Cina India Kaum Pendatang

Sabtu, 21 Ogos 2010

Tahniah Buat Melayu Tanjong Tokong: MASIH ADA MELAYU ISLAM DI PENANG....



ALHAMDULILLAH! Rupa-rupanya masih ada orang Melayu yang benar-benar Islam di Penang. Ingatkan semuanya dah jadi caca-merba ke-Islamannya kerana dok sokong sangat kat Pakatan Rakyat yang mahu menghapuskan umat Melayu di sana. Melayu Penang belum kiamat!

Sebagaimana diposkan dalam blog PEJUANG BANGSA, Guan Eng lidah biawak telah ditolak oleh pengurusan karyah Masjid Tuan Guru di Tanjong Tokong daripada ‘roadshow’ berbuka puasa bersama penduduk Melayu/Islam di Penang.

Dilaporkan bahawa Guan Eng yang tidak puasa, dalam bulan Ramadan ini sedang dok atur program round ke beberapa buah masjid di Penang, untuk berbuka puasa bersama pengurusan masjid dan anak qaryah . Sebelum ini Guan Eng menghadiri majlis berbuka puasa di Masjid Kampung Rawa hingga beliau diserang oleh 2 orang ahli PAS . klik di sini

Rupa-rupanya dalam dok sibuk kisah puak-puak Melayu tertentu yang sokong Guan Eng hinggakan ada doa khas untuk Ketua Menteri kufar itu pada Khutbah Jumaat, ada pula yang berani melahirkan tentangan. Sudah tentulah yang menentang Guan Eng itu ialah Melayu Islam sejati. Iaitu anak Melayu jati Penang yang benar-benar mengamalkan ajaran Islam dan tidak taksub dengan politik sesat lagi menyesatkan seperti yang berlaku di seberang.

Terima kasih dan tahniah penulis ucapkan kepada penduduk atau karyah Masjid di Tanjong Tokong itu yang berani mempertahankan kesucian Islam. Anda semua telah menunjukajar bagaimana berjuang demi mempertahankan maruah Islam yang menjadi pegangan hidup beragama orang Melayu di negara ini.

Semoga Allah SWT memberkati perjuangan anda semua dan mendapat perlindungan dariNya. Bukan dari mana-mana parti politik atau mana-mana ajaran songsang yang menyesatkan. Semoga apa yang dilakukan pengurusan karyah Masjid Tuan Guru itu akan menjadi contoh teladan kepada masjid-masjid lain yang belum lagi membuat keputusan.

Hidup Melayu.... Hidup Islam.... Khas untuk orang Penang.

Pak Sulung: Yakin pejuang Islam yang sedikit, mampu menewaskan yang ramai jika benar-benar perjuangannya kerana Allah SWT. Semoga semangat ‘Perang Badar’ menjadi pegangan mantap orang Penang dalam mencipta perpaduan melalui Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

>

Post Ter'latest' dari Senarai Blog