Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 24 Jun 2011

Tayangan Adegan Lucah: Ketiga-tiga Datuk T Didenda


AHLI perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim, masing-masing Jumaat didenda RM3,000 dan RM1,500 selepas mengaku bersalah di Mahkamah Majistret terhadap pertuduhan menayangkan secara terbuka adegan lucah iaitu hubungan seks antara lelaki dan perempuan.

Rakan mereka, bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dikenakan denda sebanyak RM1,000 selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan bersubahat dengan Shazryl dan Shuib melakukan perkara sama.

Majistret Aizatul Akmal Maharani menjatuhkan hukuman berkenaan selepas menerima pengakuan mereka bertiga dan hujahan serta faktor-faktor mitigasi yang lain.

Hukuman denda mereka berkuatkuasa hari ini (Jumaat). Jika gagal membayar denda itu, Shazryl Eskay boleh dikenakan hukuman penjara tiga bulan, Shuib dua bulan penjara dan Abdul Rahim satu bulan penjara.

Shazryl dan Shuib didakwa mengikut Seksyen 292 (A) Kanun Keseksaan (Akta 574) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan, yang membawa hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Abdul Rahim pula didakwa mengikut Seksyen 292 (A) Kanun keseksaan (Akta 574) yang dibaca bersama mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan.

Ketika-tiga mereka, yang menggelarkan diri sebagai "Datuk T", didakwa melakukan kesalahan itu di bilik Seri Makmur Hotel Carcosa Seri Negara di sini antara 10 pagi dan 12 tengah hari pada 21 Mac lepas.

Pendakwaan dilakukan Datuk Kamaluddin Mohd Said dan Mohammad Zakaria Hanafiah.
- Bernama

SATU MELAYU:
Yang bersalah telah pun dihukum denda. Tak banyak songeh dan tidak membantah serta tidak mengajak orang ramai mempertahankan mereka. Selesai dan tak menimbulkan banyak masalah. Yang masih menimbulkan banyak masalah kepada negara bagaimana?
Tungggguuuuuu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog