Cina India Kaum Pendatang

Khamis, 3 November 2011

Polis Haramkan Program Seksualiti Merdeka – Khalid... 'Kantoi lagi!!!'

HASRAT penyokong Anwar Ibrahim merancang satu gerakan menghalalkan kegiatan gay dan lesbian di negara ini tidak kesampaian bilamana Polis Diraja Malaysia (PDRM) mulai hari ini (Khamis) mengharamkan sebarang majlis yang dilakukan mana-mana penganjur berkaitan dengan program 'Seksualiti Merdeka' demi ketenteraman awam.

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata polis telah mengenal pasti dan akan memanggil kesemua mereka yang terlibat dalam penganjuran program itu termasuk Datuk S. Ambiga untuk dirakam keterangan mereka.

"Polis akan mengambil tindakan di bawah Seksyen 27 A (1) (C) dan juga 298 A Akta Polis untuk menghalang sebarang penganjuran majlis itu," katanya pada sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Beliau berkata undang-undang di negara ini tidak mengiktiraf kegiatan songsang yang boleh menghancurkan kehidupan beragama di negara ini.

"Polis menerima banyak bantahan dari pihak Badan Bukan Kerajaan termasuk badan Agama Islam dan bukan Islam yang bimbang majlis ini akan menimbulkan suasana tidak harmoni, perasaan permusuhan serta mengganggu ketenteraman awam," katanya.

Merdeka Seksualiti 2011, program yang bermula semalam sehingga 13 Nov ini, antara lain mendesak hak sama rata untuk golongan homoseksual dan transeksual seperti gay, lesbian, biseksual, interseks serta transgender.

Khalid berkata dua laporan polis telah diterima setakat ini yang meminta polis mengambil tindakan terhadap penganjur kerana cuba menganjurkan program yang menganggu gugat ketenteraman awam.

"Berdasarkan laporan itu dan hasil siasatan, kita akan panggil mereka untuk nasihat. Mula-mula nasihat supaya jangan teruskan. Kalau masih berdegil, kita tidak teragak-agak untuk tahan mereka (penganjur) termasuk mereka yang menyertainya," katanya.

Bagi mengelak suasana tidak diingini berlaku, beliau berkata polis meminta orang awam supaya tidak menyertai program itu kerana ia boleh mengganggu ketenteraman awam.

"Mulai hari ini, kita akan hentikan apa sahaja event yang dilakukan penganjur dan saya juga nasihatkan orang ramai supaya tidak menghadiri apa-apa program anjuran penganjur.

"Majlis Peguam sepatutnya menasihatkan penganjur bahawa tindakan mereka salah di sisi undang-undang. Saya tidak faham kenapa mereka (Majlis Peguam) tidak jelaskan kepada mereka (mengenai kesalahan ini)," katanya.

Khalid berkata sebagai badan keselamatan negara, polis bertanggungjawab terhadap ketenteraman awam dan ia perlu menangani sebarang ancaman dengan lebih awal.

"Jangan sudah kena ketuk kepala, baru kita hendak ambil tindakan. Penganjur fikirlah dahulu sebelum buat program. Saya rasa majoriti masyarakat kita tidak boleh terima perkara ini, jadi jangan agungkanlah.

"Polis bukan menentang sebarang pergerakan hak asasi manusia untuk bersuara. Tapi apabila perkara (program) ini timbul dan mengancam keselamatan negara, kita perlu ambil tindakan.

"Inilah polis, pastikan keselamatan semua pihak terjamin," katanya.



Kepada SM, kalaulah apa yang dirancangkan itu mendapat sokongan rakyat, terutamanya orang Melayu/Islam, maka tabiat hubungan sejenis yang dilaknat Allah itu berjaya dibudayakan di negara ini.

Kalau rakyat sudah boleh menerimanya, maka hobi yang sangat diminati Anwar Ibrahim itu tidak menjadi satu kesalahan dari segi moral.

Akhirnya nanti, apabila rakyat menerimanya sebagai salah satu budaya yang berlandaskan kebebasan ‘hak asasi manusia’, maka kes dakwaan Anwar Ibrahim meliwat Saiful juga adalah tidak salah.

Inilah matlamat akhir ‘seksualiti Merdeka’ yang direncanakan itu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog