Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 5 November 2011

HAKIKATNYA: Bila Melayu tak sokong, mereka tak berani....

ALHAMDULILLAH! Penganjur Seksualiti Merdeka hari ini memutuskan semua acara-acara awamnya yang dijadualkan bulan ini tidak akan diteruskan.

Dalam satu kenyataan media, Seksualiti Merdeka berkata keputusan itu diambil demi menjaga keselamatan orang ramai yang bakal hadir, meskipun program bagi memperkasakan hak golongan homoseksual (golongan lesbian, gay, bisexual and transgender - LGBT) agar mereka dihormati dan diterima di masyarakat negara ini telah dianjurkan sejak tahun 2008 lagi.

“Demi menjaga keselamatan semua yang bakal hadir, kami tidak akan meneruskan acara-acara awam Seksualiti Merdeka sambil kami cuba berjumpa dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar untuk menerangkan tujuan sebenar Seksualiti Merdeka,” petik kenyataan itu.

Lantaklah apa kau orang nak kata bagi ‘memujuk hati’ yang kecewa kerana tentangan umat Melayu/Islam kali ini benar-benar solid. Bukan main-main dan bukan macam Bersih 2.0 dulu.

Semasa perhimpunan haram Bersih 2.0, Melayu bangsat dari puak Pas dan PKR dok sokong gerakan itu. Sebab Aci Ambiga sangat berani meneruskannya walaupun diberi amaran oleh pihak berkuasa polis.

Keadaan kali ini sangat berbeza. Macam bumi dengan langit. Semua umat Melayu/Islam – tak kira Melayu Umno dan Pas, semuanya bersatu hati menentang niat kaum Lut yang cuba meminta amalan mereka dihalalkan oleh budaya, agama dan undang-undang negara bertuah ini.

Maknanya, kalau orang Melayu/Islam bersatu menentang atau membantah, mereka yang jadi ‘jembalang’ mahu mencabar agama Islam, bangsa Melayu dan adat istiadat Melayu tak berani buat apa-apa.

Kelihatannya mereka sama seperti anjing dengan tuannya. Kalau ada tuannya si anjing bukan main garang dan menyalak semahu-mahunya menunjukkan kegarangannya. Tapi bila tak ada tuannya, si anjing tak bersuara. Takut kecut. Belum dibaling dah cabut lari, kecut. Itulah yang dikatakan bagai anjing bercawat ekor....

Alhamdulillah! Bersyukur kita semua kepada Allah swt yang membukakan hati mereka untuk merancang projek laknat itu. Dan kerana itu jugalah Allah swt telah satukan hati-hati umat Melayu menentang mereka demi agama Islam dan ajaran Islam sebenar.....

Mungkin inilah yang dikatakan, ‘ada rahmatNya di sebalik apa yang kita semua anggap sebagai musibah’....
Fikir-fikirkanlah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog