Cina India Kaum Pendatang

Rabu, 2 November 2011

HANCURRRR! Majlis Peguam minta martabatkan puak gay dan lesbian pulak....

MAJLIS Peguam agaknya dah mati kutu.... Dah tak ada modal nak kritik kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib yang semakin mendapat sokongan majoriti rakyat kerana pelbagai pendekatan yang disenangi rakyat majmuk di negara bertuah ini.

Fikir punya fikir.... Maka terfikirlah mereka untuk mempetuakan satu falsafah baru iaitu jika negara ini ingin dihormati sebagai sebuah negara demokrasi, ia mestilah terlebih dahulu menghentikan sebarang penindasan ke atas golongan minoriti seksual yang terdiri daripada lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Kalimat itu diluahkan oleh Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee.

MasyaAllah! Apa nak jadi negara Malaysia yang majoriti penduduknya beragama Islam dan Islam adalah agama resmi negara. Kenapalah ada puak-puak laknatullah macam ini....

Sebagaimana dilaporkan mStarOnline, Majlis Peguam juga mahu kerajaan bertindak segera memberi perlindungan kepada golongan ini dengan memperkenalkan satu undang-undang baru bagi mengantikan undang-undang yang menggenakan kawalan yang tidak sepatutnya ke atas hak individu golongan LGBT di Malaysia.

Sehubungan dengan itu, Majlis Peguam, katanya lagi tidak akan berganjak daripada terus memberi sokongan ke atas program Seksualiti Merdeka yang telah pun bermula dari 1 November lalu sehingga 13 November ini.
Program Seksualiti Merdeka merupakan satu program untuk memberi sokongan moral kepada golongan LGBT.

Kata Lim, Majlis Peguam berasa bangga untuk menjadi sebahagian daripada penyokong dan pendokong program berkenaan walaupun ia mendapat tentangan ramai kerana berpendapat, golongan LGBT yang selama ini hidup tertindas sebenarnya memerlukan pembelaan dan sokongan moral.

Majlis Peguam, katanya sangat mengalu-alukan kenyataan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak bahawa beliau adalah perdana menteri kepada sebuah negara yang progresif dan liberal sebagaimana yang tersiar di dalam akhbar the Sydney Morning Herald pada 27 Oktober lalu.

Dalam tulisannya itu, kata Lim, Najib telah menegaskan bahawa Malaysia adalah sebuah negara pelbagai budaya dan pelbagai etnik dengan sejarah keharmonian sosial yang dapat dibanggakan dan mengalu-alukan orang luar.

Malangnya, kata Lim, di Malaysia, golongan LGBT ini untuk sekian lamanya dilayan sebagai “orang luar”, walaupun mereka adalah warga negara ini.

“Golongan LGBT di Malaysia telah berhadapan dengan keperitan hidup termasuklah ketiadaan jaminan keselamatan diri ekoran gangguan sivil dan juga pihak berkuasa Syariah malah mereka sentiasa hidup dalam ketakutan,” ujarnya pada Rabu.

Tak tahulah apa sebenarnya yang mahu diperjuangkan oleh puak-puak yang Nabi tak mengaku umat itu. Adakah mereka mahu membela kaum berkenaan kerana liberalisme atau kerana mahu menncabar agama Islam yang jadi agama resmi negara ini.

SM hanya mampu berdoa memohon kerahmatan Allah swt supaya negara ini dijauhkan dari balaNya sepertimana yang telah ditimpakan kepada kaum Nabu Lut. Aminnnn....

2 ulasan:

Bingai @ Bangang berkata...

Ni semua salah UMNO!
Mak bapak tau buat anak jer. Yang lain dia lepas tangan. Anak nak jadi bapok adalah urusan UMNO!
pssstt...psssstt.. pssstt... Presiden Majlis Peguam tu pun satu spesis gak ke? kahkahkah

Reezal berkata...

Liberal Thinking mcm ni lah yg merosakkan masyarakat...

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog