun boleh Pas ketepikan kerana DAP, apakan pulak mengenepikan pemimpin seperti Hasan?

Itulah kebajikan yang akan dilaksana dan diperjuangkan oleh Pas. Kebajikan untuk menjamin chauvanis Cina DAP menguasai politik dan ekonomi Malaysia.

1 ulasan:

TiS berkata...

Salam,
Hassan Ali ni patutnya menyumbang tenaga dan idea kepada UMNO. Dahulu UMNOlah yang paling banyak membantunya hingga bergelar Doktor. Dia ni dah salah kiblat!!!

P/s
Terima kasih Pak Sulung atas pautan.

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog