Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 5 November 2011

Seksualiti Merdeka 2011: Kemana menghilangnya 'tukang salak' Pas yang tersohor tu?

Gambar yang diambil dari Utusan Malaysia ini merakamkan sekumpulan penduduk melancarkan demonstrasi aman sebagai membantah penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 di hadapan Masjid Jamek Kuala Ketil, Baling, Kedah, semalam.

Pada hari Jumaat, semalam, memang banyak kumpulan rakyat di seluruh negara mengadakan tunjuk perasaan membantah projek menghalalkan lesbian dan gay sebagai satu budaya baru yang mahu dilahirkan atas dasar hak asasi manusia.

Tanpa mengira siapa mereka dan dari parti politik mana - Umno, Pas atau PKR, asalkan mereka umat Islam dan berbangsa Melayu, mereka bersatu menzahirkan bantahan selepas solat Jumaat.

Alhamdulillah! Siapa sangka projek laknat puak-puak pengangkat Anwar Ibrahim itu secara tidak disedari telah berjaya menjadi wadah menyatupadukan umat Melayu/Islam di negara bertuah ini, setelah agak lama berpecah-belah kerana fahaman politik dan hasutan juak-juak pembangkang.

Keadaan ini sudah tentu menyusahkan hati boss puak pembangkang seperti Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan pejuang-pejuang kaum imigran yang bercita-cita merampas negara ini dari tangan orang Melayu.

Peliknya, mana perginya suara dua ekor penglima Pas yang sering menyalak apabila sesuatu isu itu dapat mereka kaitkan dengan Umno atau pemimpin Umno?

Apakah kerana isu Seksualiti Merdeka ini tidak memihak kepada matlamat mereka merampas Putrajaya dan ada kaitan pula dengan tabiat kesukaan Anwar Ibrahim - bakal PM pakatan, maka Mat Sabu dan Mahfuz Omar jadi kelu dan bisu. Lari masuk ke dalam lubang tikus?

Bayangkan kalau isu Seksualiti Merdeka ini ada kaitan dengan mana-mana pemimpin Umno, tak tahulah bagaimana hebatnya gema salakan Mat Sabu dan Mahfuz yang konon jadi panglima Pas dalam memerangi Umno/BN....

Dan tak dapat dibayangkan juga bagaimana besarnya perhimpunan haram yang bakal mereka adakan kerananya....

Tapi bila yang timbulkan isu itu datang dari puak kesayangan mereka, wajah tak nampak, bayang mereka pun tak ada kelibat...
Mungkin mereka dan bercawat ekor kot....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog