Cina India Kaum Pendatang

Jumaat, 20 Ogos 2010

Ganti Nama Agong Dengan Guan Eng Dalam Khutbah Jumaat: LEBIH BAIK GUAN ENG YANG BACA KHUTBAH!

MASYAALLAH... Apa dah jadi dengan pembangkang Melayu/Islam di Pulau Pinang, khasnya di Permatang Pauh dan Jelutong? Tidak cukup dengan tindakan Lim Guan Eng-DAP mahu menghalau orang Melayu dari Pulau Mutiara, kini orang Melayu di Tanah Besarnya pula tolong sama dengan membuang pula Ketua Agamanya, Yang di-Pertuan Agong melalui Khutbah Jumaat.

Ya Allah! Apakah ini sebahagian daripada bala yang Engkau turunkan untuk umat Melayu/Islam di negara ini kerana kemungkaran mereka? Maha Suci Engkau Ya Allah! Jauhilah kami - orang Melayu/Islam di negara ini, daripada bencana kemusnahan sebagaimana yang Engkau janjikan, iaitu akan mengganti dengan kaum lain jika kaum yang ada tidak bersatu di jalanMu Ya Allah. Amin....

Sesungguhnya tentu ramai umat Melayu/Islam di negara bertuah ini terkejut dengan berita yang tersiar hari ini, dimana Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang membantah penggunaan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di beberapa masjid, baru-baru ini.

Tidak syak lagi, perbuatan itu dilakukan kerana mahu mengubah amalan orang Melayu/Islam dalam ibadah solat Jumaat di negara ini yang mendoakan kesejahteraan dan hidayah dari Allah SWT untuk ketua agamanya – sama ada Yang di-Pertuan Agong atau Sultan.

Telah menjadi amalan kita turun temurun, doa di rakaat kedua khutbah ditujukan khas kepada ketua agama, iaitu Sultan untuk negeri yang ada Sultan dan Yang di-Pertuan Agong untuk negeri-negeri yang tidak ada Sultan.

Tidak pernah dibuat orang doa itu diberikan kepada Perdana Menteri atau Ketua Menteri atau Menteri Besar.

Agenda siapakah ini? Agenda DAP, PAS atau PKR?

Kalau orang Melayu/Islam sendiri sanggup mengubah amalan ritual agamanya untuk membuktikan bahawa mereka tidak lagi berada di bawah pemerintahan Persekutuan Malaysia, apakah ini tidak cukup membuktikan bahawa golongan yang dah sesat kerana politik itu sanggup membuang hak dan kepentingan kaumnya sendiri melalui amalan beragama?

Mereka lebih rela bertuankan kufar daripada kaum sebangsa dan seagama dengannya. Apakah semua ini terjadi kerana ungkapan ‘LEBIH BAIK BERSAHABAT DENGAN DAP DARIPADA BERBAIK DENGAN UMNO YANG ZALIM’?

Kalau kerajaan yang memerintah negara ini sejak merdeka itu zalim, boleh majukah negara ini seperti sekarang? Apakah kesejahteraan yang kita semua alami sejak merdeka itu masih dianggap tidak wujud dan tidak benar?

Apakah bila negara ini jadi seperti Iraq, Afghanistan dan negara-negara lain di Balkan atau menjadi seperti apa yang berlaku di negara jiran Thailand akhir-akhir ini, baru puas hati? Satu lagi negara jiran kita yang sepuluh tahun lebih dahulu merdeka daripada kita, bagaimana keadaan mereka sejak merdeka hingga sekarang?

Majukah negara mereka hinggakan jutaan rakyatnya berhijrah ke negara kita secara sah dan haram untuk mencari rezeki, walaupun sumber hasil bumi mereka jauh lebih kaya daripada kita?

Butakah mata dan hati mereka yang masih tidak menganggap negara kita selama ini berada dalam keadaan aman dan sejahtera?

Tidak terfikirkah mereka bagaimana wanita-wanita dan anak gadis mereka berhijrah ke negara ini untuk mencari pekerjaan telah menerima pelbagai kesengsaraan? Malah ramai juga yang terbunuh dengan kejam, semata-mata kerana mereka tidak ada peluang pekerjaan di negara sendiri.

Tidak bersyukurkah kita jika dibandingkan dengan mereka? Bayangkan bagaimana keadaan kita apabila anak cucu kita terpaksa merantau ke negara lain semata-mata kerana mencari rezeki melalui pekerjaan yang tidak terdapat di negara sendiri?

Kalau semua yang telah dan akan dilaksanakan demi kesejahteraan negara, ekonomi dan rakyat itu tidak betul dan zalim, betul dan adil sangatkah apa yang dilakukan Lim Guan Eng dan DAP di negeri Pulau Pinang dan Khalid Ibrahim-PKR serta puak-puak DAPnya di Selangor yang ada sekarang?

Kalau itulah yang dimahukan oleh warga tertentu di Pulau Pinang, mulai hari ini – Jumaat 20 Ogos 2010, suruh saja Lim Guan Eng yang baca khutbah Jumaat di Masjid Negeri, Pulau Pinang. Maka ruku’ dan sujudlah anda semua mengikut imam kufar, Lim Guan Eng.

Pak Sulung: Terfikirkan bahawa apa yang berlaku di Pulau Pinang itu sebagai petanda awal bahawa negara kita sedang dilaknat oleh Allah SWT kerana segelintir umatnya yang fasik dan sesat kerana menjadi makmum kepada seorang pemimpin yang terjebak dengan dosa besar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog